دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ برگزاری سومین همایش خانواده متعالی در مدرسه علمیه علی بن ابی طالب(ع) اهواز

حوزه/ سومین همایش خانواده متعالی در مدرسه علمیه علی بن ابی طالب(ع) اهواز برگزار شد.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، سومین همایش خانواده متعالی روز گذشته ویژه طلاب و روحانیون (آقایان) و همسران آنها به صورت مجزا به‌همت مدرسه علمیه علی بن ابی طالب(ع) اهواز با همکاری معاونت تهذیب حوزه علمیه خوزستان برگزار شد.

در این همایش حجت الاسلام حصاری از اساتید مرکز مشاوره حوزه علمیه قم، اظهار داشت: همسرداری یک مهارت است که در اسلام در آیات و روایات بسیاری مفصلا به آن پرداخته شده و انسان برای انجام هرکاری باید در ابتدا مهارت آن کار را کسب کند، از این رو از طلاب و روحانیون می‌خواهم قبل از ازدواج حتما در کارگاه‌های همسرداری شرکت کنند.

وی افزود: از آیات قرآن و روایات معصومین(ع) یک مدل روانشناختی برای بحث همسرداری استخراج می‌شود که به مدل مهر و اقتدار معروف است، این مدل ناظر به اصلی‌ترین نیاز روانشناختی مردان یعنی اقتدار و اصلی‌ترین نیاز روانشناختی زنان یعنی مهر، محبت و توجه است.

این استاد مرکز مشاوره حوزه علمیه قم افزود: در این مدل جایگاه مدیریت به مرد داده شده و در آیات و روایات بسیاری از همسران خواسته شده که مطیع شوهر خود باشند، در طرف مقابل از شوهران خواسته می‌شود به همسران خود توجه کرده و به آنها مهر بورزند.

حجت الاسلام حصاری بیان کرد: اگر زن‌ها از شوهران خود اطاعت نکنند و نیاز اقتدار او را نادیده بگیرند در این صورت احساسات مرد به جنبش در نمی‌آید و در نتیجه مردان نیز به همسران خود احترام نمی‌گذارند و نسبت به آنها بی‌توجه می‌شوند، همین مساله سبب می‌شود زندگی آنها از هم بپاشد همینطور اگر مردی نیاز محبت و توجه همسر خود را نادیده بگیرد سبب می‌شود همسر او نیز مقابله به مثل کرده و اقتدار او را زیرسوال ببرد.

وی خطاب به مردان حاضر در این همایش گفت: تأمین عواطف، توجه و محبت مانند اکسیژن برای یک زن است، همچنین زن‌ها نیاز دارند در طول روز از آنها تشکر و قدردانی کنید، از این رو اگر می‌خواهید زندگی خوبی در کنار همسران خود داشته باشید به این نکته در زندگی عمل کنید.

حجت الاسلام حصاری خطاب به بانوان حاضر در این همیشه نیز یادآور شد: هیچوقت سعی نکنید در زندگی فاز مدیریتی برداشته و جایگاه مدیریت همسر خود را زیر سوال ببرید و پایتان را روی اقتدار مردان خود بگذارید، چرا که در زندگی دچار چالش خواهید شد.

وی تصریح کرد: در اروپا طی تحقیقاتی به این نتیجه رسیده‌اند زنانی که مطیع همسر خود هستند نسبت به زنانی که فاز مدیریتی برداشته‌اند، زندگی شادتری داشته و از زندگی مشترک خود راضی ترند.

وی اظهار کرد: اگر بخواهیم صرفا با استفاده از فقه و حقوق زنگی خود را پیش ببریم، زندگی تبدیل به جهنم می‌شود و لذا باید اخلاق ضمیمه فقه و حقوق شود.

ویژگی‌های یک خانواده متعالی

ویژگی‌های یک خانواده متعالی

ویژگی‌های یک خانواده متعالی

ویژگی‌های یک خانواده متعالی

ویژگی‌های یک خانواده متعالی

ویژگی‌های یک خانواده متعالی


انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha