شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: اگر صهیونیست‌ها زمینی حمله می‌کردند یقینا از هر سو به آنها حمله می‌شد و زمین‌گیر می‌شدند، امروز کار دشمن به جنون کشیده شده و نباید ایستاد تا شاهد جنایت‌های بیشتر این دیوانه بود و باید هر چه زودتر جلوی او گرفته و نابودش کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، اظهار داشت: امام حسن عسکری (ع) فرمودند شما را به تقوای الهی سفارش می‌کنم، در دینتان پارسا باشید، مقید به دین باشید، دائم به حرام، حلال، پاکی، نجاست، حق، باطل و همه جهات دین دقت کنید، در راه خدا کوشش کنید و بی تفاوت نباشید.

وی ادامه داد: امروز شاهدیم که در غزه مردم را قتل عام می‌کنند، خانه‌ها را ویران می‌کنند و جای امنی برای مردم محروم و مستضعف در غزه باقی نگذاشته‌اند، البته پیش از این زیرِ شهر غزه پناهگاهی مانند یک شهر ساخته شده که مردم به ناچار در آنجا زندگی می‌کنند و تونل‌های بسیار طولانی در آنجا حفاری کرده‌اند که تبدیل به پناهگاه شده است.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: تنها پناهگاه کافی نیست، این مردم گرسنه می‌شوند، تشنه می‌شوند، نیاز به دارو دارند، صهیونیست‌های جنایتکار چیزی از زندگی برای این‌ها باقی نگذاشته‌اند، ما نباید نسبت به این مسائل بی‌تفاوت باشیم و هر چه می‌توانیم برای یاری آن‌ها از نظر مالی و حمایت همه جانبه اقدام کنیم، ملت و دولت دست به دست هم دهند و همت کنیم تا دردها و مصیبت‌های این مردم محروم و مظلوم کاهش پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: امام عسکری(ع) در ادامه فرمودند، در بیان حقایق راستگو باشید، امروز شاهدیم که صهیونیست‌ها خلاف این هستند، جنایت‌های خود را به پای رزمندگان اسلام می‌نویسند، آمریکایی هم حرف‌های آنان را می‌زنند، منتها کارشان خیلی نادانانه و احمقانه است به طوری که هر طفل کوچکی هم این دروغ‌ها را به‌خوبی می‌فهمد و آنقدر ضد و نقیض حرف زده‌اند که رسوا شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: حضرت در ادامه فرمودند، هر کس به شما اعتماد کرد و امانتی را در اختیار شما قرار داد، امانتش را ادا کنید، حتی اگر دشمن تان هم بود امانتش را به او برگردانید، خیلی وقت‌ها شکوه و شکایت پیش می‌آید که فلانی یک متاع را فروخت و پای عهد و پیمانش نماند، برای مثال در فروش خانه کلاهبرداری یا کلاه گذاری کرد، این‌ها چیزهایی است که برازنده جامعه دینی نیست.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تأکید کرد: امام(ع) در ادامه فرمودند، سجده‌هایتان را طولانی کنید، ما باید سجده هایمان را جدی‌تر بگیریم، قرار نیست فقط پیشانی ما به مهر برسد و برخیزیم، باید در سجده با خدا گفت و گو و مناجات کنیم، همچنین حضرت فرمودند، با همسایگان خود رابطه خوب و حسنه داشته باشید، مغازه دار همسایه دارد، کسی که در خانه‌اش زندگی می‌کند همسایه دارد، کسی که در مجتمع زندگی می‌کند جمعی از همسایگان را دور خود دارد، در محیط کار همسایه داریم، در کشاورزی و زمین‌های زراعی و باغ‌ها همسایه داریم، هر کجا همسایه داریم هوادار او باشیم و حقوق او را رعایت کنیم.

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: امیرالمؤمنین(ع) فرمودند آنقدر پیامبر(ص) راجع به همسایه سفارش کردند که ما گمان کردیم همسایه از همسایه ارث می‌برد، یعنی حضرت اینقدر روی رعایت حقوق همسایه تأکید داشتند.

وی یادآور شد: امام عسکری (ع) در ادامه فرمودند، در تشییع جنازه‌های کسانی که حتی با شما اختلاف مذهبی دارند شرکت کنید، از بیمارانشان عیادت کنید و حقوقشان را رعایت کنید، عده‌ای هستند که ممکن است مذهب‌شان با ما فرق داشته باشد، ما باید احترامشان را نگه داریم، آن‌ها هم اگر از کشورهای دیگر به کشور ما آمده‌اند باید حقوق و قوانین کشور ما را رعایت کنند، یعنی باید متقابلاً هوای همدیگر را داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: اگر غیر از این باشیم سیره پیغمبر و آل پیغمبر را رعایت نکرده‌ایم، نباید به کسی ظلم کنیم و عرصه را بر او تنگ کنیم، آوارگی و دوری از وطن که برای اینان وجود دارد، اگر ما هم بخواهیم یک چیزی روی غم‌های آنان بگذاریم، این دور از جوانمردی، انصاف و مروت است، البته آن‌ها هم باید حواسشان را جمع کنند و حقوق مردم ما را رعایت کنند.

وی عنوان کرد: امام عسکری(ع) در ادامه فرمودند، اگر کسی این مسائل را خوب رعایت کند دیگران می‌گویند این‌ها شیعه هستند که اینقدر آدم‌های خوبی هستند، وقتی دیگران می‌گویند این‌ها شیعه هستند، این ما را خوشحال می‌کند، بنابراین باید کاری کنیم که امام عسکری(ع) از ما خشنود باشند، قلب امام زمان (عج) و پیامبر (ص) از ما راضی باشد و در نهایت خدا هم از ما راضی باشد، چه چیزی از این بالاتر وجود دارد؟ این‌ها نسخه رضایت خداست که می‌تواند روزی ما بشود.

وی بیان کرد: امام عسکری(ع) در ادامه فرمود، هر کجا هستید زینت ما باشید و آبروی ما را حفظ کنید، کاری نکنید که بگویند این‌ها که این کارهای زننده را انجام می‌دهند شیعه هستند، ما امامانی مانند امام عسکری (ع) داریم که راه را به ما نشان داده‌اند، بنابراین نباید از ما خلاف سر بزند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: حضرت در ادامه فرمودند، هر محبتی را برای ما جلب کنید، در مورد هر بدی و زشتی هم کاری کنید که به ما نسبت پیدا نکند، هر خوبی که فکرش را کنید ما اهل آن خوبی هستیم و هر بدی که فکرش را بکنید از ساحت ما دور است و ما با آن میانه‌ای نداریم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تأکید کرد: ‌در پایان این حدیث شریف، امام عسکری(ع) فرمودند، اگر چنین باشید من به شما سلام می‌کنم، یعنی امام(ع) به همه شیعیانی که آداب ائمه(ع) و آداب تقوا را رعایت می‌کنند، تا روز قیامت سلام خواهند کرد.

وی تصریح کرد: این روزها سالروز تأسیس سازمان ملل متحد است، سازمان ملل متحد و شورای امنیت پیشینه خوبی ندارند، هر وقت فلسطینی‌ها همت کردند تا سرزمین‌هایی که صهیونیست‌های غاصب با جنگ از آن‌ها گرفته‌اند را پس بگیرند، همان موقع این سازمان ملل و شورای امنیت اعلام آتش بس کرده، هر وقت صهیونیست‌ها برای غصب سرزمین مسلمانان اقدام کردند، این‌ها سکوت کردند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: امیدواریم مجامع حقوقی و بین المللی به وظایف خود آشنا باشند، خلاف‌ها و ظلم‌های گذشته خود را جبران کنند و در آتش فتنه صهیونیست‌ها، موجودیت و اعتبار خود را به آتش نکشند.

خطیب نماز جمعه قزوین یادآور شد: مناسبت دیگر اینکه در سالروز اعتراض و افشاگری حضرت امام خمینی(ره) علیه قانون تبعیض نژادی کاپیتولاسیون قرار داریم، اگر اکنون بخواهیم نقطه شروع موقعیت قدرت و آبرویی که مسلمانان در همه دنیا پیدا کرده‌اند را ببینیم، این نقطه شروع، سخنرانی امام (ره) علیه قانون حیوانی و تبعیض نژادی کاپیتولاسیون بوده و اکنون به جاهای خیلی خوبی رسیده‌ایم و ان‌شاءالله به جاهای خوب‌تر و پیروزی‌های بزرگ و به تعبیر رهبر حکیم انقلاب به فتح قله‌های بلند عزت و عظمت نیز خواهیم رسید.

وی اظهار کرد:‌ رهبر حکیم انقلاب فرمودند، واکنش در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی در غزه جزو مسئولیت‌هایی است که پروردگار عالم بر عهده اندیشمندان گذاشته است، یعنی حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌های کشور، محققین، پژوهشگران، سیاست مداران و همه باید در موضوع غزه رسالت جهاد تبیینی، آگاهی بخشیدن و بسیج مردم علیه ظلم صهیونیستی را به نحو احسن انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: اگر بخواهیم به همین فرمایش رهبر حکیم انقلاب عمل کنیم، نبرد بزرگ طوفان الاقصی چند نکته داشت، خدای متعال در آیه ۱۷۹ سوره بقره فرمود «وَلَکُمْ فِی الْقِصَاصِ حَیَاةٌ یَا أُولِی الْأَلْبَابِ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ»، یعنی (ای عاقلان، حکم قصاص برای حفظ حیات شماست تا مگر از قتل یکدیگر بپرهیزید)، خداوند در این آیه فرمود در قصاص برای شما حیات است، امروز وقتی پای تلویزیون نشسته‌ایم و جنایات صهیونیست‌ها را می‌بینیم دل انسان می‌لرزد.

وی افزود: وقتی می‌بینیم مجاهدان اسلام، قدرت اسلام و موشک‌های برخاسته از لبنان و یا غزه صهیونیست‌ها را به درک واصل می‌کند، دلمان آرام می‌گیرد و این همان حیات است و قرآن هم تأکید می‌کند که باید قصاص گرفته شود.

خطیب نماز جمعه قزوین، با بیان اینکه مسلمانان باید از صهیونیست‌ها انتقام سختی بگیرند، خاطرنشان کرد: این روزها جمعی از جوانان عراق به سمت کرانه باختری که مرزهای مشرف به سرزمین‌های اشغالی است، حرکت کرده‌اند و از همه دست اندرکاران و کشورهای اسلامی می‌خواهیم انتقام جدی از صهیونیست‌ها بگیرند.

وی عنوان کرد: در همین راستا خدای متعال فرمود، بکشیدشان تا ریشه فتنه خشکیده شود، خدا می‌خواهد صهیونیست‌ها را با دستان شما نابود و خوار کند و این‌ها وعده‌های الهی است که شما بر آنها پیروز می‌شوید و قلب‌ها و دل‌های غمگین به خاطر مصیبت‌های کربلا آرامش پیدا می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: خداوند می‌فرماید شما اگر نیروی اندکی هم باشید، بر نیروهای بسیار آنها نیز پیروز خواهید شد و خدا همراه صابران است.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: آه مظلومان آتش به جان صهیونیست‌ها خواهد انداخت که آنها را به نابودی می‌کشاند، کودک کشی از زمان فرعون به راه افتاد، یزید حضرت علی اصغر (ع) را بیرحمانه به شهادت رساند و این کودک‌کشی شیوه مستکبران است، خدای متعال آه این مظلومان را شعله‌های آتش جهنمی می‌کند که هم در دنیا و هم در آخرت دودمان آنها را به آتش می‌کشد.

وی با اشاره به سفر بایدن به سرزمین‌های اشغالی، اظهار کرد: شاید برخی‌ها گمان کنند که بایدن آمده تا به آنها روحیه بدهد اما حقیقتش این بود که آمده به آن دیوانه یعنی نتانیاهو بگوید دست از دیوانگی بردار و این مسیر را ادامه نده و از جنگ زمین او را منصرف کرد، چرا که می‌دانست اگر جلوتر برود کار برایشان سخت می‌شود.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: اگر صهیونیست‌ها زمینی حمله می‌کردند یقینا از هر سو به آنها حمله می‌شد و زمین‌گیر می‌شدند، امروز کار دشمن به جنون کشیده شده و نباید ایستاد تا شاهد جنایت‌های بیشتر این دیوانه بود و باید هر چه زودتر جلوی او گرفته و نابودش کرد.

خطیب نماز جمعه قزوین یادآور شد: ما همه مسلمانان دنیا حاضریم نتانیاهو را به قیمت ناچیز و یک موجود ضایعاتی از یهودی‌ها بخریم و برخی از اسرای آنها را آزاد کنیم، نتانیاهو برای یهودی‌ها جز ضایعات چیز دیگری ندارد و این را دولت صهیونیست‌ها نیز حاضر است بفروشد و خود یهودی‌ها نیز که این همه بیچارگی و بدبختی را تحمل می‌کنند، حاضرند بفروشند.

وی افزود: برخی از اسرا را برای این موجود ضایعاتی می‌دهیم و برخی دیگر از اسرا را نیز با سران دیگر رژیم صهیونیستی جابجا می‌کنیم تا این رژیم به همین صورت از بین برود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: سفرهای منطقه‌ای وزیر امور خارجه با آن رفتار وزین به عنوان سیاستمداری پخته و ورزیده بسیار اثر گذار بوده است.

وی بیان کرد: بخاطر این سفر به سوریه شرایط را ناامن کردند، اما وزیر امور خارجه به صورت زمینی به سوریه سفر کرد و این سفرها در هماهنگ کردن کشورهای اسلامی بسیار مؤثر است و به وزیر امور خارجه کشورمان خدا قوت می‌گوییم.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: سالروز شهادت مظلومانه حاج آقا مصطفی خمینی فرزند امام راحل که زمینه‌های پیروزی انقلاب را فراهم کرد را گرامی می‌داریم و وفات حضرت فاطمه معصومه (س) را نیز گرامی می‌داریم که منشأ برکات بسیاری بودند.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha