دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
تبریز

حوزه/ امام جمعه سلطانیه گفت: کشورها و دولت‌های اسلامی باید فعال، هم‌صدا و متحد شوند و جامعه جهانی نیز به وظیفه انسانی خود عمل کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سلطانیه با اشاره به فاجعه غمناک غزه و با بیان اینکه قلب هر انسان تربیت شده مکتب نورانی اهل‌بیت(ع) از این اعمال خشونت‌بار به درد آمده است، اظهار داشت: حمله به بیمارستان و کشتار بیماران، مجروحان، کادر درمان، زنان و کودکان که به آنجا پناه برده بودند، مصداق کامل توحش و جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی است.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه طی این دو هفته بیش از ۳۵۰۰ شهید که حدود ۱۰۰۰ نفر در حمله به بیمارستان شهید و حدود ۱۴ هزار زخمی و مجروح شده‌اند، اظهار کرد: در مقابل نیز هر چند تلفات رژیم صهیونیستی کم نبوده و ۲۰۰۰ کشته و بیش از ۴۵۰۰ زخمی داده است.

وی با یادآوری اینکه حمله به بیمارستان کاملاً از ذات خبیث، حیوانی و توحش رژیم صهیونیستی رونمایی کرد و وحشیانه‌ترین جنایت را به نمایش گذاشت، ادامه داد: روشن است که مسئول اصلی بمباران غزه آمریکا است و این جنایت با حمایت آمریکای جهان‌خوار و حامیان اروپایی رژیم صهیونیستی انجام شد.

حجت‌الاسلام حسینی‌نسب با بیان اینکه ورود مقامات آمریکایی و اروپایی به فلسطین اشغالی و ملاقات رئیس‌جمهور دولت تروریستی آمریکا با نخست‌وزیر جنایتکار رژیم صهیونیستی، سند حمایت آمریکا و غرب از این جنایات است، عنوان کرد: وتوی قطعنامه توقف جنگ و کمک‌رسانی به مردم غزه توسط آمریکا چهره تروریستی آمریکا را آشکارتر کرد.

وی با ابراز تاسف از اینکه دولت‌های اسلامی در این قضیه مواجهه ضعیف و منفعلانه داشته و فقط به بیانیه‌های کم‌خاصیت و کم‌اثر اکتفا کردند، خاطرنشان کرد: تشکیل نشدن سازمان کنفرانس اسلامی موجب جرأت و جسارت دشمن شده است، هر چند جنایات رژیم صهیونیستی نیز برای جبران شکست در طوفان‌الاقصی است که در صورت تداوم، نابودی رژیم را به دنبال خواهد داشت.

امام جمعه سلطانیه با تأکید بر اینکه کشورها و دولت‌های اسلامی باید فعال، هم‌صدا و متحد شوند و جامعه جهانی نیز به وظیفه انسانی خود عمل کند، عنوان کرد: معتقدیم سازمان ملل که همواره سازمان بی‌ملل بوده باید از تبعیض دست برداشته و در مجامع حقوقی بین‌المللی علیه رژیم صهیونیستی به خاطر این جنایات و استفاده از بمب‌های ممنوعه، بمباران بیمارستان و بستن آب و برق غزه، پرونده تشکیل داده و موضوع را پیگیری کند.

وی در ادامه، عرضه دین به امام زمان خود و بیان باورها و اعتقادات و نیز تنظیم رفتار خود با امام جامعه را از اقدامات مهم حضرت عبدالعظیم حسنی دانست و با بیان اینکه این اقدام سند بصیرت و ولایت‌مداری این امامزاده با عظمت است، یادآور شد: باید دین و اعتقادات خود را از منبع اصلی یعنی قرآن و اهل‌بیت(ع) بگیریم و اعمال‌مان را با قرآن و اهل‌بیت(ع) بسنجیم، نه از شبکه‌های ضددین و ضدانقلاب.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha