یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ماموستا عبدالسلام امامی

حوزه/ امام جمعه مهاباد تأکید کرد: اگر در کشورهای اسلامی همدلی و همگرایی وجود داشته باشد، موجب از بین رفتن تنش ها در میان جوامع اسلامی خواهد شد و همدلی، حلقه گمشده در کشورهای اسلامی فراتر از هر مذهب است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، ماموستا عبدالسلام امامی، امام جمعه مهاباد، امروز یکشنبه ۹ مهرماه در نخستین روز برگزاری سی و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در سخنانی با موضوع «از همدلی و همدردی تا همگرایی و هم افزایی امت اسلامی» تصریح کرد: اخوتی که خدا آن را به ما یادآوری کرده است، نعمت بسیار مهمی است و خداوند در آیات قرآن کریم می فرماید: «... و ألف بین قلوبهم ...» یا در جای دیگر می فرماید: «انما المؤمنون اخوة فأصلحوا بین أخویکم واتقوا الله لعلکم ترحمون».

وی افزود: مهمترین عامل وحدت، همدلی و همدردی و همگرایی و هم افزایی است چرا که پیامبر گرامی اسلام (ص) می فرماید: «مَنْ أَصْبَحَ لا یَهْتَمُّ بِأُمورِ الْمُسْلمینَ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ» هر کسی صبح کند و اهتمامی به امور مسلمانان نداشته باشد، مسلمان نیست.

امام جمعه مهاباد در ادامه تأکید کرد: اگر در کشورهای اسلامی همدلی و همگرایی وجود داشته باشد، موجب از بین رفتن تنش ها در میان جوامع اسلامی خواهد شد و همدلی حلقه گمشده در کشورهای اسلامی فراتر از هر مذهب است.

وی همچنین تأکید کرد که خداوند منان علاوه بر دعوت به وحدت در جوامع اسلامی، جامعه بشری را به اخوت فراخوانده است.

ماموستا امامی در پایان ضمن ابراز همدردی با ملت مسلمان کشورهای مراکش و لیبی به خاطر وقوع سیل و زلزله و کشته شدن شماری از افراد این کشورها، بر شهدای مقاومت و شهدای روز گذشته پاکستان که بر اثر حمله انتحاری در مراسم جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) به شهادت رسیدند درود فرستاد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha