چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام جمال قدرتی

حوزه/مسئول امور روحانیون سپاه بیت المقدس کردستان گفت: امروز جامعه ما به شدت نیازمند فرهنگ ایثار و شهادت است، نسل جوان ما باید برای ایستادگی در برابر هجمه‌های تبلیغاتی دشمن با فرهنگ شهادت و جهاد به خوبی آشنا باشد.

حجت الاسلام جمال قدرتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس اظهار داشت: نباید دفاع مقدس را تنها در قالب زمان محصور کنیم، بلکه دفاع مقدس یک نهضت و فرهنگ عظیم است که برای همه ادوار می‌توان از آن بهره برد.

مسئول امور روحانیون سپاه بیت المقدس کردستان، گفت: دوران هشت ساله دفاع مقدس برگی از تاریخ مقاومت ملتی بصیر و آگاه در مقابل استکبار و دشمنان اسلام است و در این جنگ همگان دیدند که وعده الهی به خوبی محقق گردید.

وی با اشاره به اینکه اسلام با هرگونه ظلمی به شدت مخالف است، عنوان کرد: اسلام دین مهربانی، گذشت و انسانیت است ولی در مقابل منکر هرگونه ظلم و ستم و زورگویی است، بنابراین حرکت رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس مؤید این مهم است.

حجت الاسلام قدرتی ادامه داد: خداوند متعال در آیات ۳۸ و ۳۹ از سوره مبارکه حج بر اهمیت دفاع تأکید می‌کند و می‌فرماید: إِنَّ اَللهَ یُدَافِعُ اَلَّذِینَ آمَنُوا إِنَّ اَللَّهَ لَا یُحِبُّ کُلَّ خَوَّانٍ کَفُورٍ – أُذِنَ لِلَّذینَ یُقَاتِلُونَ بِأَنَّهُم ظُلِمُوا وَ إِنَّ اَللّهَ عَلَی نَصِرِهِم لَقَدِیرٌ، به‌درستیکه خداوند از کسانی که ایمان آورده‌اند دفاع می‌کند، زیرا خدا هیچ خیانتکار ناسپاسی را دوست ندارد، به کسانی که جنگ بر آنان تحمیل شده اجازه جهاد داده شده است زیرا مورد ظلم قرار گرفته‌اند و البته خداوند بر پیروزی آنان بسیار تواناست.

مسئول امور روحانیون سپاه بیت المقدس کردستان اظهار کرد: با استناد به این آیات شریفه از قرآن کریم می‌توان گفت که کردار و ایثار رزمندگان در دوران دفاع مقدس همانند عملکرد مسلمانان صدر اسلام در مبارزه با شرک و بت پرستی بود.

حجت الاسلام قدرتی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر رزمندگان اسلام با وجود اینکه از نظر قدرت تسلیحاتی نسبت به دشمن تا دندان مسلح بسیار در تنگنا بودند، ولی با استعانت از خداوند متعال و توکل توانستند غیرممکن را ممکن سازند و دنیا را متحیر و مقهور خود نمایند.

مسئول امور روحانیون سپاه بیت المقدس کردستان یادآور شد: امروز جامعه ما به شدت نیازمند فرهنگ ایثار و شهادت است، نسل جوان ما باید برای ایستادگی در برابر هجمه‌های تبلیغاتی دشمن با فرهنگ شهادت و جهاد به خوبی آشنا باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha