شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری

نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی گفت: در حملات داعش به عراق حدود ۱۱۰ هزار دختر و زن عراقی را به‌عنوان برده جنسی به کشورهای غربی فروختند و اگر پای داعش به کشور ما باز می‌شد شاهد این‌گونه حوادث دردناک می‌بودیم، لذا کمک و دفاع ما از عراق، سوریه و ... موجب افزایش امنیت داخلی ما شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری در دومین روز همایش توانمندسازی تبیین گران طلاب خواهر بسیجی (دوره شهید آرمان علی وردی ) که به همت سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور و با حضور حدود ۸۰۰نفر در سالن ۵ آذر سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، گفت: قوانین مهمی از جمله قانون مربوط به طرح اقدام راهبردی, جهش تولید دانش بنیان‌ ها ,رونق کسب‌ وکار ها، مالیات بر خانه‌های خالی، قانون جوانی جمعیت، قانون پدافند غیرعامل و ... در این مجلس تصویب شد و تا چند ماه آینده که از عمر این مجلس باقی‌مانده است با تصویب چند قانون دیگر تعداد ان به حدود ۳۰ قانون مهم خواهد رسید.

وی با اشاره به این‌که رهبر معظم انقلاب تنها درباره مجلس یازدهم هم در ابتدای آن و هم در آخرین دیدار نمایندگان با ایشان لفظ مجلس انقلابی را بیان فرمودند گفت: این مجلس اگر یک درصد احتمال بدهد موضوعی خلاف آرمان‌های نظام و رهبری و منافع ملی است در مقابل آن خواهد ایستاد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که در مجلس اصطکاک خاصی نداریم افزود عمر مجلس به کارهای مفید صرف شد مثلاً در مجلس ششم طرح پر سر و صدای ۳ فوریتی درباره انرژی هسته‌ای تصویب شد اما در این مجلس قانون اقدام راهبردی به تصویب رسید که چند بار مورد تمجید رهبر انقلاب قرار گرفت.

وی ادامه داد: بعد از آخرین دیدار با رهبر انقلاب ایشان مجدد ۴ بار در سخنرانی های دیگر از مجلس تجلیل کردند.

ذوالنوری افزود: در دولت انقلابی دکتر رئیسی ما دیگر آن دغدغه‌های متعدد دولت قبل را مانند قانون بیست سی و ... را دیگر نداریم .

نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی همچنین درباره شبهه دریافت حقوق مادام‌العمر توسط نمایندگان مجلس تأکید کرد این موضوع به‌هیچ‌وجه صحت ندارد و نمایندگان ماهانه ۲۱ میلیون تومان حقوق و ۵۳ میلیون تومان هم بابت خدمات دفترشان دریافت می‌کنند و اگر نماینده‌ای حقوق‌بگیر دستگاه یا نهادی باشد می‌تواند به‌جای حقوق مجلس از همان حقوق سابق خود استفاده کند و موضوع پرداخت حقوق مادام‌العمر به نمایندگان وجود نداشته و نخواهد داشت و این موضوع برای رییس جمهور و دیگر مسئولان کشور هم صدق نمی‌کند همچنین سطح خدمات ارائه‌شده به نمایندگان مجلس یازدهم کم‌تر از تمام مجالس قبل بوده‌است.

وی همچنین گفت: در مجلس یازدهم حدود ۱۵ هزار تذکر شفاهی و کتبی به دولت و سایر دستگاه‌های اجرایی داده‌شده است و همچنین تاکنون ۵۳ سوال در صحن مجلس از وزرا سؤال شده‌است.

ذوالنوری افزود: براساس بند ۲۳۴ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس تاکنون ۲۸فقره شکایت از دولت سابق ثبت‌ و به قوه قضائیه ارسال شده است و این قوه باید دراین‌باره اطلاع‌رسانی کند همچنین آقای محسنی اژه‌ای قول دادن شعبه ویژه ای برای این موضوع اختصاص دهند.

نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی همچنین درباره مشکل جذب معلمان قرآنی که حدود ۱۹۰ نفر در کشور هستند گفت: مشکلات این معلمان برطرف شده و کدهای استخدامی آنها فعال خواهد شد و همچنین مشکل معلمان طرح امین نیز درحال پیگیری است و ان‌شاءالله مشکل آن‌ها نیز برطرف می شود.

وی درباره آخرین وضع بررسی لایحه عفاف و حجاب گفت لایحه‌ای که دولت به مجلس ارسال کرد لایحه ضعیفی بود اما مجلس با جمع‌آوری نظرات مختلف و در جلسه‌های گوناگون ۱۲ ماده آن را به ۸۰ ماده تبدیل کرد و قرار است تا فردا ظهر درباره آن رأی‌گیری شود و با تصویب آن ، هم‌زمان این قانون در تمام بخش ها و دستگاه‌های دولتی عمومی خصوصی و کسبه اجرا خواهد شد .

ذوالنوری همچین درباره حمایت کشورمان از برخی از کشورهای منطقه گفت: براساس دستورات اسلامی و هم براساس منافع ملی، این موضوع انجام شده و این حمایتها موجب بازدارندگی توطئه‌های دشمنان شده‌است چون با تقویت جبهه مقاومت، دشمن دیگر توانایی حمله نظامی به ما را نخواهد داشت .

نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی افزود: در حملات داعش به عراق حدود ۱۱۰ هزار دختر و زن عراقی را به‌عنوان برده جنسی به کشورهای غربی فروختند و اگر پای داعش به کشور ما باز می‌شد شاهد این‌گونه حوادث دردناک می‌بودیم، لذا کمک و دفاع ما از عراق، سوریه و ... موجب افزایش امنیت داخلی ما شده است.

وی همچنین با اشاره به پیشرفت کشورمان در ابعاد مختلف علمی، فناوری ، دفاعی و... افزود: در برخی سالها در بودجه سالانه حدود ۸۰۰میلیون دلار برای اعزام بیماران به خارج کشور تخصیص داده می شد اما هم اکنون علاوه بر اینکه شاهد چنین تخصیص هایی نیستیم بلکه شاهد سفر تعداد زیادی از گردشگران سلامت از دیگر کشورها به ایران هستیم که این نشان از پیشرفتهای پزشکی ما دارد.

ذوالنوری همچنین با اشاره به رسیدن غنی سازی هسته ای کشورمان به مرز ۶۰درصد گفت: اگر زمانی بخواهیم براساس برجام غنی سازی خود را کاهش دهیم به محض اجرا نشدن تعهدات توسط کشورهای غربی در مدت ۱۵روز می توانیم به مرز همان ۶۰درصد برسیم چون دانش هسته ای در کشور ما بومی سازی شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha