شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با تأکید بر تدوین بانک و اطلس اطلاعاتی قوی از آسیب‌های اجتماعی گفت: بعد از شناسایی آسیب‌ها، مهم‌ترین کار برای بهزیستی پیشگیری است و بعد مدیریت حفظ و سپس درمان است. تقریباً در مدیریت بحران آسیب‌های زیستی تاکنون هیچ جای جهان به نتیجه نرسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر امروز در دیدار مشاور رئیس و مدیر کل دفتر امور فرهنگی در بهزیستی در کشور اظهار داشت: مخاطب و جامعه هدف سازمان بهزیستی مجموعه‌ای است که آسیب روحی و روانی یا جسمی یا تلفیقی از این امور دیده است به همین دلیل مسئولان در این دستگاه واسطه خیر برای رفع کمبودهای این قشر هستند.

امام جمعه بوشهر افزود: خداوند به این عزیزان روحیه داده که انعطاف آنها بیشتر از انسان‌های عادی است و توجه به این قشر در مسائلی چون اشتغال، ازدواج و خدمات مناسب نسبت به فرزندانشان و فضاسازی محیطی برای حرکت آنها بسیار مهم است.

وی با اشاره به برخی آسیب‌های اجتماعی بیان داشت: یک سری از آسیب‌های اجتماعی تهاجمی است که دشمن به ما تهاجم کرده و این آسیب‌ها را زده و یک سری نیز در درون خود و یک سری آسیب‌ها نیز طبیعی است. به همین جهت لازم است نقشه آمایشی از آسیب‌ها تهیه شود و به ویژه در استان بوشهر آسیب‌های که وجود دارد مشخص گردد که چه منشایی دارد و راهکارهای رفع بومی و عمومی آن طراحی شود.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با تأکید بر تدوین بانک و اطلس اطلاعاتی قوی از آسیب‌های اجتماعی گفت: بعد از شناسایی آسیب‌ها، مهم‌ترین کار برای بهزیستی پیشگیری است و بعد مدیریت حفظ و سپس درمان است. تقریباً در مدیریت بحران آسیب‌های زیستی تاکنون هیچ جای جهان به نتیجه نرسیده است.

وی بیان داشت: مهم‌ترین ویژگی مدیریت اسلامی و مدیریت دانش بنیان در عرصه مدیریت آسیب‌های شخصی و زیستی، پیشگیری است چون وقتی آسیب آمد هم آسیب رسیده و هزینه کرد، لذا رفع آسیب فوق العاده است. به همین جهت روی پروژه پیشگیری هم در عرصه زیست حیات شخصیت و اجتماعی باید کار کرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ابراز داشت: انسانی که خدا را در زندگی خود حاضر و ناظر و خود را در محضر خدا بداند و الگوی او پیامبر(ص) و امام حسین(ع) و شهدا باشد بیمه خواهد بود، به همین جهت گذشته از راه‌های طبیعی که وجود دارد باید روی بخش کار، و ایمان مردم را قوی کرد.

امام جمعه بوشهر با تأکید بر توجه به امر دانش افزایی و ایمان افزایی و ارتباط با خدا و الگوگیری از انبیا و ائمه و شهدا در کار گفت: علاوه بر این باید به خانواده‌ها آموزش‌های ویژه داده شود. همچنین در رابطه با آسیب‌های اجتماعی اتاق رصد تشکیل و پایش و رصد در حوزه دانشی و معنوی ما قوی باشد.

وی بیان داشت: نباید نسبت به کسانی که مبتلا بی تفاوت بود و آنها را رها کرد. هزینه کردن برای این افراد به معنای سرمایه گذاری است تا دیگران مبتلا نشوند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با اشاره به مسئله تبلیغ گفت: استان بوشهر یک استان تبلیغی بود و علمای ما به کشورهای دیگر برای تبلیغ می‌رفتند، اکنون طلاب جوانانی هم رشد کردند که پای کار هستند و استعداد بسیار خوب و آماده‌ای دارند و سازماندهی خوبی هم شده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha