چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
کد خبر: 1113173
۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳
امرو مساجد اصفهان

امام جمعه اصفهان به مسئله مساجد و اهمیت آن به عنوان مهم ترین سنگر اسلام اشاره کرد و گفت: اولویت رسیدگی به مساجد است، چرا که به واقع مساجد سنگر هدایت بوده و این سنگر برای روحانیون مهم است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد پیش از ظهر امروز در دیدار مدیران مناطق ۱۵گانه امور مساجد شهر اصفهان با اشاره به پیروزی های اخیر رزمندگان جبهه مقاومت اظهار داشت: به تعبیر رهبر انقلاب رزمندگان فلسطینی کاری کردند که رژیم صهیونیستی دیگر نمی تواند آن را ترمیم کند و شکست امنیتی و ضربه ای بی سابقه برای آنها رقم خورد. درعین حال آمریکایی ها نیز ازهیچ کمکی به اسراییل دریغ نمی کنند و علی رغم ادعای صلح طلبی صریحا سلاح و کمک به اسراییل می رسانند و مردم غزه را تروریست معرفی می کنند.

امام جمعه اصفهان در ادامه سخنان خود به مسئله مساجد و اهمیت آن به عنوان مهم ترین سنگر اسلام اشاره کرد و گفت: اولویت رسیدگی به مساجد است، چرا که به واقع مساجد سنگر هدایت بوده و این سنگر برای روحانیون مهم است.

وی کار اصلی روحانیت را تبلیغ عنوان کرد و افزود: روحانیت قشری است که قصد دارد آنچه فراگرفته به مردم برساند و کار آنها هدایت گری است و از این رو لباس روحانیت، لباس راهنمایی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: روحانی باید بتواند یک منطقه را اداره کند و با کمال وقار، رفاقت و دوستی بسیاری از مسائل منطقه و مسجد را حل کند، البته قدم های خوبی برای مساجد نیز برداشته شده است.

آیت الله طباطبایی نژاد حضور در این عرصه را نعمت بزرگ خداوند بیان کرد و افزود: باید این نعمت خداوند را شاکر باشید و اگر کاری نکردید بدانید کوتاهی کرده اید و خود مردم نیز زمانی که بدانند امام جماعت مسجد آنها فعال است برای امام جماعت احترام قائل می شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری کار امام جماعت را جذب مردم برمبنای سیره پیامبر(ص) دانست و یادآور شد: اگر مسجد رونق داشته و با مردم باشد و هر شب جلسه ای برای مسائل دینی داشته باشد موفق خواهد بود.

مسجد سنگر واقعی هدایت است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha