پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
برگزاری کارگاه مهارت‌افزایی مطالعه و مباحثه در مدرسه علمیه النبی(ص) بندرعباس

حوزه/ کارگاه مهارت‌افزایی مطالعه و مباحثه در مدرسه علمیه النبی(ص) بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام مصطفی بابازاده امروز در کارگاه مهارت افزایی با عنوان: «ضرورت مباحثه در پیشرفت تحصیلی و مهارت مطالعه»، در جمع طلاب مدرسه علمیه النبی(ص) بندرعباس به تشریح روش‌های مطالعه، راهکارها و آسیب‌های مطالعه پرداخت و در ادامه راهکارهای تمرکز در مطالعه، عوامل پرش‌زا و عوامل تقویت حافظه را بیان کرد.

وی به تشریح مباحث توسعه فردی، اصل‌گرایی، پویایی و ایستایی پرداخت و در ادامه اهمیت هدف گذاری در زندگی فردی و اجتماعی و اهمیت عبور از موانع را مورد بررسی قرار داد.

حجت الاسلام، بابازاده در مورد روش مطالعه براساس فلش کارت، استفاده از فلش کارت‌های شخصی و سیستم لایتنر، یادداشت‌برداری رنگی و خلاصه‌نویسی به درک مطلب و به خاطر سپردن آن‌ها را به صورت کامل توضیح داد و در ادامه به ذکر انواع و اقسام روش‌های مطالعه از جمله روش مطالعه اجمالی، تندخوانی، انتخابی، عبارت‌خوانی، دقیق‌خوانی، تجسسی، تجسمی و انتقادی پرداخت.

معاون پژوهش مدرسه علمیه النبی(ص) بندرعباس، به چگونگی حفظ مطالب دشوار و موردی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: با استفاده از ساختن داستان طنز گونه یا پیوند دادن کلمات به هم می‌توانید داستان یا عبارتی بسازید که به شما در حفظ کردن مطالب کمک کند، حتی ممکن است داستان یا عبارتی که می‌سازید هیچ معنی خاصی ندهد.

وی به تعریف و توضیح انواع روش‌های مطالعه هم پرداخت و گفت: روش مطالعه تجسسی که این نوع مطالعه مستلزم جریانی از سؤالات است، سؤال کردن قبل از مطالعه، سؤال کردن در هنگام مطالعه، سؤال کردن بعد از مطالعه و کنترل سؤالات.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha