یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محمد هادی مفتح امام و رئیس مرکز اسلامی هامبورگ

حوزه/ مرکز اسلامی هامبورگ در طول ۶۴ سالی که از تأسیس آن سپری شده همواره بر فعالیت دینی بر پایه قانون و احترام در جامعه تأکید داشته و یک مورد تخطّی از قانون در این سال‌ها نداشته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمد هادی مفتح، امام و رئیس مرکز اسلامی هامبورگ، در سخنانی در جمع نمازگزاران شیعه و سنی این مرکز با اشاره به حملات اخیر به مرکز اسلامی هامبورگ گفت: این مرکز در طول ۶۴ سالی که از تأسیس آن سپری شده همواره بر فعالیت دینی بر پایه قانون و احترام در جامعه تأکید داشته و یک مورد تخطّی از قانون در این سال‌ها نداشته است.

وی افزود: هیچگاه در طول این ۶۴ سال سخن یا اقدام یهودستیزانه از جانب امامان این مرکز صورت نگرفته و ما بهترین تعامل را با همه ادیان در این جامعه داریم.

حجت الاسلام والمسلمین مفتح ا اشاره به آیه شریفه "إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی کُنتُمْ تُوعَدُونَ" بیان کرد: استقامت در دینداری زمانی معنا پیدا می‌کند که حفظ آن برای انسان سختی و مشکلات در پی داشته باشد، همچنان که حضرت اباعبدالله در واقعه عاشورا فرمودند "و اذا محّصوا بالبلاء قلّ الدّیّانون" در هنگامه مشکلات عیار دینداری افراد مشخص می‌شود.»

وی اضافه کرد: این آزمایش‌ها از جانب خداوند به وقوع می‌پیوندد تا ایستادگی انسان‌ها در عمل، عیان شود چرا که در غیر اینصورت افراد زیادی ادعاهای بزرگ در دینداری خواهند داشت.

گفتنی است مرکز اسلامی هامبورگ قدیمی‌ترین مسجد و پایگاه اسلامی در کشور آلمان و منطقه اروپاست که در دهه ۱۳۳۰ شمسی با درخواست جمعی از تجار ایرانی ساکن هامبورگ و با حمایت مرحوم آیت الله العظمی بروجردی مرجعیت عظمای شیعه در آن دوران تأسیس گردید. این مسجد که به "مسجد آبی" نیز مشهور است از بناهای قدیمی و توریستی شهر هامبورگ آلمان به شمار می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha