یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سید عبد الله غریفی بحرین

حوزه/ آیت الله سید عبدالله غریفی گفت: طوفان الاقصی همه معادلات را به هم ریخت، همه محاسبات را تغییر داد و به همه گزینه‌ها جز گزینه مقاومت و شهادت پایان داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید عبد الله غریفی در سخنرانی هفتگی خود که در مسجد امام صادق (ع) واقع در منطقه القفول منامه برگزار شد، گفت: نبرد ما با دشمنان بر اساس چشم انداز انتظار ظهور امام زمان (عج) است. جنگ بین ما و آنها نبرد ایمان و کفر، نبرد بین هدایت و ضلالت، نبرد بین حق و باطل، نبرد بین عدل و ظلم و نبرد بین صلاح و فساد است.

وی افزود: اگر صهیونیست‌ها تمام نیرو، وحشیگری، خشونت، بی‌عدالتی و نفرت خود را بسیج کردند، و اگر نیروهای استکباری روی زمین همسو شدند، همه اینها به خاطر از بین بردن مردم مظلوم مسلمان است تا اراده‌شان شکسته شود، طراوتشان تضعیف گردد، کرامتشان از بین برود، وجدان آنها به خمودی بگراید و هیجانشان فروکش کند؛ اما طوفان الاقصی همه معادلات را به هم ریخت، همه محاسبات را تغییر داد و به همه گزینه‌ها جز گزینه جهاد، مقاومت، رویاویی، استواری، سرافرازی، عزت، مرگ و شهادت پایان داد.

وی با اشاره به اینکه ماشین جنگی رژیم صهیونیستی به کشتار، نابودی، تخریب و سوزاندن ادامه می‌دهد ابراز داشت: هم اکنون غزه وجدان جهانیان را ندا می‌دهد اگر وجدانی باقی مانده باشد و بر سر همه کشورها، چه ملت‌ها و چه دولت‌های مسلمان فریاد می‌زند.

وی در ادامه تصریح کرد: مردم ما خشم خود را ابراز کردند، با صدای بلند شعار دادند، حرف خود را گفتند، حمایت کردند، محکوم کردند و اگر مسیر رفتن نیز هموار بود، حتی نسبت به بذل جان و خون خود بخل نمی‌کردند.

آیت الله غریفی با گلایه از مواضع سست دولت‌ها خاطرنشان کرد: درست است که اظهار محکومیت و امدادهای مادی ارزش دارد، اما آنچه بیشتر از دولت‌ها خواسته می‌شود، اقداماتی در سطح تصمیمات سیاسی، امنیتی، اقتصادی و تجدید نظر در روابط است.

او ادامه داد: وقتی اراده ملت‌های مسلمان و دولت‌های حاکم بر آنها بمیرد و اختیارها از بین برود و موضع‌گیری‌ها کنار گذاشته شود، به فرموده پیامبر اکرم (ص) مثل کف روی سیلاب خواهیم شد و همچون هجوم گرسنگان به ظرف غذا به همه ما حمله‌ور می‌شوند.

وی با تأیید عملیات طوفان الاقصی اضافه کرد: آیا طوفان الاقصی در ملت ما، در سرزمین‌های ما، در نظام‌های حاکم بر ما عزم و اراده محکم را بیدار خواهد کرد؟ شاید اینطور نباشد، خیلی مهم است که این هوشیاری که پدید آمده است به کار گرفته شود، در غیر این صورت تلف می‌شود.

آیت الله غریفی افزود: شک نداریم که این طوفان به قهرمانانِ مقاومت، امید، نیرو، صلابت و استواری فراوان بخشید و در پی آن صهیونیست‌های رذل دیوانه شده و شروع به کشتار، ویران کردن و سوزاندن کردند و به زنان، کودکان، بیماران، ناتوانان، مساجد، مدارس و بیمارستان‌ها رحم نکردند.

این عالم بحرینی در ادامه تصریح کرد: رفتا آنها قتل عام بزرگی است که هزاران تلفات غیر نظامی را به دنبال داشت، در حالی که جهان سکوت کرد و نظاره‌گر بود وقدرت‌های بزرگ نیز هیچ کاری نکردند.

او با اشاره به اینکه اقدامات احمقانه اسرائیل، به خواست خدا، آغازی برای پایان این موجود غاصب و عاملان منفور خواهد بود، خاطرنشان کرد: تا کی دست‌ها برای دست دادن با صهیونیست‌ها باید دراز باشد؟ آیا وقت آن نرسیده که دست‌ها از این آلودگی پاک شود، اینها دشمنان خدا، دشمنان اسلام، دشمنان ملت‌های ما، کشورهای ما، و دشمنان همه مردم ما هستند. پس باید برای رسیدن به موقعیت‌های غرور و افتخار، موقعیت‌های قدرت یافتن و پیروزی شتاب نمود و گرنه تاریخ شاهد موقعیت‌های ذلت‌آمیز ما خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha