پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
تصاویر / اجتماع پرشور امام رضایی‌های همدان

حوزه / امام جمعه همدان گفت: در ایام گذشته با وجود آنکه دشمن برنامه ریزی‌های مفصلی داشت، اما شاهد سرخوردگی دشمنان بودیم که این ناشی از اقتدار نیروهای مسلح و بصیرت مردم بود که قابل تقدیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی پیش از ظهر امروز در جمع فرماندهان نظامی و انتظامی استان همدان، با تقدیر از خدمات و تلاش‌های صورت گرفته توسط نیروهای مسلح، اظهار داشت: در ایام گذشته با وجود آنکه دشمن برنامه ریزی‌های مفصلی داشت، اما شاهد سرخوردگی دشمنان بودیم که این ناشی از اقتدار نیروهای مسلح و بصیرت مردم بود که قابل تقدیر است.

وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، یادآور شد: در دفاع مقدس فصل عظمت بخشی برای کشور رقم خورد و بسیاری از افرادی که در طول این ۴۳ سال در حال خدمت هستند نیز در آن دوران تربیت شدند.

امام جمعه همدان، افزود: وقتی انسان مصاحبه و صحبت یک رزمنده ۱۴ ساله را می‌شنود گمان می‌کند پای صحبت فردی که ۸۰ سال تهذیب نفس داشته و سیر و سلوک معنوی را طی کرده نشسته است.

وی با بیان اینکه هم صحبت‌ها و هم روح حاکم بر صحبت‌ها این تصور را برای انسان تداعی می‌کند، اظهار کرد: حس انسان پس از شنیدن صحبت‌های رزمندگان آن است که گویی شنونده صحبت‌های یک انسان عارف می‌باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با اشاره به اینکه نسبت به ساحت ملکوتی و معنوی حضرت امام(ره) کم‌تر پرداخته شده است، یادآور شد: آنچه در رابطه با حضرت امام(ره) بیشتر مطرح شده، ابعاد شخصیتی ایشان در حوزه سیاسی و جهادی است در حالی که باید بُعد معنوی امام خمینی(ره) نیز به خوبی بررسی شود.

وی با بیان اینکه برخی فرمایشات امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب به راحتی نمی‌توان یک انسان عادی آن را بیان کند و ناشی از سیر و سلوک معنوی این بزرگان است، اظهار کرد: اینکه حضرت امام(ره) به رزمندگان می‌فرمایند امیدوارم با شما محشور شوم، این نشان دهنده عظمت و بزرگی کار رزمندگان است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی همچنین با اشاره به برگزاری دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید استان همدان در مهرماه امسال، یادآور شد: خوب است تا در این کنگره همان‌طور که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تأکید دارند، از ظرفیت هنر به خوبی استفاده شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha