دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ برگزاری کارگاه ارتباط موثر ویژه کارکنان مدیریت حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ کارگاه ارتباط موثر ویژه کارکنان مدیریت حوزه علمیه خوزستان با حضور حجت الاسلام حصاری برگزار شد.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، کارگاه ارتباط موثر ویژه کارکنان مدیریت حوزه علمیه خوزستان دیروز به‌همت معاونت تهذیب حوزه علمیه خوزستان و با حضور حجت الاسلام حصاری از اساتید مرکز مشاوره حوزه علمیه قم در سالن جلسات مدیریت حوزه علمیه استان برگزار شد.

حجت الاسلام حصاری در این کارگاه اظهار داشت: شما در مکان مهمی اشتغال داشته و با طلاب و روحانیون مدارس علمیه سر و کار دارید، گاهی ممکن است مانند یک سیستم صرفا اداری کار ارباب رجوع خود را انجام دهید، از این رو یکسری جلسات، مهارت و تمرین لازم دارید تا اینکه سیستم مدیریت حوزه علمیه به یک سیستم کارمندی صرف تبدیل نگردد.

وی افزود: ما در ارتباط در حال رد و بدل پیام هستیم، گاهی آن گیرنده که طرف مقابل باشد پیام ما را به‌درستی دریافت نمی‌کند و دچار سوء تفاهم می‌شود.

حجت الاسلام حصاری ادامه داد: ارتباط وقتی موثر است که منجر به تفاهم شود نه سوء تفاهم، گفتار، رفتار، کردار، حالات و حتی تماس چشمی ما در شکل‌گیری تفاهم یا سوء تفاهم موثر است.

وی بیان کرد: برای اینکه ارتباط موثر شکل بگیرد، ما حداقل به دو مهارت مهم نیاز داریم که اولین آنها مهارت خوب گوش دادن و دومین آن مهارت خوب حرف زدن است.

استاد مرکز مشاوره حوزه علمیه قم، ابراز کرد: باید یاد بگیریم که به حرف‌های دیگران خوب گوش دهیم و وسط حرف آنها نپریم، همچنین در مورد دیگران پیش داوری و قضاوت نکنیم و اجازه دهیم شخص حرفش را به پایان برساند.

وی خاطرنشان کرد: خوب گوش کردن کار سختی است، چرا که موانعی دارد، از جمله بی‌حوصلگی، ضیق وقت، ذهن خانی، حق به‌جانب بودن و آماده کردن پاسخ قبل از اتمام صحبت‌ها.

حجت الاسلام حصاری اظهار کرد: در مراجعات خود به این نکته حتما دقت کنید که ارباب رجوع را بلاتکلیف نگذارید و اگر کارش طول می‌کشد یا شما وقت کافی برای انجام کارش را ندارید، حتما به او بگویید.

وی یادآور شد: یکی دیگر از مواردی که باید در مراجعات به آن توجه کنید این است که افرادی که حضوری به نزد شما آمده‌اند، از کسانی که تلفنی با شما تماس می‌گیرند و کار خود را پیگیری می‌کنند مقدم‌تر هستند و در اولویت قرار دارند، از این رو باید ابتدا کار آنها را انجام دهید.

استاد مرکز مشاوره حوزه علمیه قم گفت: باید به مسائل روحی و روانی مراجعه کننده دقت کنید، اگر می‌بینید شخصی التهاب روحی دارد او را دعوت به آرامش کرده و حتی المقدور تلاش کنید کار او را در اولویت قرار دهید.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha