دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تبریز

حوزه/ امام جمعه مراغه گفت: روز ولادت حضرت زینب(س) روز پرستار بوده و لذا پرستاری کردن یک افتخار است .

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مراغه اظهار داشت: توقعی از آمریکا نیست، اما برخی از حاکمان کشورهای مسلمان هم کوتاهی می‌کنند تا جایی که طبق ادعای نخست وزیر رژیم جعلی صهیونیستی، برخی از سران کشورهای اسلامی با ارسال پیام خواسته‌اند که اسراییلی‌ها از طریق قتل‌عام فلسطینی‌ها، به این جنگ خاتمه دهند.

وی به کلام پیامبر اکرم(ص) مبنی بر «مَنْ سَمِعَ رَجُلاً یُنادِی یا لَلْمُسْلِمِینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِم» اشاره و مفهوم آن را اینگونه توصیف کرد که «اگر کسی صدای انسانی را بشنود که فریاد می‌زند: ای مسلمانان به دادم برسید و پاسخ نگوید، مسلمان نیست».

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی، با طرح این سوال که «آیا صدای مظلومان فلسطینی را این حاکمان کشورهای مسلمان نمی‌شنوند؟»، افزود: زنان و کودکان زیر آوار هستند و ۵۰ هزار زن حامله در شرایط بسیار بدی زندگی می‌کنند.

امام جمعه مراغه با بیان اینکه در آستانه سالروز ولادت شیرزن کربلا زینب کبری(س) قرار گرفته‌ایم، اظهار کرد: حضرت در خانواده‌ و فضایی معنوی تربیت شد و بارها و بارها، نقش تربیت در روحیه فرزندان را به خوبی نشان دادند تا جایی که وقتی صدای منادی مبنی بر شکافته شدن فرق مبارک امام علی(ع) توسط «ابن ملجم» را شنیدند، ۹ بار خواستند از منزل خارج شوند ولی حیا به ایشان اجازه نداد.

وی حیا و عفت حضرت زینب (س) را الگوی دختران و بانوان کشورمان عنوان کرد و یادآور شد: پدران و مادرانی که اکنون حاضر نیستند تا فرزندشان کوچکترین آسیب را ببیند، نباید اجازه دهند تا دلبندشان در دوزخ به خاطر نداشتن حیا بسوزد.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی همچنین شجاعت حضرت زینب (س) در برابر «یزیدیان» را یادآور شد و خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) قرآن را برای زنان آن دوران تفسیر می‌کردند و این ماموریت را امیرالمومنین(ع) به ایشان سپرده بود.

وی از پرستاری حضرت زینب (س) برای امام سجاد(ع) و فرزندان امام حسین(ع) به عنوان یکی دیگر از فضایل این بانوی بزرگوار یاد کرد و با اشاره به توصیف‌های زیبا علامه عبدالله مامقانی در خصوص حضرت زینب(س) با مضمون «زینب، و ما زینب! و ما أدراک ما زینب!، گفت: روز ولادت این بانو روز پرستار بوده و لذا پرستاری کردن یک افتخار است.

وی تصریح کرد: بانوان اگر همسرشان را دوست دارند، باید پدر و مادر همسرشان را هم دوست داشته باشند، حتی اگر گاهی به زحمت بیفتند.

وی اظهار کرد: خدمت به پدر و مادر یا پدرشوهر و مادرشوهر مایه سعادت دنیا و آخرت است و جایز نیست تا افراد سالمند در خانه سالمندان رها شوند، زیرا فرزندان ما هم همین رفتار را از ما یاد می‌گیرند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha