جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
.

حوزه/ به همت معاونت پژوهشی و فرهنگی مدرسه علمیه شهید مطهری (ره) به مناسبت آغاز هفته کتاب و کتابخوانی، نشست علمی با عنوان نقش کتاب‌خوانی در آگاهی و معنویت خانواده با محوریت معرفی قرآن به‌عنوان کتاب برتر زندگی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از البرز، صبح امروز در مدرسه علمیه شهید مطهری(ره) کرج به مناسبت آغاز هفته کتاب و کتابخوانی نشست علمی با عنوان نقش کتاب‌خوانی در آگاهی و معنویت خانواده با محوریت معرفی قرآن به‌عنوان کتاب برتر زندگی برگزار شد.

خانم اکرم السادات موسوی در آغاز این نشست با اشاره به فیلم مستند زِد، اظهار داشت: فرهنگ منحط غربی تمام همت خویش را صرف متلاشی کردن نظام خانواده می‌کند و برای رسیدن به این هدف از خود زنان بهره می‌برد و با خودشان زندگی خانوادگی و فرزندآوری را با چالش مواجه می‌کنند.

وی با اشاره به این سخن مرحوم شرف‌الدین که شیطان از هر سو به شما حمله کرد، شما نیز از همان در وارد شوید و او را به‌زانو درآورید، تصریح کرد: وقتی خانواده در معرض فروپاشی قرار دارد، شما خانواده را برجسته کنید و در تقدیس آن بکوشید.

استاد مدرسه علمیه شهید مطهری، علت مخالفت با نهاد خانواده را دسترسی رایگان فرزندان به بهترین ارزش‌های دینی و انسانی دانست و گفت: کاهش روی‌آوری جوانان به ازدواج جزیی از نقشه‌ استکبار برای خاموش‌کردن چراغ نهاد خانواده است که از طریق ترویج مسائلی مانند لذت‌جویی، فردگرایی، خودخواهی و راحت‌طلبی میسر می‌شود.

وی یادآور شد: پیشرفت خانواده با مطالعه در ارتباط مستقیم است و خانواده‌ای از ثبات برخوردار است که بیش‌ترین مطالعه را دارد.

موسوی، خاطرنشان کرد: علت موفقیت مقام معظم رهبری در مدیریت جامعه و خطابه، مطالعه و تندخوانی ایشان است، به‌گونه‌ای که هم سریع می‌خوانند و هم آنچه را می‌خوانند، خوب درک می‌کنند.

وی تصریح کرد: پژوهش در قرآن، پژوهش در حقیقت است و قرآن، هر کسی که آن را خوانده و برایش وقت گذاشته فراموش نخواهد کرد و در قیامت دست او را گرفته و بالا می‌برد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha