یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
شهیده سمنبر عالیپور

حوزه/ زنان همیشه در تمام مراحل انقلاب دوشا دوش مردان در مبارزات علیه دژخیمان استوار ایستاده و جان در راه دین و میهن فدا نموده اند زنان دلیر استان دلاور پرور بوشهر نیز هم فرزندان ریا، پدران، برادران و همسران خود را به میدان می فرستادند هم خود در کنار آنها به مقابله با ظلم دست می زدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، استان بوشهر در حماسه دفاع مقدس نقش به‌سزایی داشت و در این راه شهدای بسیاری را تقدیم کرده است، بزرگترین پایگاه‌های نظامی کشور در استان بوشهر قرار دارد و طی هشت سال دفاع مقدس این استان در جبهه‌های زمینی، هوایی و دریایی نقش ویژه و مهمی ایفا کرد، هرچند شهدایش آنچنان که باید و شاید به نسل امروز همچون دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها معرفی نشده‌اند.

در این راستا خبرگزاری حوزه قصد دارد در قالب پرونده‌ای ویژه و نگاه به تاریخ مجاهدت شهدای این استان در دوران دفاع مقدس، به معرفی آنان بپردازد.

شهیده سمنبر عالیپور

زنان همیشه در تمام مراحل انقلاب دوشا دوش مردان در مبارزات علیه دژخیمان استوار ایستاده و جان در راه دین و میهن فدا نموده‌اند، زنان دلیر استان دلاور پرور بوشهر نیز هم فرزندان ریا، پدران، برادران و همسران خود را به‌میدان می‌فرستادند هم خود در کنار آنها به مقابله با ظلم دست می‌زدند.

شهیده سمنبر عالیپور در سال ۱۳۳۶/۶/۲ در دهستان سرمستان در خانواده‌ای فقیر و کم درآمد دیده به جهان گشود و تا شش سالگی در روستا به‌سر برده بودند، اما به علت ظلم و ستمی که از طرف کدخدای محل به این خانواده می‌شود ناچار به دیر عزیمت می‌کنند و در آنجا به مدرسه می‌رود و اخلاقی بسیار خوب داشت و درس خوان بود.

همیشه شاگرد اول و ممتاز و از هر نظر به گفته مادرش بی‌نظیر بوده، خیلی خوشرو و متواضع و به‌موقع خدا را عبادت می‌کرده و یک سال هم افتخاری کلاس اول شبانه درس داده بخاطر اینکه کمکی کرده باشد و نسبت به نماز و روزه توجه ویژه‌ای داشته.

زمانی که انقلاب شروع می‌شود مرتب در تظاهرات علیه رژیم طاغوت فریاد می‌زد، همراه با مردم، مرگ بر شاه می‌گفت تا از زیر بار ظلم‌ رهایی پیدا کند و زمانی که شهید شد، قبل از اینکه از خانه به قصد تظاهرات بیرون برود غسل کرده و با زبان روزه در سوم محرم به درجه رفیع شهادت نائل می‌شود.

نظرش درباره انقلاب به گفته مادرش پیروزی اسلام بوده و سرنگون شدن رژیم کثیف پهلوی و پایدار بودن امام و علاقه خاصی نسبت به امام داشت، اما متأسفانه به علت شهید شدن موفق نشد که امام را ببیند.

بسیار دوست داشت که امام را از نزدیک ملاقات کند و پیامش به خانواده‌اش این بوده که ما باید برویم و اقدام کنیم تا می‌توانیم از زیر بار ذلت خارج شویم، مادرش می‌گوید می‌گفتم نرو مادر، شهید می‌شوی اما در جواب گفت، اگر من شهید شوم برای دینم و برای اسلام کاری بسیار پسندیده است، چون سرور شهیدان حسین بن علی به‌خاطر اسلام و به‌خاطر مردم شهید شد، ما که در مقابل آنها هیچ ارزش نداریم، پیام خانواده شهید عالی پور پیروزی اسلام و امام و سرنگونی شدن صدام و آمریکای جنایتکار است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha