دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مسجد الغدیر قزوین

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در مراسم کاروان نماز در مسجد الغدیر قزوین گفت: دانش‌آموزان با آموزه‌های قرآنی به کرامت می‌رسند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در نخستین روز از سال تحصیلی در برنامه «کاروان نماز» که با حضور جمعی از دانش‌آموزان در مسجد الغدیر برگزار شد، اظهار کرد: دعا می‌کنیم همه شما در اهداف ایمانی، اهداف آموزشی و احترام به معلم و فضای آموزشی موفق باشید.

وی ادامه داد: در سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) قرار داریم، وقتی امام (ع) به شهادت رسیدند ولایت و امامت امام زمان (عج) نیز آغاز شد، هم شهادت امام حسن عسکری (ع) را تسلیت عرض می‌کنیم و هم آغاز ولایت امام زمان زمان (عج) را که مقارن با آغاز سال تحصیلی شما عزیزان شده، تبریک عرض می‌کنیم.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: امثال بنده، طلاب، علما و همه پدران و مادران دعاگوی شما هستند تا موفق و سربلند باشید، در نمازهای جمعه و جماعت همه ما برای موفقیت شما دعا می‌کنیم، خودتان هم باید اهل دعا باشید، دعا نردبان موفقیت انسان است، دعا به معنای درخواست و چیزی را از خدا طلب کردن است، کسی که در زندگی‌اش دعا نیست، زندگی افسرده و بدون چشم‌اندازی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: کسی که دعا در زندگی‌اش نیست یعنی آینده را نمی‌بیند، امید در زندگی‌اش فعال نیست اما کسی که دعا می‌کند امید را به خودش یادآوری می‌کند، بنده هم برای موفقیت شما دانش‌آموزان عزیز دعا می‌کنم و خوشحالم که در این مراسم ارزشمند شرکت کردم.

وی خاطرنشان کرد: متن دین ما در قرآن، فرمایشات رسول اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) خلاصه شده است، اولین آیاتی که بر قلب نازنین رسول اکرم (ص) نازل شد، کلمات مدرسه‌ای بود، این آیات در سوره علق بود که خداوند به پیامبر (ص) فرمود «إقرا».

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تأکید کرد: خداوند در این آیات به پیامبر (ص) فرمود به نام پروردگارت بخوان، سپس فوراً یک موضوع بسیار مهم علمی را راجع به آدم‌ها در میان گذاشت، یعنی فرمود به نام خدایی بخوان که آفریننده است، خدایی که انسان را از علق آفرید.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: چقدر کتاب‌ها و مقالات علمی در این زمینه نوشته شده که انسان چگونه به این دنیا آمده است، خداوند نیز کلام خود را با همین موضوع مهم علمی راجع به انسان و جهان آغاز کرده است.

وی یادآور شد: در ادامه خداوند در آیه ۳ سوره علق می‌فرماید «اقْرَأْ وَرَبُّکَ الْأَکْرَمُ»، یعنی (بخوان و پروردگار تو کریم‌ترین کریمان است)، خداوند در این آیه می‌فرماید بدان خدایی که تو را آفریده اکرم است، یعنی بزرگی و بزرگواری از اوست، خداوند به انسان‌ها هم می‌گوید «و لقد کرّمنا بنی آدم»، خدای متعال به ما می‌فرماید من جان و شخصیت شما را با کرامت آفریده‌ام.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: همچنین خداوند در آیه ۷۷ سوره واقعه می‌فرماید «إِنَّهُ لَقُرْآنٌ کَرِیمٌ» ُ، یعنی (که این پیام قطعاً قرآنی است ارجمند)، خداوند می‌فرماید اگر می‌خواهید به کرامت برسید راهش قرآن است، اگر به دستورات و کلمات قرآن عمل کنید به عزت و کرامت می‌رسید.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه دانش‌آموزان با آموزه‌های قرآنی به کرامت می‌رسند، افزود: وقتی تاریخ را مطالعه می‌کنید می‌بینیم هر کس به جایی رسیده از طریق قرآن و آموزه‌های قرآنی است، نماز، روزه، جهاد در راه خدا، احترام به والدین و معلمان از جمله آموزه‌ها و راهکارهای قرآنی برای رسیدن به کرامت انسانی است.

وی عنوان کرد: در هفته دفاع مقدس قرار داریم، یک زمانی زیر سلطه قدرت‌های استکباری بودیم، اکنون عزتی پیدا کرده‌ایم که بیشترین توجهات در سازمان ملل معطوف به سخنرانی رئیس‌جمهور ماست و این بسیار ارزشمند است.

امام جمعه قزوین بیان کرد: نماینده صهیونیست‌ها در سازمان ملل قصد داشت رفتار ناشایستی از خود نشان دهد اما آنقدر فضای آنجا به نفع جمهوری اسلامی ایران بود که دست این نماینده را گرفتند و از نشست بیرون کردند، این عزت و کرامتی که امروز پیدا کرده‌ایم به خاطر رهنمودهای ارزشمند و حکیمانه رهبر معظم انقلاب، دین و قرآن است، ما به قرآن احترام می‌گذاریم، خدا هم کرامت و عزت ما را افزون می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: آغاز سال تحصیلی جدید را خدمت شما عزیزان تبریک عرض می‌کنم، ان‌شاءالله سالی سرشار از موفقیت برای همه شما دانش‌آموزان عزیز باشد.

دانش‌آموزان با آموزه‌های قرآنی به کرامت می‌رسند

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha