یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام مسعود محمدی

حوزه/استاد حوزه علمیه کردستان گفت: نباید طلاب خود را در حجره‌ها محصور کنند و برای اینکه در آینده کارنامه موفقی در بحث تبلیغ و نشر معارف اسلامی داشته باشند، لازم است تا حضورشان در سطوح مختلف جامعه پررنگ باشد.

حجت الاسلام مسعود محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه، همچون دانشگاه در کشور به عنوان یک نهاد فکری و علمی شناخته می‌شوند، اظهار داشت: حوزه‌های علمیه از قدمتی بسیار طولانی برخوردار هستند و بسیاری از بزرگان دین از حوزه‌ها کسب علم و دانش کرده‌اند و لذا بی‌شک باید حوزه را کانون فکری و علمی جهان اسلام دانست.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: توجه درست و البته تخصصی به حوزه و شناخت مسایل‌ها و نقاط قوت و بعضاً نقاط ضعف آن، می‌تواند در پربارتر شدن هرچه بهتر حوزه‌های علمیه و نیز طلاب نقش موثری داشته باشند.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه در ابتدای آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه کشور هستیم، بیان کرد: شایسته است اساتید و متولیان حوزه‌های علمیه تدریس دروس را در مدارس با توجه به وضعیت فرهنگی و دینی جامعه هماهنگ کنند و می‌طلبد که حوزه‌ و طلاب آشنایی درست و کاملی با مسائل و مشکلات جامعه پیرامون داشته باشند.

وی تصریح کرد: نباید طلاب خود را در حجره‌ها محصور کنند و برای اینکه در آینده کارنامه موفقی در بحث تبلیغ و نشر معارف اسلامی داشته باشند، لازم است تا حضورشان در سطوح مختلف جامعه پررنگ باشد.

حجت الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر طلاب امروز باید در بسیاری از علوم روز به‌ویژه علومی مانند سواد رسانه، مسائل تحقیقاتی و پژوهشی، مبانی مشاوره‌ای و روانشناسی، آشنایی خوب و جامع‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • Hamed IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
    0 0
    اتفاقا" مردم هم خیلی مشتاق زیارت ایشان هستند .