شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
1

حوزه/ رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی همراه با رئیس و اعضای پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی و دست اندرکاران همایش ملی «جریان های انحرافی و مدعیان دروغین مهدویت در دوران معاصر و راهبردهای مواجهه با آنها» با آیت الله کریمی جهرمی دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین نجف لک زایی رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، ضمن قدردانی از آیت الله کریمی جهرمی جهت دیدار، اشاره کوتاهی به قدمت و ساختارهای علمی حاکم بر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و بهره‌مندی مراکز علمی از ظرفیت های پژوهشگاه داشتند همچنین نسبت به برگزاری همایش پیش رو و اقداماتی که در این خصوص صورت گرفته نکاتی را بیان داشت.

سپس حجت الاسلام و المسلمین حسین الهی نژاد معاون پژوهشی پژوهشگاه و رئیس پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهشی به تبیین فعالیت ها و همایش‌هایی که با محوریت نظریه انتظار انجام شده در پژوهشکده پرداخت.

در ادامه، حجت الاسلام و المسلمین محمد شهبازیان به عنوان دبیر علمی همایش«جریان‌های انحرافی و مدعیان دروغین مهدویت در دوران معاصر و راهبردهای مواجهه با آنها» بیان داشت: در حوزه مهدویت در کنار آموزه‌های ایجابی، در طول تاریخ انحرافاتی نیز وجود داشته که ما در این همایش به دنبال شناسایی و راهکارهای مقابله با این چالش‌ها خواهیم بود.

آیت الله کریمی جهرمی نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از دست اندرکاران حوزه پژوهش در پژوهشگاه و پژوهشکده مهدویت بیان داشت: همه امور عالم به نوعی به امام عصر(عج) بازگشت دارد و شما باید قدردان توفیقی که نصیبتان شده باشید. آثار و فعالیت‌های شما در کوتاه مدت و دراز مدت برای نسل های آینده نیز جاری و از برکات آن بهره‌مند خواهند بود.

وی بیان داشت: بدانید که انحراف زدایی از مهدویت حمایت و دفاع از آل محمد خواهد بود و دشمن هم با حرکات استعماری خود به دنبال جلوگیری از این مهم است. به نظر بنده از جمله علل پیشامدی انحرافات در مهدویت، ابتلائات آخرالزمانی، عوام گرایی، بیان مطالب سست، جهل مردم و... است و از جمله راه هایی که باید در مقابله با آن پیش گرفته شود عبارتند از؛ تخلق علما و روحانیت به اخلاق حسنه، تربیت نیروهای صالح و با اطلاع از فِرق انحرافی، آشنا کردن مردم با آموزه های غیبت، انتظار و ظهور و... است. شما باید بخشی از توان خودتان را به قشر جوان معطوف کنید و بدانید که امروز این نسل در برابر ماهواره، فضای مجازی و رسانه هایی قرار گرفته که آنها را از مهدویت دور خواهد ساخت. برای شما در این مسیر آرزوی توفیق دارم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha