شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
1

حوزه/ چاپ دوم کتاب «تاریخ تشیع در ایران بر مبنای سکه شناسی(از آغاز تاسیس صفویه)» اثر سید مسعود شاهمرادی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب «تاریخ در تشیع ایران بر مبنای سکه شناسی ( از آغاز تاسیس صفویه)» اثر سید مسعود شاهمرادی است که در پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت(ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهیه و به همت نشر این پژوهشگاه در ۳۷۵ صفحه به چاپ دوم رسید.

مطالعات تاریخ تشیع در ایران نیازمند استفاده از دانش‌های مکمل مطالعات تاریخی برای دستیابی بیشتر و دقیق‌تر به حقایق تاریخی است. از جمله دانش‌هایی که می‌تواند محققان را در این مسیر یاری کند، مطالعات سکه شناسی است.

کتاب حاضر، تاریخ تشیع در ایران از آغاز تا تأسیس حکومت صفویه را از دریچه متون و نشانه‌های حک شده بر سکه‌های این دوران بررسی و تحلیل کرده است.

ساختار اثر

این کتاب در ۱۷ فصل تألیف شده است؛ فصل اول با عنوان کلیات به بررسی تشیع سکه و سکه شناسی می‌پردازد.

فصل دوم «سکه‌های عبدالله بن معاویه»، فصل سوم «سکه‌های ابومسلم خراسانی» و فصل چهارم «سکه‌های ولایت عهدی امام رضا(ع)» را تشریح کرده است.

نویسنده در پنجمین فصل از کتاب حاضر «سکه‌های علویان طبرستان»، در ششمین فصل «سکه‌های آل مسافر(سَلاریان)» و در هفتمین فصل «سکه‌های آل بویه» را مورد بررسی قرار داده است.

«سکه‌های باوندیان طبرستان»، «سکه‌های دولت اسماعیلیه نزاری ایران» و «سکه‌های ایلخانیان» به ترتیب عنوان فصل هشتم، نهم و دهم این کتاب است.

در فصل یازدهم «سکه‌های آل جلایر»، در فصل دوازدهم «سکه‌های سربداران» و در فصل سیزدهم «سکه‌های مرعشیان» به رشته تحریر درآمد است.

نویسنده در فصل چهاردهم «سکه‌های آل کیا»، در فصل پانزدهم «سکه‌های قراقویونلوها» و در فصل شانزدهم «سکه‌های آق قویونلوها» را مورد تأکید قرار داده است.

در هفدهمین و آخرین فصل از کتاب حاضر «سکه‌های مشعشعیان» به نگارش درآمده است.

علاقه مندان برای خرید اینترنتی این کتاب می توانند به نشانی اینترنتیhttp://shop.isca.ac.ir مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha