یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سردار یدالله جوانی

سردار جوانی در جمع اساتید، مبلغان و طلاب خواهر بسیجی گفت: دشمن ‌از طریق رسانه خدمات حکومت را بی‌ارزش یا زیر سؤال می‌برد و پیشرفت‌های علمی، قدرت نظامی و… را بی‌ارزش می‌کند و در کنار این کوچک‌سازی، بزرگ کردن‌ مشکلات و سیاه‌نمایی را با تصویرسازی‌های عجیب در پیش گرفته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، سردار یدالله جوانی، معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پیش از ظهر امروز در همایش بزرگ اساتید، مبلغان و طلاب خواهر بسیجی منتخب سراسر کشور که در سازمان بسیج مستضعفین درحال برگزاری است، با اشاره به اهمیت موضوع جهاد تبیین ‌برای انتخابات ۱۱ اسفندماه امسال اظهار کرد: ما انتخاباتی می‌خواهیم برگزار کنیم که دشمن‌ برای آن‌ برنامه دارد. اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنیم این است که ما چندین سال است که در یک جنگ ترکیبی درگیر هستیم که نیازمند یک شناخت از موقعیت دارد.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب در مردادماه امسال در دیدار با فرماندهان سپاه پاسداران فرمودند «ما نزدیک قله‌ایم و خستگی و ناامیدی ممنوع است»، از این رو در جنگ شناختی، دشمن می‌خواهد بگوید ایران زمانی قبل از انقلاب در قله بوده و کسی آمد و آن را به سوی دره برد، پس دشمن‌ می‌خواهد شناختی را در جامعه ایجاد کند که خودش می‌خواهد و عصبانیت امروز دشمن هم به خاطر این است که جامعه ایران به سمت قله نزدیک است.

معاون سیاسی سپاه تأکید کرد: دشمن همه توان خود را گذاشت تا ایران را شبیه سوریه کند اما ناکام‌ ماند. اگر دشمن در تمام‌ حوزه‌ها به ما فشار می‌آورد و به نتیجه نمی‌رسد به خاطر این است که مردم به سمت قله در حرکت هستند. دشمن در تلاش است که جوانان ما را نسبت به آینده ناامید و آنها را در حسرت پیش از انقلاب قرار دهد، پس وظیفه امروز مبلغان این است که به جوانان نشان دهند که دشمن می‌خواهد ما را از قله دور و به سمت دره سقوط دهد. در یکی دو روز گذشته یعنی ۲۵شهریورماه دشمن تلاش کرد در سالگرد مهسا امینی آرامش‌ کشور را بر هم بزند اما اندک ‌تحرکات مدیریت شد و آرامش در جامعه حاکم است که این، محصول جهاد تبیین است.

معاون سیاسی سپاه ابراز کرد: امیرالمومنین(ع) بر روی موضوع جهاد تأکید دارند زیرا جامعه اسلامی دشمن زیاد دارد. امروز پرچم انقلاب اسلامی می‌تواند زمینه‌ساز ظهور باشد و دشمن هم خودش را به تکاپو انداخته و می‌گوید باید این پرچم ‌را به زیر بیاورم و ما نباید بگذاریم ‌این پرچم به پایین بیاید. همین مقاومتی که امروز در منطقه ‌رقم‌ خورده اشت بابت همین پرچم است. اربعین را ببینید هر ساله بر شکوه آن افزوده می‌شود، حتی جاماندگان اربعین در تمام سراسر کشور نشان می‌دهد مردم ما دارای یک معنویت سراسری هستند و در مسیر دین‌داری قرار دارند و در حال رفتن به سمت ‌مسیر درست هستند.

سردار جوانی تصریح کرد: این پرچم در یک‌ کشور با موقعیت راهبردی بی‌نظیر به اهتزاز درآمده است، رهبر معظم انقلاب در تمام سخنان خود از ایران نام‌ می‌برند. آیزنهاور یک ژنرال برجسته در جنگ جهانی دوم بوده و پس از آن سی‌وچهارمین رئیس جمهور آمریکا شد و در اولین سخنان خود بعد از پیروزی در انتخابات در مورد ایران می‌گوید «به اعتقاد من‌ در جغرافیای دنیا هیچ کشوری به اندازه ایران ‌اهمیت ندارد زیرا دارای پیشینه تاریخی، نفت و چهارراه اقتصادی جهان است و نباید بگذاریم قدرت نظامی آن زیاد شود».

وی بیان کرد: امروز دشمن احساس می‌کند زحماتش در ۴۵سال گذشته بی‌نتیجه مانده است و ایران جدای از بازدارندگی در مقابل هراقدام‌ دشمن هم پاسخ می‌دهد.

معاون سیاسی سپاه خاطرنشان کرد: امروز با جوانان ما به گونه‌ای صحبت می‌کنند که در حسرت پیش از انقلاب باشند، زیرا کشور ما در مسیر پیشرفت است. در جنگ شناختی، دشمن در تلاش است اراده جامعه را دچار تزلزل کند. رهبر معظم انقلاب فرمودند «دشمن می‌خواهد جنگ قومیتی مذهبی را ایجاد و برای ما بحران بسازد».

سردار جوانی اضافه کرد: یکی از الگوهای مهم برای جهاد تبیین مکتب شهید سلیمانی است، این شهید در جهاد تبیین نظامی و مدیریتی موفق بود. رهبر معظم انقلاب هم در مورد این شهید فرمودند «شخصیت‌های ایمانی با ‌ایمان‌ و عمل‌ صالح حرکت جهادی می‌کنند که می‌شود شخصیت شهید سلیمانی».

وی افزود: با بررسی صحبت‌های شهید سلیمانی می‌بینیم‌ که تاثیرگذاری او خیلی گسترده است به همین خاطر در منطقه همه را با خود همراه کرد؛ پس جهاد تبیین این شهید بسیار مهم است.

معاون سیاسی سپاه تأکید کرد: امام راحل می‌فرمودند «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا انقلاب شتاب بگیرد»، دشمن هم می‌خواهد ملت و امت را از هم جدا و در مقابل هم قرار دهد. پس دشمن در تلاش است که مردم در مقابل ولایت قرار دهد.


دشمن به دنبال خلل در رابطه امت و ملت است

سردار جوانی اظهار کرد: آن چیزی که امروز از ولایت‌فقیه می‌بینیم فهم و اندیشه مردم نسبت به ولی‌فقیه است. پس دشمن‌ می‌خواهد این محبت به ولایت را تبدیل به خشم کند، از این رو باید جوانانی که امام راحل را ندیده یا رهبری را نمی‌شناسند در مقابل ولایت قرار ندهیم.

وی اظهار کرد: دشمن ‌از طریق رسانه خدمات حکومت را بی‌ارزش یا زیر سوال می‌برد و پیشرفت‌های علمی، قدرت نظامی و… را بی‌ارزش می‌کند و در کنار این کوچک‌سازی، بزرگ کردن‌ مشکلات و سیاه‌نمایی را با تصویرسازی‌های عجیب در پیش گرفته است. بسیاری از مشکلات که در سایر کشورها وجود دارد را نشان نمی‌دهند اما همان‌ مشکل را در ایران بزرگ و سیاه می‌کنند و از این رو می‌خواهند ‌به جوانان‌ نشان دهد که به مسئولین خود اعتماد نکنید. برخی شعارهای منفی مطرح شده نیز ‌محصول بزرگ‌نمایی، کوچک‌نمایی و سیاه نمایی کردن دشمن نسبت به همه موارد است. بدون شک حمله به مقر سپاه، بسیج، مسجد و حوزه علمیه محصول تلاش دشمن‌ بر روی تفکرات جوانان است.

سردار جوانی با اشاره به انتخابات پیش‌رو گفت: در بحث انتخابات، رهبر معظم انقلاب باتوجه به ناکامی‌های دشمن ‌برآوردشان این است که ‌انتخابات امسال بسیار مهم است. در واقع انتخابات امسال مهم‌ترین انتخابات پس‌ از انقلاب به شمار می‌رود. دشمن در تلاش بود در سالگرد مهسا امینی با لباس نیروی انتظامی به مردم حمله کند که حافظان امنیت گروه‌هایی که از طریق اقلیم‌ کردستان‌ با تجهیزات نظامی وارد کشور شده بودند را دستگیر کرد.

وی اظهار کرد: دشمن نمی‌خواهد انتخابات امسال در طراز ۴۵ساله انقلاب برگزار شود. با برپایی یک انتخابات پرشور تولید قدرت اتفاق خواهد افتاد پس باید شبانه‌روزی در امر جهاد تبیین‌ تلاش کنیم. رهبر معظم انقلاب فرمودند «اگر انتخابات ضعیف برگزار شود دشمن طمع خواهد کرد».

معاون سیاسی سپاه یادآور شد: رأی بالا بیانگر انسجام، وحدت ملی و پشتوانه نظام است و یک ایران قوی را نشان می‌دهد، انتخابات یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است. در دوره‌های گذشته تاریخ انتخاب حاکمان را ببینید، در دوره پهلوی اول و دوم دولت‌ها و نمایندگان را چه کسی انتخاب می‌کرد اما امروز با مردم‌سالاری انتخابات برگزار می‌شود. اخیرا بازمانده خاندان پهلوی اعلام کرده است که ایران کویر را پس خواهیم گرفت در حالی که مردم ما یکبار ایران را از دست آمریکا پس گرفتند و حالا شما می‌خواهید دوباره آن را به آمریکا و اسرائیل بدهید.

وی بیان کرد: مردم‌سالاری دینی یک مدل استثنایی در حکومت‌های اسلامی است که مردم صاحب اختیار خودشان هستند که کشورشان را اداره می‌کنند. دشمن در تلاش است با سیاه‌نمایی در انتخابات، جوانان به سمت صندوق‌ها نروند. در انتخابات سال ۸۸ با یک دروغ انتخابات را از سلامت انداختند تا جامعه را ملتهب کنند. دشمن می‌خواهد با مخدوش کردن انتخابات مشارکت را پایین بیاورد.

معاون سیاسی سپاه ادامه داد: برای برپایی یک انتخابات در تراز انقلاب اسلامی، رهبر معظم انقلاب چهار کار برای مسئولین بیان کردند. ابتدا راهبرد سلامت بود که وظیفه شورای نگهبان، رسانه‌ها و وزارت کشور است. این در حالی است که حتی گاها جریان اصلاح‌طلب کشور با ایجاد یک‌ سفسطه‌ ذهن مردم را منحرف می‌کند مثل اینکه گفتند ۸۶ میلیون نفر نمی‌دانند و ۱۲ نفر شورای نگهبان می‌فهمند.در انتخابات خبرگان رهبری قبلی کسی را داشتیم که سرویس‌های جاسوسی دشمن روی آن‌ کار کرده بودند و در قالب یک عالم ربانی آن را معرفی کردند. پس دشمن‌ در گام اول در حال زدن شورای نگهبان است.

وی ابراز کرد: بحث خود رقابت را هم دشمن زیر سوال می‌برد، در افکار عمومی می‌گویند رأی انتخابات از قبل مشخص شده است در حالی که رهبر انقلاب بارها گفته است که ردی هر یک‌ از مردم حق الناس و امانت است و دشمن تلاش می‌کند این رای را زیر سوال ببرد.

معاون سیاسی سپاه با بیان اینکه با وجود کارشکنی‌های دشمن تلاش داریم که یک‌ انتخابات باشکوه را در ۱۱ اسفند برگزار کنیم، خاطرنشان کرد: به دنبال تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب که بر روی سلامت انتخابات، رقابتی بودن، قانونی بودن و شایسته‌گزینی تاکید داشتند، هستیم.

سردار جوانی بیان کرد: دشمنان ما به این نتیجه رسیده‌اند که انقلاب اسلامی ما در ۴۵سال گذشته جنس رهبری دوم‌اش از همان‌ جنس رهبری اول است. دشمن دو اتفاق را دنبال می‌کند ابتدا انتخابات با مشارکت پایین باشد تا بگویند انتخابات حداقلی است و اینها نماینده مردم نیستند، دوم اینکه سلامت انتخابات را مورد هدف قرار دهد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha