یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تبریز

حوزه/ استاندار آذربایجان شرقی گفت: ارتقای شاخص‌های بهبود کسب و کار و رفع موانع مربوطه از سیاست‌های دولت بوده و تاکنون ۳۳۰ جلسه کارشناسی رفع موانع در استان برگزار شده و مشکلات ۶۶۰ واحد تولیدی با توجه به محوریت رویکرد مثبت و نامگذاری سال به عنوان تولید و کنترل تورم، همکاری و هم افزایی و حمایت تشکیلات قضایی را در این راستا شاهد بودیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، عابدین خرّم امروز در جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی که با حضور حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه در تبریز برگزار شد، اظهار داشت: سابقه تاریخی تبریز و آذربایجان شرقی از لحاظ بصیرت، آگاهی و ایمان یکی از استان‌های مثال زدنی است و قطعا پیشرفت و توسعه استان، وظیفه ما را برای خدمت به مردم در دولت سیزدهم سنگین‌تر می‌کند. ‌

وی افزود: این اعتماد بزرگ مردم، سرمایه عظیم اجتماعی و سیاسی است و تمام تلاش خود را در این مسیر برای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری و رییس جمهور برای تغییر به نفع مردم و پیشرفت و عدالت در استان را دنبال می‌کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: ضمن تثبیت شرایط و احصای نقاط قوت و ضعف و تدوین سند تحول و ظرفیت‌های بالقوه استان، ۲۰ زنجیره ارزش به عنوان پیشران‌های اقتصادی در استان شناسایی شده و دو سفر استانی رییس جمهور به آذربایجان شرقی مایه خیر و برکت و منشا تحول و زمینه ساز تسریع روند پیشرفت استان شده.

خرّم گفت: بخشی از پروژه‌های اقتصادی استان در این دولت افتتاح شده و امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم، بخشی دیگر از پروژه‌های اقتصادی با همدلی بین قوا و همراهی مردم اجرایی و به پایان برسد.

وی با اشاره به اولویت‌های دولت سیزدهم از جمله تکمیل پروژه‌های ناتمام در استان، یادآور شد: در حدود دو سال گذشته، بیش از ۱۰۰ هزار شغل ایجاد و ۵۸۵ واحد راکد تولیدی در حوزه صنعتی، معدنی و کشاورزی به مدار تولید بازگشته‌اند.

استاندار آذربایجان شرقی، ادامه داد: ارتقای شاخص‌های بهبود کسب و کار و رفع موانع مربوطه از سیاست‌های دولت بوده و تاکنون ۳۳۰ جلسه کارشناسی رفع موانع در استان برگزار شده و مشکلات ۶۶۰ واحد تولیدی با توجه به محوریت رویکرد مثبت و نامگذاری سال به عنوان تولید و کنترل تورم، همکاری و هم افزایی و حمایت تشکیلات قضایی را در این راستا شاهد بودیم.

وی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ همکاری مشترک دستگاه قضایی در شورای تامین استان در راستای پیشگیری و در موضوعاتی چون کنترل اغتشاشات و جلوگیری از بلوا و آشوب را داشتیم که در همان روزهای اول اغتشاشات سال گذشته، تمامی بازداشت شدگان تعیین تکلیف شده و ما یکی از استان‌های موفق در این خصوص بودیم.

وی یادآور شد: در دولت سیزدهم، در حوزه آب و کشاورزی نیز شاهد آغاز عملیات اجرایی پروژه انتقال آب ارس به تبریز بودیم، آبگیری سد گرمی چای میانه، روند رو به تکمیل سدها و تأمین آب پایدار در روستاها که تنش آبی از ۹۲۰ روستا به ۴۰۰ روستا کاهش یافته و بهره‌برداری از فاز اول تصفیه خانه تبریز به دریاچه ارومیه، کسب رتبه اول کشوری در توسعه گلخانه با بیش از ۱۰۰ هکتار در دولت سیزدهم، رتبه دوم در طرح جهش تولید در دیمزارهایی که امسال ۵۰۰ هزار تُن گندم از دیمزارهای استان گندم برداشت شده و یک رکورد است و از جمله فعالیت‌های دلت سیزدهم در استان می‌باشد.

استاندار آذربایجان شرقی، با اشاره به سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیاردی بخش خصوصی در حوزه آب و کشاورزی با مشارکت دولت، گفت: در امور زیربنایی نیز احداث ۲۱۰ کیلومتر راه روستایی، ۸۵۶ کیلومتر آسفالت ریزی، حذف ۱۶۷ نقطه حادثه خیز، ایمن سازی ۳۵۴۰ شبکه راه‌آهن، اتمام قطعه راه آهن بستان‌آباد به خاوران، بهره‌برداری از پروژه‌های بزرگراهی از جمله اقدامات دیگر دولت سیزدهم بوده و سایر پروژه‌های راهی و بزرگراهی نیز تا پایان سال تکمیل می‌شود.

خرّم با اشاره به آغاز عملیات اجرایی بیش از ۷۸ هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی استان با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی، گفت: در بخش برق و انرژی یکی از استان‌های بسیار نیازمند هستیم، اقداماتی در این راستا انجام گرفته و در هفته آینده نیز پروژه‌های انرژی برق و گاز به بهره برداری می‌رسد.

وی یادآور شد: این پروژه‌ها شامل تکمیل پروژه دیسپاچینگ شمالغرب کشور و ۹ پروژه برق منطقه‌ای و توسعه شبکه برق، گازرسانی به ۲۰۸ روستا و تکمیل گازرسانی تمامی روستاهای ۲۰ خانوار استان می‌شود.

وی از آغاز احداث شهرک‌های صنعتی تخصصی انرژی خورشیدی به عنوان یکی از رویکردهای اساسی دولت خبر داد و با اشاره به تکمیل و بهره برداری از ۲۶ پروژه بهداشتی و درمانی در استان با ۹۰ هزار میلیارد ریال، اظهار کرد: ساخت هر روز یک کلاس آموزشی و هر چهار روز یک مدرسه در استان با مشارکت خیران در دستورکار قرار دارد و جایگزینی مدارس جدید به جای کانکس یکی از اولویت‌های آموزشی استان است، همچنین افتتاح پردیس سینمایی ۲۹ بهمن به عنوان بزرگترین کشور تکمیل و پروژه چندین ساله مقبره الشعرا نیز در حال اتمام است.

وی با بیان این‌که اقتصاد دانش بنیان به عنوان زیست بوم نوآوری و توسعه دانش بنیان یکی از برنامه‌های دولت در استان است، گفت: این استان با ۳۲۴ شرکت دانش بنیان در رتبه پنجم کشور قرار دارد در حالی که قبلا در رتبه یازدهم بود.

استاندار آذربایجان شرقی، یادآور شد: تکمیل پروژه‌های کلان نیمه تمام، برنامه‌ریزی برای زنجیره‌های ارزش، تداوم مبارزه با فساد اداری، تأکید بر پاکدستی و گفتمان عدالت در روش مدیران، کارکرد دانش بنیان، تقویت اعتماد و سرمایه اجتماعی، بهبود شاخص‌های توسعه استان از دیگر سیاست‌های مهم دولت سیزدهم است.

وی در ادامه در خصوص درخواست‌های استان از قوه قضائیه، گفت: تعیین تکلیف اراضی موقوفه صوفیان یکی از این درخواست‌ها است، از بیش از سه دهه قبل در تشکیلات قضایی استان آرای مختلفی برای این موضوع صادر شده و مشکلات اهالی و ساکنان و سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این منطقه حل نشده و عملا با معضلات عدیده روبه رو هستیم که خواهشمندیم دستور ویژه رسیدگی به این موضوع را صادر فرمایید.

وی با اشاره به لزوم تعیین تکلیف کارخانه‌های بلاتکلیف به عنوان یکی از سیاست‌های دولت، اظهار کرد: این شرکت‌ها با چالش‌های مختلف رو به رو هستند که خواهشمندیم دستور ویژه برای ورود جدی به این موضوع لحاظ شود.

خرّم، پیشنهاد ایجاد شعبه رسیدگی به پرونده واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری در دادگاه را داد و گفت: بخش خصوصی ستون فقرات اقتصاد استان است، افتتاح این شعبه تخصصی برای بررسی تخصصی پرونده‌های قضایی در راستای کاهش زمان رسیدگی از ضرورت‌هاست

وی تأکید کرد: برای انتقال زندان مرکزی تبریز که از دهه‌های قبل در داخل بافت مرکزی است و انتقال آن از محدوده شهر می‌تواند علاوه بر زیبایی بصری شهری در محدوده زندان و ساخت زندان مطمئن و قابل اتکا که یکی از تعهدات اینجانب و شهردار و مسئولان امر است، دستورات ویژه‌ای صادر کنید.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha