دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
همایش «سالک الی الله» در اصفهان

 حجت‌الاسلام والمسلمین سلطانی گفت: همه‌ی ما باید پیام و شعار توجه به حجت بن الحسن(عج) را به گوش جان بخریم و از نور حضرت که در کل هستی ساطع است بهره ببریم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان،حجت الاسلام والمسلمین محمد سلطانی ظهر امروز در همایش سالک الی الله «نکوداشت آیت الله ناصری(ره)» با اشاره به اینکه این جلسه به یاد مردی برپا شده که فصل وجودی او توجه ویژه به حجت بن الحسن(عج) بود، اظهار داشت: آنچه انسان را به بار می‌نشاند توجه به انسان حی است که وجه ناظر خداست.

وی افزود: خیلی خوب است که ما در راستای این مهم فکر کنیم، سخن بگوییم و عمل کنیم، چرا که آیت الله ناصری مصداق «کونُوا دُعَاةً لِلنَّاسِ بِغَیرِ أَلْسِنَتِکمْ» بودند و با عمل خود ما را راهنمایی می کردند.

سلطانی با بیان اینکه انسان به لباس اشرفیت مخلوقات مشرف است و این فقط به خاطر عنصر معرفت در انسان است، تصریح کرد: برای اینکه فرد به بار معرفت بنشیند چاره ای ندارد جز اینکه خود را از عالم اضداد جمع کند و همراه حقیقتی شود که آن حقیقت چیزی جز معرفت نیست .

استاد حوزه علمیه قم افزود: انسان برای رسیدن به این نکته باید بینش ها، گرایش ها و رفتارهایش را به امام نزدیک کند اینکه در روایات داریم نگاه کردن به چهره عالم عبادت است منظور علمای ربانی است که خلاء وجودی انسان در رسیدن به کمال را پر می کنند، مرحوم آیت الله ناصری نیز از زمره این بزرگان بود.

وی با بیان اینکه انسان ها دو گروه هستند گفت: گروهی که صاحب عقل و بینش هستند و دسته دیگر که باید گوش شنوا داشته باشند و مصاحب یک انسان ربانی شوند.

سلطانی بیان کرد: رفتارهایی که از انسان صادر می شود یک شرط اساسی دیگر در جهت رساندن انسان به مقصد دارد و آن شرط، روح او است که عمل اگر بدون توجهات انجام شود مرده است و خیری از آن صادر نمی شود.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: هر رفتاری که از انسان صادر شود باید این حضور و توجه به وجه الله را داشته باشد چون عمل با توجه، روح پیدا می کند.

وی تاکید کرد: همه‌ی ما باید پیام و شعار توجه به حجت بن الحسن(عج) را به گوش جان بخریم و از نور حضرت که در کل هستی ساطع است بهره ببریم.

سلطانی ادامه داد: اگر کسی طالب فرج است باید شعار توجه به صاحب الزمان(عج) را شعار خود قرار دهد و آرام آرام در این بستر پیش برود تا به حقیقت خلقت برسد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha