سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
نماینده ولی فقیه در استان کردستان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: علمای دین باید از ۳ ویژگی «اخلاق، علم و حفظ ارزش‌های نظام» برخوردار باشند، زیرا داشتن این خصایص باعث می‌شود عالمان دینی همواره در برابر دشمنان داخلی و خارجی با بصیرت و هوشیاری عمل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، همایش تکریم علما و روحانیون کردستان امروز به‌مناسبت هفته بسیج در سالن جلسات مرکز بزرگ اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی در این همایش، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین وظایف روحانیون و علما، تربیت و پرورش طلاب و رسیدگی به آینده حوزه‌ها می‌باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در ادامه گفت: روحانیون باید در بحث طلبگی اولویت‌های خاص خود را داشته باشند که از جمله این اولویت‌ها می‌توان به علاقمند کردن طلاب به تحصیل در حوزه و نیز ارائه محتوای درست و انقلابی و دینی به طلاب اشاره کرد.

وی افزود: طبق برآوردهای به عمل آمده تا پایان سال آینده، کار ساخت حوزه علمیه مریوان که در حال حاضر به صورت نیمه کاره می‌باشد به اتمام خواهد رسید و افتتاح خواهد شد و در شهرستان‌های سقز و بانه نیز ساخت حوزه‌های علمیه در دست اجراست.

وی با اشاره به ساخت حوزه علمیه جدید در شهرستان کامیاران، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب همواره در بحث تربیت نیروی انسانی تأکیدات و تذکرات بسیاری دارند، بنابراین امیدواریم که با جذب طلاب بیشتر بتوانیم در بحث تهذیب نفس و خودسازی نقش تاثیرگذاری داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت مباحث تهذیبی و اخلاقی در حوزه‌ها، عنوان کرد: روحانیون انقلابی و با علم و با اخلاق بهتر می‌توانند در برابر توطئه‌های دشمنان نقش داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان ضمن محکوم کردن جنایات صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین و مردم غزه، اظهار کرد: امروز علما و روحانیون و طلاب در بُعد اجتماعی مسئولیت‌های خطیری بر عهده دارند و باید از ارزش‌های این نظام و انقلاب به درستی دفاع کنند.

حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی، خاطرنشان کرد: علمای دین باید از ۳ ویژگی «اخلاق، علم و حفظ ارزش‌های نظام» برخوردار باشند، زیرا داشتن این خصایص باعث می‌شود عالمان دینی همواره در برابر دشمنان داخلی و خارجی با بصیرت و هوشیاری عمل کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha