شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1108155
۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۳
سال تحصیلی جدید

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران مرکزی با تأکید بر اینکه علم آموزی و عمل به علم و نشر آن همه باید با نیت الهی باشد، گفت: تهذیب نفس و مجاهده علمی در راستای سنت نبوی از وظایف مهم طلاب حوزه‌های علمیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، زینب رستم‌پور مدیر مدرسه علمیه الهیه، امروز در آیین آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه خواهران، ضمن تبریک سال تحصیلی جدید و خیر مقدم به طلاب جدید الورود، اظهار داشت: شروع سال تحصیلی فرصتی مغتنم به‌منظور هم عهدی با حضرت ولیعصر(عج) است که همه افتخار سربازی ایشان را داریم.

وی با تأکید بر اینکه علم آموزی و عمل به علم و نشر آن همه باید با نیت الهی باشد، خاطرنشان کرد: تهذیب نفس و مجاهده علمی در راستای سنت نبوی از وظایف مهم طلاب حوزه‌های علمیه است.

مدیر مدرسه علمیه الهیه، با اشاره به ظرفیت بسیار عمیق حوزه‌های علمیه در عرصه‌های مختلف، گفت: از همه طلاب می‌خواهیم تا با به‌کارگیری این ظرفیت‌های عظیم، مسئولیت خود را به بهترین نحو انجام دهند.

در ادامه این مراسم، سمیه قاسمی از اساتید مدرسه علمیه الهیه، با بیان اینکه علم آموزی باعث خلوص می‌گردد، خاطرنشان کرد: اگر علم، جامع و کامل باشد می‌تواند انسان را به مقامات عالیه برساند و این جز با همت عالی میسر نخواهد شد.

وی یادآور شد: در آیاتی از قرآن کریم، هدف از آفرینش، علم و دانش و هدف از بعثت انبیا نیز آموزش حکمت و معرفت بیان شده و لذا می‌توان گفت یادگیری و طلب علم، به‌عنوان فریضه یاد شده بر هر مسلمانی واجب است.

از دیگر برنامه‌های انجام شده در این مراسم می‌توان به قرائت عهدنامه، اهدای قرآن متبرک به طلاب جدید الورود و پرسش و پاسخ با معاون آموزش مدرسه اشاره کرد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha