شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مراسم افتتاحیه سال تحصیلی در مدرسه حوزه فاطمیه کارون

حوزه / مدیر مدرسه تخصصی الزهرا(س) اهواز گفت: در آیه ۳۹ سوره احزاب، منظور از کسانی که پیام‌های خدا را می‌رسانند، مبلغین هستند که بدون هیچگونه ترسی در مسیر دین تبلیغ می‌کنند و مدال سربازی امام زمان(عج) و اهل بیت(ع) را به گردن آویختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، مراسم افتتاحیه سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ امروز با حضور خانم طیبه موسوی جزائری مدیر مدرسه تخصصی الزهرا(س) اهواز، طلاب، اساتید و کادر مدرسه علمیه فاطمیه کارون برگزار شد.

در این مراسم خانم موسوی جزایری مدیر مدرسه تخصصی الزهرا(س) اهواز ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول و آغاز سال تحصیلی، در رابطه با اهمیت طلبگی و شروع این مرحله مهم در زندگی آنها، اظهار داشت: انسان در عمر خود شاهد دو مرحله است؛ مرحله اول تولد بوده که فرد بدون اختیار در دنیایی قدم می‌گذارد و هیچگونه اطلاعی از آن ندارد اما به اجبار آن را قبول می‌کند و مرحله دوم، انسان با اراده و اختیار راه زندگی خود را انتخاب می‌کند، بنابراین زمانی که شما کسب علم در حوزه علمیه را انتخاب کردید، این نشأت گرفته از اراده و انتخاب درست شما است.

وی با بیان اینکه زندگی طلبگی و ورود به حوزه علمیه حیات دیگری در زندگی انسان است، افزود: مسیر طلبگی راه سخت و دشواریست که نیازمند اراده‌ای آهنین و صبر است.

خانم موسوی جزایری با اشاره به اینکه در این راه طلاب علوم اهل بیت(ع) را فرا می‌گیرند و برای ظهور حضرت حجت(عج) زمینه سازی می‌کنند، گفت: ضروری است طلاب وقتی مسیر طلبگی را انتخاب کردند از انتخاب خود مطمئن باشند، زیرا ممکن است در این راه با مشکلات مالی و شخصی مواجه شوند به همین دلیل نیازمند قوت و اراده عالی هستند.

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به آیه ۳۹ سوره احزاب "الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ ۗ وَکَفَیٰ بِاللَّهِ حَسِیبًا"، خاطرنشان کرد: منظور از کسانی که پیام‌های خدا را می‌رسانند، مبلغین هستند که بدون هیچگونه ترسی در مسیر دین تبلیغ می‌کنند و مدال سربازی امام زمان(عج) و اهل بیت(ع) را به گردن آویختند که هدف اصلی مبلغین رساندن حقانیت و عقلانیت دینی به جامعه و مردم است.

مدیر مدرسه تخصصی الزهرا(س) اهواز، با اشاره به مراحل پنچ گانه تحقق اهداف انقلاب اسلامی که رهبر معظم انقلاب آنها را ترسیم کرده‌اند، یادآور شد: این مراحل شامل پیروزی انقلاب اسلامی، تشکیل نظام اسلامی، تشکیل دولت اسلامی، پیروزی امت و جامعه اسلامی و تحقق تمدن نوین اسلامی است که چشم انداز طلاب باید مرحله آخر باشد.

وی با اشاره به فرازی از دعای افتتاح " اللّٰهُمَّ إِنَّا نَرْغَبُ إِلَیْکَ فِی دَوْلَةٍ کَرِیمَةٍ تُعِزُّ بِهَا الْإِسْلامَ وَأَهْلَهُ، وَتُذِلُّ بِهَا النِّفاقَ وَأَهْلَهُ، وَتَجْعَلُنا فِیها مِنَ الدُّعاةِ إِلَیٰ طاعَتِکَ، وَالْقادَةِ إِلیٰ سَبِیلِکَ، وَتَرْزُقُنا بِها کَرامَةَ الدُّنْیا وَالْآخِرَةِ"، تصریح کرد: در این دعا ویژگی‌های جامعه اسلامی که عزت و کرامت‌اند مطرح شده، که عزت به معنای این است که دیگران نتوانند به‌راحتی در اعتقاد و ایمان ما نفوذ کنند و کرامت به این معناست که شخصی نه فقط تلاش می‌کند خود را بزرگ و تربیت کند، بلکه دست دیگران را نیز می‌گیرد تا به بزرگی برساند و به چنین فردی کریم می‌گویند.

موسوی جزایری بیان کرد: به مبلغینی نیاز داریم که با بصیرت عمارگونه و مقاومت مالک اشتر وار بتوانند کارهای تبلیغی خود را بدون هیچگونه ضعف و سستی انجام دهند و زمینه ظهور را فراهم کنند.

مدیر مدرسه تخصصی الزهرا(س) اهواز، خطاب به طلاب تأکید کرد: یک طلبه لازم است هر روز به امام خود عرض ادب کند، اما متاسفانه در زمانه ما این فرهنگ که خواندن ادعیه‌ توسل، کمیل، ندبه و دعای عهد است کم رنگ شده و لذا طلاب ضروری است برای این ترویج این مهم در جامعه اقدام کنند.

در پایان مراسم افتتاحیه سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ با اهدای جوایزی به فعالین فرهنگی، آموزشی، طلاب جدیدالورود و مولودی خوانی همراه بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha