پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024

حوزه/ اندیشه‌ها و نظریات برتر حوزه علوم انسانی و اسلامی که از طریق فراخوان دریافت می‌شود پس از بررسی و ارزیابی توسط هیئت داوران انتخاب و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تکیه بر ظرفیت‌های خود به معرفی این نظریات و اندیشه‌ها توسط مولفین و محققین در عرصه بین الملل می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ایمانی پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در نخستین نشست سیاستگذاری رویداد جایزه شهید صدر که در نمایندگی این سازمان در قم برگزار شد، توجه و تمرکز جهت ایجاد فضای مناسب به منظور حضور اندیشه حوزوی و علوم انسانی و اسلامی در عرصه روابط فرهنگی و بین‌المللی را از جمله برنامه های اصلی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دوره جدید فعالیت‌های این سازمان عنوان نمود .

در این نشست که با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ایمانی پور و اعضای حقیقی و حقوقی برگزار گردید، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات به مثابه قرارگاه دیپلماسی علمی فرهنگی انقلاب اسلامی و بر اساس رسالت اسلامی و انقلابی و نیز ماموریت‌های محول بر آن است تا در قالب جایزه شهید صدر ، اندیشه‌های ناب مرتبط با علوم اسلامی و انسانی را در عرصه بین الملل معرفی نماید .

نخستین نشست سیاستگذاری رویداد «جایزه شهید صدر» برگزار شد

حجت الاسلام یحیی جهانگیری در این نشست با بیان اهداف و برنامه‌های مختلف مرتبط با رویداد گفت : اندیشه‌ها و نظریات برتر حوزه علوم انسانی و اسلامی که از طریق فراخوان دریافت می‌شود پس از بررسی و ارزیابی توسط هیئت داوران انتخاب و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تکیه بر ظرفیت‌های خود به معرفی این نظریات و اندیشه‌ها توسط مولفین و محققین در عرصه بین الملل می پردازد.

وی در ادامه گفت :در جایزه جهانی شهید صدر بر آنیم تا یافته های دانشی حوزویان و اندیشمندان علوم اسلامی را به جهان عرضه کنیم با بسط جهان‌اندیشی در میان حوزویان و متخصصین علوم اسلامی و اسلامی ظرفیت جدیدی برای اهداف برون مرزی ایجاد و جهاد فرهنگی در میان حوزویان برای حضور اندیشه اسلامی در عرصه بین‌الملل را گسترش دهیم.

گفتنی است: تصمیم گیری و تعیین ترکیب شورای سیاستگذاری این رویداد ، اعضای شورای داوران و مخاطبان داخلی، ترکیب هیئت داوران ، شرایط پذیرش آثار و قالب‌های مورد نظر جایزه ؛ از جمله موارد مورد بحث در این نشست بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha