سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
امام جمعه یزد

حوزه / امام جمعه یزد با اشاره به آیه شریفه «ان مع العسر یسرا» گفت: این وعده الهی که پس از سختی، آسانی است و به زودی در مورد مقاومت فلسطین محقق خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با بیان اینکه خداوند متعال تأکید داشته که با انسان‌های صالح، خدمتگزار، مؤمن و متقی همنشین باشید، اظهار داشت: همنشینی با انسان‌های متقی و صالح، انسان را از شیاطین دور می‌کند.

وی با بیان اینکه خداوند متعال انسان را از همنشینی و هم‌صحبتی با بدکاران، فاسقین و گمراهان بر حذر داشته است، عنوان کرد: این افراد انسان را از مسیر الهی دور می‌کنند و به ضلالت و سیاهی رهنمون می‌سازند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد، با اشاره به توصیه‌ای که امام علی(ع) به امام حسن و امام حسین(ع) داشتند، افزود: امام علی(ع) در نامه ۴۷ نهج البلاغه به فرزندانشان توصیه کردند که در مسیر خدا قدم بردارید و از مسائلی که خدا راضی نیست خود را دور کنید و حرف‌هایی که شما را از خدا دور می‌کند، نگویید و سفارش دوم ایشان این است که به دنبال دنیا نروید و مطالبات دنیایی نداشته باشید و خواسته اصلی شما از خداوند متعال آخرت و عاقبت بخیری باشد زیرا دنیا ماندگار نیست و تمام شدنی است و نباید به آن دل بست.

وی تأکید کرد: اینکه عشق دنیا عده‌ای را از کار خیر و از آخرت دور کند، عاقبت بخیری ندارد و این ثروت نمی‌تواند توشه‌ای برای آخرت باشد.

آیت الله ناصری عنوان کرد: اگر چیزی از مال دنیا به دستتان رسید آن را از خدا بدانید و اگر چیزی را نیز از دست دادید، حسرت آن را نخورید.

امام جمعه یزد ادامه داد: امام علی(ع) همچنین توصیه کردند که در زندگی خود همواره به دنبال حق‌گویی و حق شنوی باشید، یعنی هم حق بگویید و هم حق را بپذیرید و در سخنان خود واقعیت‌ها را بسنجید.

وی با بیان اینکه عده‌ای در جامعه شایعه سازی می‌کنند تا در مردم یأس و نا امیدی ایجاد کنند، عنوان کرد: اینها خودشان نیز اعتراف کرده‌اند که ما شایعه را پخش می‌کنیم، تا خلاف آن ثابت شود، اثر خود را در جامعه گذاشته است، بنابراین افرادی که این شایعات را می‌شنوند، باید حق و باطل بودن آن را بررسی کنند.

وی با اشاره به توصیه دیگر امام علی(ع) به امام حسن و امام حسین(ع)، تأکید کرد: به‌دنبال هر ندایی و هر فریادی نباید رفت، بلکه باید حق و باطل بودن آن را بسنجیم و در برابر ظلم ایستاد و از ظالم نترسید و برای مظلوم کمک کار باشید و این همان مسئله‌ای است که در دنیای امروز گرفتار آن هستیم.

آیت الله ناصری عنوان کرد: انقلاب اسلامی از ابتدا به دنبال تحقق این توصیه امام علی(ع) بود و همواره به‌دنبال تحقق حقوق مظلومان و مقابله با ستمکاران و مستکبران بوده و خواهد بود و از همان اوایل انقلاب، امام خمینی(ره) فرمودند که اگر ۲۰ میلیون ایرانی هر کدام یک سطل آب بریزند، اسرائیل غاصب غرق خواهد شد.

امام جمعه یزد تصریح کرد: برخی کشورهای همسایه ما و کشورهای مسلمان و حتی آمریکایی‌ها که از صهیونیست‌ها حمایت می‌کنند، جواب خدا را چه خواهند داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد نخبگان، اظهار کرد: رهبری فرمودند برای ورود به فصل تازه‌ای از تحرک علمی باید خود را آماده کنیم و اگر می‌خواهیم کشور از آسیب‌های متعارف کشورهای دیگر دور بمانند، باید پیشرفت علمی داشته باشیم و در حمایت از نخبگان و مسئله دانش بنیان سستی نکنیم و سرمایه گذاری از نوع نوآوری‌های علمی داشته باشیم.

آیت الله ناصری ادامه داد: رهبری فرمودند آینده روشن و امیدبخشی برای کشور می‌بینند و با تجربه‌های گذشته می‌توانیم به استقبال آینده‌ای درخشان برویم، اما برخی‌ها توان دارند، اراده ندارند و برخی اراده هم ندارند و خود کم بینی دارند و دچار خود تحقیری هستند و به خاطر بی‌اعتقادی به توانایی خود و ظرفیت‌های کشور، استقلال فکری ندارند و مدام در زندگی فردی و اجتماعی عقب هستند، در حالی که رهبری می‌فرمایند باید خودباور باشید.

وی تصریح کرد: اگر از فرصت خواستن توانستن است، استفاده نکنیم به خود و کشور ظلم و خیانت کرده‌ایم، زیرا ما استعداد و ظرفیت داریم و باید در کشور حرف برای گفتن داشته باشیم.

امام جمعه یزد، در بخش دیگر با اشاره به فجایع غزه، عنوان کرد: در برابر این جنایت و نسل کشی رژیم غاصب صهیونیستی همه مسئولیم و باید واکنش نشان دهیم.

وی با طرح این سئوال که چرا دنیا و کشورهای اسلامی در برابر این فجایع ساکت هستند، یادآور شد: اقداماتی که در حال انجام است، سیاست آمریکاست اما اگر این جنایات ادامه پیدا کند، مسلمانان و نیروهای مقاومت بی‌تاب می‌شوند و دیگر کسی نمی‌تواند آنها را کنترل کند، آنگاه معلوم نیست چه اتفاقاتی رخ دهد.

آیت الله ناصری ادامه داد: این کشتار فجیعانه که نشان از خباثت‌های صهیونیست‌ها دارد، باید پایان یابد و همه مسلمانان جهان باید به آنها کمک کنند و فلسطینی‌ها هم باید مقاومت کنند و در سرزمین خود بمانند.

وی در بخش دیگر با اشاره به روایتی از امام حسن عسگری که می‌فرماید: هیچ مشکلی پیش نمی‌آید مگر اینکه خداوند متعال در این مشکل نعمت‌هایی برای شما نهاده است، یادآور شد: این نعمت، گاه صبوری، بصیرت و پیشرفت است همچنانکه در هر سختی، راحتی و کسب فیضی است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد اظهار کرد: خداوند متعال نیز در قرآن اعلام کرده که «ان مع العسر یسرا» و این وعده الهی است و وعده الهی محقق می‌شود.

وی افزود: فرزندان فلسطین نیز به این آیه توجه داشته باشند و بدانند که با سختی‌ها و مصیبت‌های شما، پیروزی در راه است و این وعده خداست.

امام جمعه یزد تأکید کرد: آمریکا و اسرائیل غاصب هیچکدام ماندنی نیستند، اینها رفتنی هستند و نصرت خدا نصیب صابران خواهد بود و خدا در آیات کتاب خود، به همه بشارت داده است.

وی تصریح کرد: آمریکا سرلوحه فتنه‌ها در فلسطین است و مسلمانان جهان باید در برابر این فتنه‌ها آگاه باشند و اتحاد خود را در برابر این شیطان بزرگ حفظ کنند.

آیت الله ناصری با اشاره سفر وزیر امور خارجه کشورمان به کشورهای مختلف که در دفاع از مردم فلسطین انجام می‌شود، گفت: این اقدام بسیار خوبی است و باید اتفاق می‌افتاد و اگر سردار سلیمانی زنده بود، بی‌شک اقدامات جدی در این زمینه انجام می‌داد.

وی تصریح کرد: رابرت مرداک که به غول رسانه‌ای معروف است، در مصاحبه‌ای گفته که در مورد ایران باید خانواده را تحت تاثیر قرار داد و اگر بتوانیم مادر را به لجن بکشیم، می‌توانیم نهاد خانواده را از بین ببریم که ترویج بی‌بند و باری، قبح زدایی از روابط نامشروع، عادی سازی خیانت در خانواده و مبارزه با فرزندآوری از جمله مواردی است که می‌توان زنان و دختران این مرز و بوم را از خانواده جدا و رها کرد، ولی در مقابل ما باید جهت حفظ و کرامت خانواده تلاش کنیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha