سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تبریز

حوزه/حجت الاسلام و المسلمین خاتمی گفت: هدف از تشکیل بسیج، دفاع از مظلوم در گوشه و کنار جهان بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام و المسلمین علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر زنجان، اظهار داشت: معمار کبیر انقلاب اسلامی با نگاه الهی و معنوی خود و برای پاسداری از انقلاب با اندیشه و نگرش جهانی فرمان تشکیل بسیج مستضعفین را صادر کردند.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی با بیان اینکه هم اکنون پس از گذشت ۴۵ سال روح بلند بنیانگذار کبیر انقلاب، گسترش تفکر بسیجی را در جهان می‌بیند، افزود: در حال حاضر بسیج ۲۰ میلیونی برای دفاع از انقلاب شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه امروز تفکر بسیجی در کشورهایی نظیر عراق، سوریه، لبنان، یمن و دیگر کشورها شکل گرفته است، گفت: آن روزی که امام راحل فرمودند: "می‌خواهیم انقلاب اسلامی را به همه دنیا صادر کنیم" عده‌ای فکر می‌کردند بحث ارسال نیروی انسانی مطرح است، در حالی که صدور آزادیخواهی و آزاد زندگی کردن بود.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه هدف از تشکیل بسیج، دفاع از مظلوم در گوشه و کنار جهان بود، ادامه داد: طی روزهای گذشته، حدود یک میلیون شرکت کننده در راهپیمایی علیه جنگ غزه در انگلستان برای دفاع از مردم مظلوم و اعلام انزجار از رژیم کودک کش اسراییل به میدان آمدند.

وی با بیان اینکه تصمیم تشکل بسیج مستضعفین از سوی امام راحل، فتح الفتوح بود، اضافه کرد: هر چقدر زمان می‌گذرد اهمیت، ضرورت و لزوم این نوع تفکر آزادی خواهی نمایان‌تر می‌شود.

امام جمعه زنجان تصریح کرد: مقام معظم رهبری بسیجیان را مصداق کاملی از ایثار، فداکاری، اخلاص، عشق به خدا، اسلام، عشق به‌شهادت و مردمی بودن ذکر کردند.

وی با بیان اینکه طبق فرامین رهبر معظم انقلاب، بسیج باید بیش از گذشته فراگیر شود، اظهار کرد: تمام مردمی که روح ایمان، آزادیخواهی و مبارزه با ظلم دارند، بسیجی هستند چون داوطلبانه و مردمی عمل می‌کنند و پایبند به اصول و مبانی دینی می‌باشند.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی همچنین به هفتم آذر روز نیروی دریایی اشاره کرد و گفت: این نیروهای افتخار آفرین در دوران دفاع مقدس در مقابل دشمن با همه قدرت و توان ایستادگی کردند.

وی با تأکید بر اینکه نیروی دریایی ارتش و سپاه با اقتدار تمام بر آبهای سرزمینی کشورمان مسلط هستند، اضافه کرد: مقام معظم رهبری در روزهای اخیر از عرصه‌های نوین موشکی و نوآوری‌های سپاه پاسداران بازدید کردند که برای دشمن پیام داشت.

امام جمعه زنجان بیان کرد: ایشان فرمودند نباید بر وضع موجود اکتفا کرد و باید خودمان را بیش از گذشته در برابر دشمنان تقویت کنیم.

وی به دیدار اخیر ورزشکاران با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در استان باید بیش از گذشته توسعه یابد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha