یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
جلسه طلاب لامردی مقیم قم

حوزه/ حجت الاسلام آزاد گفت: موضع ما در مسئله انتخابات، تبیین شاخصه های انتخاباتی رهبر معظم انقلاب است و جایگاه امامت جمعه را خرج اشخاص نکرده و با صداقت با مردم پیش خواهیم رفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام محمد جواد آزاد در جلسه طلاب و فضلای لامردی مقیم قم که در مدرسه علمیه الاطهار قم برگزار شد، اظهار داشت: بحمدالله منطقه لامرد دارای بزرگانی است که باید از ظرفیت این بزرگواران استفاده شود.

وی ابراز داشت: سطح سه امامت در مدارس علمیه شهرهای لار و لامرد راه اندازی شده است؛ اما این مدارس نیازمند تقویت بوده و باید برای آن برنامه داشت.

امام جمعه لامرد خاطرنشان ساخت: مدارس آموزش و پرورش هدف شناسایی شده و در حال برنامه ریزی هستیم تا بتوانیم برای جذب حوزه، پذیرش مناسبی از میان دانش آموزان داشته باشیم.

سخنران این جلسه بیان داشت: امروز مسئله تبلیغ در منطقه نیز نیازمند تقویت است و فضلا و روحانیون قم می توانند کمک شایانی داشته باشند.

حجت الاسلام آزاد اظهار داشت: پیگیری مسکن طلاب، تقویت قرض الحسنه طلاب، رسیدگی به معیشت طلاب و ... از برنامه های ماست تا بتوانیم قدمی برای طلاب و فضلا برداریم.

وی ابراز داشت: امروز در مسائل اجتماعی و فرهنگی شاهد اتفاقاتی هستیم که مناسب این شهر نیست و با آمدن صنایع به شهرستان لامرد، فرهنگ ما به شدت مورد آسیب قرار گرفته است.

امام جمعه لامرد خاطرنشان ساخت: موضع ما در مسئله انتخابات، تبیین شاخصه های انتخاباتی رهبر معظم انقلاب است و جایگاه امامت جمعه را خرج اشخاص نکرده و با صداقت با مردم پیش خواهیم رفت.

جایگاه امامت جمعه را خرج کاندیداهای انتخاباتی نخواهیم کرد

همچنین در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین حبیب کاظمی به ایراد سخن پرداخت و گفت: صلوات، دعا و نوعی مناجات است و باید ذکر همیشگی ما باشد و زیاد صلوات بفرستیم.

وی اظهار داشت: اگر می خواهیم در مسیر مناسب قرار بگیریم، زیاد صلوات بفرستیم و با انجام این عمل، توجه نبی مکرم اسلام (ص) به ما جلب خواهد شد و مسیر خود را پیدا خواهیم کرد.

مدیر و متولی مدرسه علمیه الاطهار ابراز داشت: ما نباید فقط به فکر کمیت صلوات باشیم؛ بلکه کیفیت بسیار مهم است و باید با توجه صلوات فرستاد تا بتوان از اثرات آن بهره برد.

این استاد اخلاق به نحوه زیارت معصومین (ع) اشاره کرد و ابراز داشت: ما در زیارت معصومین باید به امام معصوم (ع) معرفت داشته و خیلی راحت با امام صحبت کنیم.

جایگاه امامت جمعه را خرج کاندیداهای انتخاباتی نخواهیم کرد

وی به روایتی از پیشوای ششم شیعیان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: امام صادق علیه السلام فرمودند: «القلبُ حَرَمُ اللّه ِفلا تُسْکِنْ حَرَمَ اللّه ِ غَیرَ اللّه ِ / دل حرم خداست، پس، جز خدا را در حرم خدا مَنِشان!».

این استاد اخلاق در پایان به روایتی از امام حسن عسکری علیه السلام اشاره کرد و گفت: حضرت فرمودند: «الدُّنیا سوقٌ رَبِحَ فیها قَومٌ و خَسِرَ آخَرُونَ / دنیا بازار است که گروهی در آن سود برده و گروهی دیگر زیان کرده اند».

جایگاه امامت جمعه را خرج کاندیداهای انتخاباتی نخواهیم کرد

حجت الاسلام ابوالحسنی، نماینده طلاب و فضلای لار و لامرد نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: یکی از کارهایی که از سوی مجمع نمایندگان طلاب و فضلا صورت می پذیرد، برگزاری جلسات رونمایی از کتب جدید التدوین فضلا و روحانیون است که می توان از این ظرفیت استفاده کرد.

نماینده طلاب و فضلای لار و لامرد با تأکید بر اینکه استفاده از ظرفیت روحانیون بومی برای مناصب گوناگون ضروری است، ابراز داشت: بحمدالله مبلغان خوبی از قم به شهرستان اعزام می شوند و مشکلات اعزام فضلا حل شده است و از ائمه جمعه منطقه خواهانیم مکانی را برای اسکان مبلغان تهیه نمایند.

در این جلسه، نماینده اساتید، پژوهشگران و مبلغان لامردی حوزه علمیه قم به ارائه نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha