دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
اراک

حوزه/ در هفته کتاب و کتابخوانی از استاد، نویسنده و پژوهشگر حوزه علمیه خواهران تقدیر شد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، صبح امروز از خانم مهری قاسمی استاد حوزه علمیه خواهران و دانشگاه آزاد اسلامی اراک، نویسنده و پژوهشگر مدارس علمیه خواهران شهر اراک تقدیر شد.

در این مراسم که با حضور اساتید و طلاب مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س) اراک برگزار شد، ابتدا خانم قاسمی درباره موضوع کتاب جدید خود با عنوان مجموعه کاوش های فقهی و اصولی بیان کرد: این کتاب در بردارنده دوازده مقاله با رویکرد فقهی و اصولی است و ناظر بر مقاله نویسی رشته علوم انسانی است که طلاب و دانشجویان می توانند از این کتاب در نگارش مقاله و نگارش اجزای آن بهره مند شوند.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا باید به دنبال پژوهش برویم؟ گفت: در مسیر پژوهش، خلاءهایی وجود دارد که ما می توانیم با پژوهش، فرآیند آموزش را تکمیل کنیم.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: اگر پژوهش نکنیم بر استعدادها و فرصت هایی که برای ما فراهم شده، خیانت کرده ایم.

قاسمی در ادامه خاطر نشان ساخت: برای این که دغدغه و انگیزه پژوهش برای ما بوجود آید، چه کنیم؟ پاسخ داد: برای این امرضرورت دارد که به انواع تفکر خودمان را تجهیز کنیم از جمله تفکر انتقادی، تمامی واحدهای درسی که میخوانیم، قطعا درسها در برخی موارد استدلال ذیل مباحث اقناع کننده نیست، خودمان باید با مطالعه بیشتر در کتابهای هم عرض، دلیل های کافی پیدا کنیم و این امر با پژوهش امکان پذیر است، تفکر خلاق داشته باشیم، در مطالب درسی دقت و توجه عمیق داشته باشیم.

در پایان از خانم مهری قاسمی استاد حوزه علمیه خواهران و دانشگاه آزاد اسلامی اراک قدردانی شد.

در حاشیه این مراسم از کتابدار و کتابخوان برتر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) اراک و برگزیدگان مسابقه کتابخوانی تقدیر شد.

تقدیر از استاد پژوهشگر مدارس علمیه خواهران شهر اراک

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha