یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
چهواز

حوزه / همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، نمایشگاه عرضه «کتاب‌های امانی و گردشی» به همت کانون فرهنگی هنری منتظران فرج در روستای چهواز شهرستان پارسیان برپا شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و برنامه‌ریزی برای ارتقا سرانه مطالعه و افزایش آگاهی و بصیرت عموم مردم به‌ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان یکی از رسالت‌های مهم کانون‌های فرهنگی هنری و کتابخانه‌های مساجد است.

کانون فرهنگی هنری منتظران فرج روستای چهواز شهرستان پارسیان در راستای بزرگداشت هفته کتاب و تشویق و ترغیب اهالی روستا به مطالعه کتاب، اقدام به برپایی نمایشگاه عرضه کتاب‌های امانی و گردشی کرده است.

ابراهیم مرادی مدیر کانون فرهنگی هنری منتظران فرج روستای چهواز در حاشیه برپایی این نمایشگاه، اظهار داشت: نمایشگاه کتاب‌های امانی و گردشی از ۲۵ آبان ماه جاری در شبستان مسجد صاحب الزمان(عج) چهواز دایر شده است.

وی با بیان اینکه ۱۱۰ جلد کتاب با موضوعات دفاع مقدس، تربیتی، کودک و نوجوان، قصه و رمان، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی در این نمایشگاه عرضه شده است، یادآور شد: این نمایشگاه همه روزه نیم ساعت قبل و یک ساعت بعد از نماز ظهر و عصر و مغرب و عشا تا سوم آذر ماه میزبان علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی است.

مدیر کانون فرهنگی هنری منتظران فرج روستای چهواز شهرستان پارسیان ادامه داد: ۲ کتابدار خواهر و برادر در طول زمان برپایی نمایشگاه در زمینه معرفی کتاب به دوستداران فرهنگ مطالعه و امانت دادن کتاب و ثبت آن در دفتر امانات کتابخانه فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: برگزاری مسابقه کتابخوانی از کتاب «سلام بر ابراهیم» به‌صورت خوانش کتاب و پادکست، اعزام کتابدار کتابخانه کانون به مدارس روستا و معرفی کتاب برای دانش آموزان از دیگر برنامه‌های شاخص این کانون در هفته کتاب است.

مرادی گفت: برپایی موکب امام خامنه‌ای روستای چهواز هرساله در ایام اربعین در محور مواصلاتی بندرعباس به سمت مرز شلمچه در فاصله ۴۰ کیلومتری شهر پارسیان در کنار شهدای گمنام این روستا و ارائه خدمات متنوع به زائرین استان‌های هرمزگان، سیستان بلوچستان، جنوب کرمان و زائرینی از کشورهای پاکستان و افغانستان از برنامه‌های شاخص کانون فرهنگی هنری منتظران فرج است.

وی خاطرنشان کرد: در این موکب خدمات رفاهی، فرهنگی شامل اسکان، پذیرایی شامل صبحانه، ناهار، شام، میان وعده، چای، شربت، آب جوش، یخ، اینترنت رایگان، یخ در بهشت، ایستگاه شارژ موبایل، غرفه کودک، ایستگاه سلامت به زائران ارائه می‌شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری منتظران فرج روستای چهواز شهرستان پارسیان اظهار کرد: در کنار این خدمات، فعالیت رسانه‌ای در قالب غرفه رسانه، مسابقه فرهنگی، اقامه نماز جماعت، برگزاری مراسم زیارت عاشورا، برگزاری محفل انس با قرآن، عزاداری و برنامه‌های فرهنگی، اجرای تعزیه و سرود نیز اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha