دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
کد خبر: 1120184
۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۷
خمین

حوزه / استاد مدرسه علمیه هاجر خمین گفت: حضرت زینب(س) قهرمان همه ارزش‌های انسانی بود .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، جشن میلاد حضرت زینب (س) امروز با حضور حجت الاسلام محمد علی قیصری استاد مدرسه علمیه هاجر خمین، اساتید و طلاب با موضوع انسان کامل در سالن اجتماعات این مدرسه برگزار شد.

حجت الاسلام قیصری در ابتدا ضمن عرض تبریک این روز خجسته به بیان نکات و ویژگی‌های شخصیتی حضرت زینب(س) پرداخت و اظهار داشت: اگر ۱۴معصوم را در مرتبه انسان کامل می‌دانیم، حضرت زینب نیز این مرتبه را دارند.

وی با طرح این سوال که انسان کامل بودن به چه معنا است، گفت: به قول شهید مطهری کسی که تمام ویژگی و ارزش‌های انسانی مثل عبادت، عشق و محبت، خدمت، آزادی و همه ویژگی‌های مثبت یک انسان درست را با هم و به‌طور هماهنگ داشته باشد و رشد کرده باشد.

حجت الاسلام قیصری افزود: عبارت مشهور بین عارفان و فیلسوفان "موتوا قبل ان تموتوا " است که تفاسیر متفاوت دارد، یعنی انسان برای روز قیامت آنقدر آمادگی داشته باشد که هر لحظه آماده مرگ باشد و هراسی از آن نداشته باشد، تعبیر رایج‌تر فیلسوفان یعنی انسان آنقدر خود را در معرض فیض الهی قرار دهد که کل جهان مشتمل بر چهار عالم و عالم ناسوت که ماده است و ما در آن قرار داریم، می‌باشد.

وی تصریح کرد: مقصود فیلسوفان این است که در همین عالمی که هستید بتوانید به آن عوالم دیگر هم سیر کنید و آنها را درک کنید، در مورد حضرت زینب(س) اعتقاد ما این است که به مقام انسان کامل رسیده‌اند.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: در مجلس مشهوری که ابن زیاد تدارک دیده بود و خطاب به ایشان گفت دیدی خدا با خاندان تو چه کرد، حضرت فرمود ما رایت الا جمیلا، فقط زیبایی دیدم، یا جز زیبایی ندیدم، سختی‌های سفر مدینه تا کربلا یا اسارت، چقدر همه اینها سنگین است در حالیکه حضرت می‌فرماید همه را جز زیبایی ندیدم.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) قهرمان همه ارزش‌های انسانی بود.

این استاد حوزه علمیه، بحث خود را با معرفی کتاب زینب الکبری من المهد الی الحد از مرحوم علامه قزوینی خاتمه داد.

انتهای پیام ./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha