یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام حجت اعتبار مدیر حوزه علمیه شهرستان قیدار

حدود سال ۹۵ بود که آمد و در مورد هجرت به شهر خدابنده استان زنجان برای تدریس در حوزه علمیه آنجا مشورت کرد. شوق تبلیغ و تدریس بی‌تابش کرده بود و عاشقانه به آن دیار رفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام روزبه برکت رضایی در یادداشتی کوتاه درباره شهید حجت‌الاسلام حجت اعتبار مدیر حوزه علمیه شهرستان قیدار استان زنجان که دیروز در مسجد شهر سُجاس مورد سوءقصد قرار گرفت و به لقاءالله پیوست، آورده است:

تابستان ۷۷ بود. نماز جماعت مسجد حضرت ولی‌عصر(عج) بهبهان پایان یافته بود. نوجوان پانزده‌ ساله‌ای آرام و متین از چگونگی ورود به حوزه علمیه سؤال کرد.

برایش توضیح دادم. ایشان تصمیم‌اش را گرفته بود و شوق به علم‌آموزی در چشم‌هایش موج می‌زد.

پدر مومن‌اش که مغازه‌ای کوچک داشت و سال‌ها کام مردم بهبهان را شیرین کرده، را راضی کرده بود.

برای تحصیل به حوزه علمیه المهدی(عج) مسجدسلیمان آمد و ۵ سال با تلاش کامل مقدمات علوم دینی را به‌خوبی و اشتیاق گذراند و سپس برای تکمیل دروس به قم هجرت کرد. در آنجا از حضور عالمان و اساتید بهره برد و به جزء فقه و اصول، دوره فلسفه اسلامی را نیز گذراند.

حدود سال ۹۵ بود که آمد و در مورد هجرت به شهر خدابنده استان زنجان برای تدریس در حوزه علمیه آنجا مشورت کرد. شوق تبلیغ و تدریس بی‌تابش کرده بود و عاشقانه به آن دیار رفت.

دیروز ۲۹ شهریور از صبح در حوزه علمیه امام‌صادق(ع) پیگیر امور آغاز دروس طلاب عزیز بودند و قبل از اذان برای اقامه نماز ظهر و عصر به مسجد حضرت ابوالفضل(ع) سُجاس رفتند که توسط فردی کوردل که تحت تاثیر تبلیغات رسانه‌های معاند قرار داشت به ضرب گلوله به شهادت رسیدند.

بیشتر بخوانید:

سوءقصد به جان مدیر حوزه علمیه قیدار + جزئیات

روحش شاد و یادش گرامی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • امید IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
    15 1
    روحش شاد . شهادت مزد اخلاصش بود
  • یاس علی IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
    5 2
    ما مردم شهر سجاس شرمنده این روحانی عزیز شدیم فردی بسیار باتقوا و فعال فرهنگی
  • عبداله IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
    4 0
    روحانی بسیار ساده زیست وبااخلاصی بود خدا رحمتشان کند
  • مهمان IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    1 0
    خیلی خبر غم انگیز و متاثرکننده ای بود. در کشوری شیعه، در مسجد که خانه خداست، در روز روشن و در وقت نماز، امام جماعت را ترور کنند و آب از آب تکان نخورد!! حتی وقتی سرچ می کنی هم اکثرا نوشتن رحلت، درگذشت، قتل، کشته شدن!! مظلومیت و غربت تا کجا، دلم برای ۳ کودک یتیم شده اش می سوزد.
  • یاس IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    1 0
    روحشان شاد باشه و بهشت برین جایگاهشون
  • نازنین NO ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    2 1
    اگر ی یهودی یا کافر توی مسجد کشته میشد چنان پوشش خبری می‌دادند که نگو واقعا چرا یه روحانی رو یه مامور آگاهی اخراجی میکشه اونوقت انگار نه انگار آدم کشته شده اونم توی محراب بای ذنب قتلت