شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1108154
۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۸
ساوه

حوزه/ استاد حوزه علمیه اراک با بیان که علم مقدمه ایمان و عمل است، گفت: علم مقدمه ایمان و عمل است و از دیدگاه معصومین(ع)، عالِم واقعی کسی است که پارسا باشد و هر علمی هر چه در افراد بیشتر می‌شود باید بر پارسایی او هم بیفزاید.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، مراسم آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲_۱۴۰۳ امروز با سخنرانی حجت الاسلام احمدی کاشانی از اساتید حوزه علمیه مرکزی و با حضور جمعی از طلاب و کادر موسسه آموزش عالی حوزوی ریحانه الرسول(س) برگزار شد.

حجت الاسلام احمدی کاشانی در اهمیت علم آموزی، با توجه به آیات و روایات اظهار داشت: در آیات قرآن کریم به قلم، تعلیم و قرائت پرداخته شده و در آن قلم بهترین وسیله برای ثبت علم ذکر شده است.

استاد حوزه علمیه اراک، با طرح این پرسش که آیا همه علوم حق هستند؟، گفت: هر علمی که باعث قوام مسلمین، مومنین، استقلال و تقویت آنها در برابر دشمنان گردد، علم حق است.

وی با بیان که علم مقدمه ایمان و عمل است، افزود: علم مقدمه ایمان و عمل است و از دیدگاه معصومین(ع)، عالِم واقعی کسی است که پارسا باشد و هر علمی هر چه در افراد بیشتر می‌شود باید بر پارسایی او هم بیفزاید.

حجت الاسلام احمدی کاشانی، خاطرنشان کرد: رابطه دانش و پارسایی در این است که افراد پارسا از نظر فراگیری، حفظ و تجزیه و تحلیل قوی‌تر از کسانی هستند که پارسا نیستند و پارسایی موجب تند ذهنی و تیزبینی و هم چنین باعث برکت و منفعت می‌شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha