دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
تصاویر/ نشست ائمه جماعات پردیسان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین مردانپور در جلسه شورای ائمه جماعات پردیسان گفت: اعتقاد دارم برای رسیدن به یک تمدن دینی و اسلامی محور باید مسجد باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین حسین مردانپور در جلسه شورای ائمه جماعات پردیسان که با موضوع مبلغان امین برگزار شد گفت: اعتقاد دارم برای رسیدن به یک تمدن دینی و اسلامی محور باید مسجد باشد.

وی به اجرای طرح تبلیغ در پردیسان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: طرح پردیسان به این صورت برنامه‌ریزی شده است که شورای برنامه‌ریزی راهبری شهر پردیسان با مدیریت امام جمعه و مسجد طراز با مدیریت امام جماعت فعالیت می‌کند و مبلغان طرح‌های مختلف تبلیغی اطراف مسجد با محوریت و مدیریت امام جماعت فعالیت می‌کنند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه قم تصریح کرد: در این طرح شورای برنامه‌ریزی راهبری شهر پردیسان با مدیریت امام جمعه و مسجد طراز با مدیریت امام جماعت دیده شده است.

وی بیان کرد: بر اساس این طرح حداقل هفته‌ای نشست هم‌اندیشی مبلغان محله در مسجد باید برگزار شود و اوضاع محله بر اساس فرمی که طراحی شده رصد می‌شود برنامه‌های تبلیغی بر اساس وضعیت و ظرفیت موجود به صورت ماهانه ارزیابی‌هایی خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین مردانپور ادامه داد: امام جمعه و ائمه جماعت پردیسان هماهنگی خوبی با هم دارند و یک دست هستند و یقیناً تنها جایی که می‌شود این الگوی فرهنگی را پیاده‌سازی کرد این منطقه است و می‌تواند نمونه خوبی برای کشور باشد.

وی با بیان اینکه طرح جامع تبلیغی استان قم در حال آماده‌سازی است گفت: در این طرح ظرفیت و وظیفه دستگاه‌ها و همچنین واحدهای مختلف حوزه علمیه دیده شده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه قم ادامه داد: بر اساس این طرح ۴ هزار نقطه مانند مدارس، مساجد، بوستان‌ها، پاساژها و ... داریم که نیاز به مبلغ دارد و برخی مدارس نیز از نظر جمعیتی به دو مبلغ نیاز دارند.

وی بیان کرد: بیش از ۱۲ هزار مبلغ در قم نیاز است تا بتوانند تمامی نقاط را در همه اوقات تحت پوشش قرار دهند.

حجت الاسلام و المسلمین مردانپور گفت: طلاب و روحانیون در میدان فعالیت می‌کنند و کار اصلی روی دوش این عزیزان هست و ما به‌عنوان خادمان آنها وظیفه داریم تسهیل گری کنیم و ان شاء الله بتوانیم در انجام وظیفه و در خدمت‌رسانی به مبلغان موفق باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha