دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1119719
۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۹
کتاب عمامه خاکی

حوزه / مؤلف کتاب عمامه خاکی گفت: روش و منش زندگی شهدا الگویی برای بشریت است و کتاب عمامه خاکی بیانگر سیره معنوی و اخلاقی روحانی شهید عبدالله قورچی زاده از شهدای ناشناخته دوران دفاع مقدس استان هرمزگان می‌باشد.

خانم فاطمه قاسمی مولف کتاب عمامه خاکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، اظهار داشت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، طلبه همواره باید کتاب بخواند و از ظرفیت حافظه نهایت استفاده را جهت خواندن کتاب ببرد.

نویسنده کتاب عمامه خاکی، افزود:‌ با توجه به اینکه زمان بسیار ارزشمند و محدود است پس نباید آن را بیهوده صرف کرد و از همان چند دقیقه‌هایی که بین امور روزمره فرصت پیدا می‌شود نیز باید برای کتاب خواندن بهره جست.

وی هدف از نوشتن کتاب عمامه خاکی را بیان سبک و سیره شهدا عنوان کرد و گفت: روش و منش زندگی شهدا الگویی برای بشریت است و کتاب عمامه خاکی بیانگر سیره معنوی و اخلاقی روحانی شهید عبدالله قورچی زاده از شهدای ناشناخته دوران دفاع مقدس استان هرمزگان می‌باشد.

نویسنده کتاب عمامه خاکی یادآور شد: این کتاب به‌صورت علمی نوشته شده، بدین گونه که هر یک از خصائص اخلاقی و معنوی در بُعد فردی و اجتماعی با آیات و روایات تطبیق داده شده است.

وی تصریح کرد: مقدمه کتاب «عمامه خاکی»، ارزش و جایگاه شهادت را بیان کرده و واژگانی چون شهادت، اخلاق اسلامی، معنوی و معنویت تعریف شده، سپس سیره زندگی شهید قورچی زاده بیان شده است.

قاسمی با اشاره به اینکه این کتاب خاطرات شهید قورچی زاده را از زبان خانواده‌اش بیان می‌کند، اظهار کرد: هر یک از صفات و ویژگی‌هایی که وجه تمایز این شهید با جوانان هم سن و سال خویش بوده به طور جداگانه توضیح داده شده و با آیات و روایات مربوطه، وفق داده شده است.

وی عنوان کرد: در پایان کتاب نیز تصاویری از دوران نوجوانی تا جوانی شهید آمده که هر یک می‌تواند بیان صفت و خصلت دیگری از این شهید باشد که برای مردم به‌ویژه طلاب اسوه خواهد بود.

وی با استناد به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص نوشتن زندگی شهدا، مبنی بر اینکه اگر ما ننویسیم دشمن آنگونه که خودش می‌خواهد، روایت می‌کند، خاطرنشان کرد: طلاب در حوزه‌های علمیه از نعمت وجود کتابخانه و امکانات و البته اساتیدی برخوردار هستند که می‌توانند با اراده و همت قوی از آنها بیاموزند و از فرصت‌های اندک بهره ببرند و در زمینه‌های مورد نیاز، کتاب بنویسند و بخوانند تا الگویی برای دیگر طلاب و عموم جامعه باشند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha