سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
تصاویر/  آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ماکو

حوزه / حجت الاسلام هاشمی گفت: تأکید رهبر معظم انقلاب این است که در جمهوری اسلامی کسب ثروت جرم نیست، اما تبعیض در توزیع منابع به شدت ممنوع است و همچنین غفلت از قشرهای نیازمند حمایت، به هیچ وجه مورد قبول نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام سید محمد هاشمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان ماکو که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، اظهار داشت: بیست و پنجم مهر ماه مصادف با روز جهانی ریشه‌کنی فقر است و مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب می‌فرمایند، فقر و غنا در مادیات و معنویات بشر اثر می‌گذارد و امام سجاد(ع) نیز می‌فرمایند: ‹‹کادَ الْفَقْرُ أنْ یَکونَ کفْراً›؛ فقر نزدیک است آدمی را کافر کند.

وی ادامه داد: تأکید رهبر معظم انقلاب این است که در جمهوری اسلامی کسب ثروت جرم نیست، اما تبعیض در توزیع منابع به شدت ممنوع است و همچنین غفلت از قشرهای نیازمند حمایت، به هیچ وجه مورد قبول نیست.

امام جمعه ماکو خاطرنشان کرد: از جمله‌ نیازهای فقرا تأمین مسکن آنهاست، لذا حضرت امام(ره) برای رفع این مشکل نیز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، بنیاد مسکن را تأسیس نموده و حساب ۱۰۰ را در بانک ملی افتتاح کردند، تا خیرین از این طریق بتوانند در رفع مشکل مسکن نیازمندان و مستضعفان جامعه اقدام نمایند.

وی عنوان کرد: در هفته‌ گذشته در حماسه‌ای که جوانان فلسطینی در عملیات طوفان الاقصی خلق کردند، شاهد شکست غیر قابل ترمیم رژیم صهیونیستی بودیم و از منظر مقام معظم رهبری، عامل اصلی این بلای بزرگ، عملکرد خود صهیونیست‌ها است، وقتی انسان درنده‌خویی و وحشی‌گری را از حد می‌گذراند، باید منتظر طوفان باشد.

حجت الاسلام هاشمی، با بیان اینکه سنت الهی نابودی ظلم و کفر است، اظهار کرد: کشتار زن و مرد و کودک و کهنسال فلسطینی، هتک حرمت مسجد الاقصی، لگدکوب کردن نمازگزاران و انداختن شهرک نشین‌های مسلح به جان مردم فلسطین، از جمله جنایات رژیم صهیونیستی است، اما آیا ملت غیور و چند هزار ساله فلسطین در مقابل این همه ظلم و جنایت چاره‌ای جز برپاکردن «طوفان» داشت؟

وی گفت: وظیفه امت اسلامی از منظر نبی مکرم اسلام(ص) حمایت از پیروزی‌های رزمندگان فلسطینی در عملیات طوفان الاقصی در مقابل رژیم صهیونیستی است، به طوری که آن حضرت می‌فرماید: مَنْ أصْبَحَ وَ لمْ یَهْتَمَّ بِاُمُورِ المُسْلِمِینَ فَلَیْسَ بمُسْلِمٍ‌››؛ «هرکس صبح کند و نسبت به مشکلات و گرفتاری مسلمانان اهمیت ندهد، مسلمان نیست».

امام جمعه ماکو خاطرنشان کرد: در روز شنبه زلزله‌ بزرگی در بخش‌هایی از کشور افغانستان اتفاق افتاد و در اثر این حادثه‌ی دلخراش، جمعی از برادران و خواهران دینی‌مان در افغانستان جان خود را از دست دادند، عده‌ای زخمی شده و خسارات مالی زیادی را متحمل شدند، من این حادثه را از طرف شما نمازگزاران به‌ مردم داغدیده و مظلوم افغانستان تسلیت می‌گویم و از خیرین می‌خواهم کمک‌های نقدی خود و اقلام مورد نیاز را از طریق هلال احمر شهرستان به دست برادران و خواهران دینی خودشان برسانند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha