یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دیدار نمایندگان طلاب با تولیت مسجد جمکران

حوزه/ نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با حضور در مسجد مقدس جمکران با تولیت این مسجد دیدار کرده و پای خاطرات و نکات حجت الاسلام والمسلمین اجاق نژاد نشستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین اجاق نژاد در جمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، به بیان خاطره ای از تأسیس حوزه علمیه در تفلیس گرجستان پرداخت و اظهار داشت: در سال ۱۳۷۵ در تفلیس گرجستان که مسائل دینی و اسلامی در آن بسیار کمرنگ بود، حوزه علمیه ای را با عنایت جامعة المصطفی العالمیه تأسیس کردیم و قریب به ۲۵ جوان و نوجوان در این حوزه ثبت نام کردند و پس از دو سال، ماه محرمی فرا رسید و طلابی که در این دو سال مقداری از زبان فارسی، رساله، صرف و نحو و ... را فرا گرفته بودند، دعوت به تبلیغ شده و از روستاها و شهرستان های منطقه تفلیس آمده بودند که این طلاب را به منطقه خود برده تا در دهه محرم، معارف دینی را برای آنان بیان نموده و مجالس حسینی را اداره نمایند.

وی ابراز داشت: تمام طلبه های آن مدرسه به تبلیغ محرم رفته بودند و به یکی از روستاها مبلّغ نرسیده بود و این افراد، اصرار می کردند که خادم آن مدرسه که فردی میانسال بود را هم بردند و بیان می کردند شما دو سال با این طلبه ها بودید و مطالبی را شنیدید و همان مطالب را برای ما بگویید.

تولیت مسجد مقدس جمکران خاطرنشان ساخت: ضرورت وجود حوزه های علمیه با این خاطرات و مسائل مشخص شده و چشم دنیا به حوزه علمیه قم است.

حجت الاسلام والمسلمین اجاق نژاد به بیان خاطره ای دیگر پرداخت و اظهار داشت: روزی یکی از دوستان ما در باکو که شخصی بسیار محترم بوده و با روابط خوبی که داشت، از آن برای تحکیم دین استفاده می کرد، مرا به مجلسی دعوت کرد و پس از اتمام مجلس، از من درخواست کرد سر قبر پدر او حاضر شده و فاتحه ای را قرائت کنیم؛ سر قبر پدر ایشان حاضر شدیم و به بیان خاطره ای از پدرش پرداخت و گفت: روزی بنده، پدرم، خواهر ۱۸ ساله ام که از دانشگاهیان نخبه بود، از خانه بیرون آمده و قصد عزیمت به مکانی را داشتیم که هنگام عبور از خیابان، ماشینی با خواهر ما تصادف کرد و او از دنیا رفت و پس از حضور پلیس در محل تصادف، پدرم به پلیس گفت: دخترم شخص دیوانه ای بود و این راننده تقصیری نداشت و شکایتی از این شخص ندارم؛ بنده از این رفتار پدر بسیار تعجب کرده و وقتی از پدرم دلیل این سخن را سوال کردم، او مرا دعوت به صبر می کرد.

خاطرات آموزنده تولیت مسجد مقدس جمکران از تبلیغ

وی افزود: راننده به خاطر آن تصادف، چهار ماه در زندان بود و پس از آزادی از زندان و اطلاع از نخبه بودن خواهر ما، مستقیم به منزل پدر ما آمد و به او گفت: می دانم که دختر شما نخبه بود و شما به خاطر سرنوشتم، از من گذشتی و شکایت نکردی؛ او به پدرم گفت: من مدیون شما هستم و هرچه بخواهی انجام می دهم؛ اما پدرم به او گفت برو؛ اما او قبول به رفتن نمی کرد.

تولیت مسجد مقدس جمکران ادامه داد: پدر ما مجدد به او گفت: برو؛ من اگر چیزی هم بگویم، تو عمل نمی کنی و این شخص، وقتی این سخنان را از پدر ما شنید، بیشتر ترغیب شد که بداند چه کاری را می خواهد و پس از اصرار فراوان، پدر ما به او گفت: با خدا آشتی کن و نماز بخوان و این شخص، وقتی این درخواست را شنید، به سجده افتاد و گفت حتما نمازم را خواهم خواند و پدرم به من گفت: دیدی ما برنده شدیم؟؛ دیدی شخصی را با خدا آشتی دادیم و با این حرکت، تبلیغ دین خدا را انجام داد و بنده ای را به خدا برگرداند.

حجت الاسلام والمسلمین اجاق نژاد اظهار داشت: در روزگاری که فضای مجازی و گوشی های همراه گسترش پیدا کرده، تربیت و تهذیب از وظایف طلاب، فضلا و روحانیت بوده و با تقویت این مسئله می توانیم در مردم تأثیرگذار بوده و آنان را متحول نماییم.

وی در پایان ابراز داشت: تولیت هر مسجدی، خادم خادمان آن مسجد است و ما به عنوان خادم شما، خواهان نظرات و پیشنهادات شما هستیم و با مشورت می توانیم این نظرات و پیشنهادات را به مرحله اجرا برسانیم.

خاطرات آموزنده تولیت مسجد مقدس جمکران از تبلیغ

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر، رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم به ایراد سخن پرداخت و اظهار داشت: امروز بالاترین معروف در جهان، وجود نازنین سید و مقتدای‌مان، حضرت بقیة الله الاعظم (عج) است و باید بکوشیم این معروفی که منحصرا دریای رحمت الهی است و در حال حاضر می تواند تشنگان روزگار را سیراب نماید، به همگان بشناسانیم.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب ابراز داشت: بیش از ۴۰ سال است که با حجت الاسلام والمسلمین اجاق نژاد، تولیت محترم مسجد مقدس جمکران آشنا هستم و ایشان را شخصیتی خدوم، تأثیرگذار، محبت ورز و معتقد به حوزه و طلاب مشاهده کرده ام و اعلام میدارم مجمع نمایندگان طلاب به عنوان خادم فرهنگی مسجد مقدس جمکران، آمادگی خود را برای ترویج و تبلیغ معارف مهدوی اعلام می نماید.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر خاطرنشان ساخت: اعزام نمایندگان طلاب و فضلای به جای جای ایران اسلامی برای ترویج و تبلیغ فرهنگ مهدوی از ظرفیت هایی است که مسجد مقدس جمکران می تواند از آن بهره ببرد.

وی بیان داشت: مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، تشکلی جهادی و جمعی نخبگانی و منظم است که فعالیت های گوناگونی داشته و در خدمت طلاب و فضلا ومردم عزیزمان می باشد.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: امروز شاهد جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و فلسطین هستیم و حتی اگر همه مردم را هم به شهادت برسانند، موسی هایی هستند که فریاد اهل غزه و کودکان، زنان و مردان مظلوم فلسطین را به گوش جهانیان برسانند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر در پایان ابراز داشت: امروز غزه قتلگاهی است که چشمان جهانیان به آن منطقه معطوف شده و شاهد کشتار وحشیانه مردم مظلوم فلسطین و غزه از سوی رژیم سفاک صهیونیستی هستیم و در مسجد مقدس جمکران به محضر امام زمانمان استغاثه می کنیم و نابودی دشمنان را آرزو داریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha