شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ آیین اختتامیه دوره میثاق طلبگی(۱) حوزه علمیه خوزستان برگزار شد

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان خطاب به داوطلبین جدیدالورود حوزه علمیه خوزستان، گفت: من و شما امروز آمده‌ایم که با قرائت میثاق نامه با خدا و امام زمان(عج) عهد ببندیم که عمرمان را وقف آنها کنیم، طلبه یعنی کسی که آمده تا تمام دارائی‌اش که مهم‌ترین دارائی هر انسان عمر اوست را وقف خدا و امام زمان(عج) کند.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، آیین اختتامیه دوره میثاق طلبگی(۱) ویژه داوطلبین جدیدالورود حوزه علمیه خوزستان در دو مقطع سیکل و دیپلم امروز پنج شنبه ۲۰ مهرماه ۱۴۰۲ در مجتمع فرهنگی علم الهدی اهواز برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام بزرگیان معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان، اظهار داشت: هدف ما از آمدن به حوزه علمیه این است که عالم دین شویم و با استفاده از این علم، دین خدای متعال را اقامه کنیم، از این رو اگر دوره‌ای که برگزار کرده‌ایم دوره خوبی بوده باشد، باید خاصیتش این باشد که در شما قیام برای یک حرکت بزرگ ایجاد کند، که آن حرکت بزرگ اقامه دین خواهد بود.

وی افزود: زیر آسمان خدا و بر روی کره زمین کاری شریف‌تر، باعظمت‌تر و زیباتر از طلبگی وجود ندارد، دلیل بنده این است که خدا به ما طلاب توفیق داده که رسالت پیامبران خدا را داشته باشیم.

معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان ادامه داد: شریف‌ترین انسان‌ها بر روی زمین پیامبران و ائمه اطهار هستند که رسالت آنها اقامه دین بوده، حالا اگر کاری زیباتر، باعظمت‌تر و با شرافت‌تر از اقامه دین بر روی کره زمین وجود داشت خدا آن کار را به انبیاء و ائمه اطهار می‌سپرد، پس نتیجه می‌گیریم اقامه دین آنقدر باعظمت و باشرافت است که خدا این کار را به‌بهترین بندگان خود، اولیای الهی سپرده است.

وی خطاب به داوطلبین جدیدالورود حوزه علمیه خوزستان بیان کرد: من و شما امروز آمده‌ایم که با قرائت میثاق نامه با خدا و امام زمان(عج) عهد ببندیم که عمرمان را وقف آنها کنیم، طلبه یعنی کسی که آمده تا تمام دارائی‌اش که مهم‌ترین دارائی هر انسان عمر اوست را وقف خدا و امام زمان(عج) کند.

حجت الاسلام بزرگیان خاطرنشان کرد: وقتی مسیر زیبا و نورانی طلبگی را انتخاب می‌کنیم، یعنی در واقع به خدا می‌گوییم من آمده‌ام عالم دین شوم و در حد توانم درس بخوانم و تهذیب نفس و خودسازی کنم، برای اینکه دین تو را اقامه کنم همان دینی که اباعبدالله الحسین(ع) و دیگر اولیای الهی در راهش به شهادت رسیدند.

وی تصریح کرد: راه مهم، شریف و بزرگی را انتخاب کرده‌ایم و روزی صدبار باید خدا را شکر کنیم که به ما توفیق داده طلبه شویم، نمی‌خواهیم دیگر شغل‌ها را کم بشماریم و مثلا بگوییم پزشکی و یا کار آزاد بد است، نه همه شغل‌های سالم، شریف هستند و باید به همه انسان‌ها احترام گذاشت ولی کار طلبگی کار دیگری است، کاری است که مورد عنایت خداوند متعال و مورد توجه حضرت حجت(عج) است، از این رو این کار شرافت دارد و به‌خاطر همین هم ما باید مرتب شکرگذار خدا باشیم.

معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان تصریح کرد: آیا از خود پرسیده‌اید که چرا به طلاب، سرباز امام زمان(عج) می‌گویند؟ یک دانشجو، یک بازاری، یک دکتر هم می‌تواند سرباز امام زمان(عج) باشد ولی چرا این عنوان زیبا که وصف سربازی حضرت حجت(عج) است را برای طلاب انتخاب کرده‌اند؟ دلیلش این است که افق و آرمان طلبه با افق و آرمان حضرت حجت(عج) یکی است.

وی با طرح این سئوال که افق و آرمان امام زمان(عج) چیست؟ اظهار کرد: آیا امام مهدی(عج) به دنبال این هستند که فن و تکنولوژی را پیشرفت دهند؟ سدسازی، انرژی هسته‌ای و علم پزشکی را پیشرفت دهند؟ بله قطعا وقتی امام زمان(عج) می‌آیند علم به اوج خودش می‌رسد ولی رسالت حضرت حجت(عج) این نیست، حضرت می‌آیند که دین خدا را در عالم هستی اقامه کنند.

حجت الاسلام بزرگیان خاطرنشان کرد: در سربازی، هر سرباز با توجه به تخصصش به قسمتی فرستاده می‌شود و متناسب با وظیفه‌ای که برعهده دارد یک عنوان و وصفی بر او بار می‌شود، همچنین در سربازی هر سربازی را با فرمانده‌اش می‌شناسند، وقتی من و شما را ملقب به وصف بسیار بزرگ سربازی امام زمان(عج) می‌کنند یعنی ما قرار است با امام مهدی(عج) و سرباز خاص آن حضرت باشیم و کار ما نیز همان کار امام زمان(عج) که اقامه دین است، می‌باشد.

وی با بیان اینکه همیشه قدردان این نعمت بزرگ طلبگی باشید، گفت: سعی کنید سرباز لایقی برای حضرت حجت(عج) باشد و تا آخرین لحظه عمر در این مسیر شریف، نورانی و ناب گام برداریم.

گفتنی است در پایان این مراسم داوطلبین جدیدالورود حوزه علمیه خوزستان با قرائت میثاق نامه‌ طلبگی، عهد بستن تا در طول حیات خویش خادم راستین مکتب جعفری(ع) و سرباز فداکار حضرت بقیه الله الاعظم(عج) باشند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha