یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ نشست تبلیغ مسئله محور در خوی

حوزه/ حجت‌الاسلام کشوری گفت: امروز تبلیغ محدود به مناسبت های تبلیغی شده و مردم این‌گونه برداشت می کنند که نشستن پای منبر فقط در ایام محرم، صفر و رمضان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام علی کشوری امروز در جمع طلاب و روحانیون شهرستان خوی که با موضوع «تبلیغ تأثیرگذار» در دفتر امام جمعه خوی برگزار شد، اظهار داشت: نظریه فقهی تبلیغ مسئله محور به چهار سؤال اصلی پاسخ می دهد و اگر این سؤالات و پرسش‌ها در مباحثات طلبگی مورد بحث قرار بگیرد تبلیغ به اولویت اصلی تبدیل می شود.

وی افزود: تبلیغ مسئله محور پایه و اساسش پاسخ به پرسش‌هایی از جمله زمان مطلوب برای تبلیغ، موضوع تبلیغ، نیازها و حوائج مردم است.

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی تصریح کرد: ما به عنوان یک مبلغ دین وقتی با مردم روبرو می شویم باید برای آن‌ها تبیین کنیم که چقدر باید برای شناخت دین وقت بگذارند. امروز تبلیغ محدود به مناسبت های تبلیغی شده و مردم این‌گونه برداشت می کنند که نشستن پای منبر فقط در ایام محرم، صفر و رمضان است.

وی خاطرنشان کرد: باید از محدود کردن تبلیغ به ایام تبلیغی خودداری کنیم و آن را حداقل به یک روز در هفته افزایش دهیم؛ تحول در تبلیغ از عمل به روایت نبی مکرم اسلام شروع می شود که نبی مکرم اسلام(ص) می فرمایند «هر مومنی باید هفته یک روز را به فهمیدن دین خود وقت بگذارد.»

حجت‌الاسلام کشوری با تاکید بر ضرورت ورود جهادی به میدان تبلیغ، تصریح کرد: امروز تقسیمات دین و موضوعات احکام تعمیم پیدا کرده است و برخی موضوعات جدید پیدا شده است که باید برای آن برنامه ریزی شود.

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی تصریح کرد: باید نیازهای روز مردم و مسائل اجتماعی که با آن درگیر هستند در منابر بیان شود؛ موضوعات بسیار زیادی در مسائل اجتماعی، خانوادگی و ... وجود دارد که نیاز روز مردم حساب می شوند و ائمه دین برای آن‌ها راهکار بیان کرده اند.

وی ادامه داد: حوزه علمیه این ظرفیت را دارد که استعدادهای مردم را ارتقا بدهد و برای این کار باید نیازهای مردم از روایات جواب داده شود و اگر این‌گونه باشد مردم به حوزه و روحانیت اقبال بیشتری خواهند داشت.

حجت‌الاسلام کشوری گفت: باید مشاغلی که نیازهای مردم را برآورده می کند برای آن‌ها تبیین شود. در روایات سوق المسلمین بیان شده است مصادیق و معیارهایی دارد که با این وضعیتی که پیش می رود ۶۰ درصد بازار ما دست داخل نیست و باید مردم را به ایجاد شغل‌ها و تولید اجناس مورد نیاز روز مردم تشویق کنیم و شغل هایی مثل کشاورزی، خیاطی، تجارت و ... مورد تایید اسلام است. امام صادق علیه السلام بیان می‌کنند که خاری و ذلت یک امت این است که غذا و لباس خود را از خارج وارد کند.

وی افزود: ۸۶ درصد اراضی کشور در دست منابع طبیعی است و جلوی هرگونه دخل و تصرف و کشاورزی را می گیرد، در حالی که در اسلام قانون موات داریم که در کشور اجرا نمی شود و اگر این طرح اجرا شود هم مشکل کمبود منزل و هم مشکل کشاورزی حل می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha