شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه برازجان

حوزه/ حجت الاسلام مصلح گفت: مقاومت فلسطین امروز متأثر از الگوی بسیج است و بسیج با دارابودن ویژگی‌هایی نظیر مردمی بودن، روحیه خدمت بی منت، خستگی ناپذیری، توانسته در راستای انسجام بخشی و وحدت آفرینی به شکل ویژه نقش آفرینی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر برازجان، ضمن تبریک هفته بسیج اظهار داشت: بسیج به تدبیر حضرت امام(ره) در سال ۱۳۵۸ پایه‌گذاری شد و یکی از نکات کلیدی در زندگی ایشان، تشکیل بسیج مستضعفان بود.

امام جمعه برازجان اظهار کرد: بسیج در واقع بازوی توانمند کشور است و هفته بسیج فرصتی برای تجدید میثاق با آرمان انقلاب اسلامی است، موفقیت نیروهای بسیجی و موفقیت الگوی ساختاری بسیج اگر چه در جنگ تحمیلی و دفاع مقدس به اثبات رسید، اما منحصر در دوران دفاع مقدس نماند، بلکه از مرزهای جغرافیایی جمهوری اسلامی نیز فراتر رفته و به الگویی موفق و مطمئن برای مسلمانان انقلابی به‌ویژه در منطقه غرب آسیا تبدیل شده است.

وی افزود: شکل گیری حزب‌الله لبنان، دفاع مردمی عراق، سوریه، یمن و به طور کلی شکل گیری الگوی مقاومت مردمی در کشورهای اسلامی، از موفق‌ترین نمونه‌های الگوبرداری از بسیج مستضعفین است.

حجت الاسلام مصلح ابراز کرد: مقاومت فلسطین نیز امروز متأثر از الگوی بسیج است و بسیج با دارابودن ویژگی‌هایی نظیر مردمی بودن، روحیه خدمت بی منت، خستگی ناپذیری، پشتکار و اخلاص در عمل، عزم جهادی، انقلابی، پیشرو بودن و روحیه ولایت پذیری، توانسته در راستای انسجام بخشی و وحدت آفرینی، امنیت بخشی، امیدبخشی و امید آفرینی، ایجاد شور و نشاط به‌ویژه در جوانان، اعتمادسازی، جهاد عظیم تبیین، روشنگری و بصیرت افزایی، تحول آفرینی، بسیج کنندگی جامعه به سمت اهداف، تقویت ایمان و باورهای اسلامی در جامعه، دشمن شناسی، دشمن ستیزی و مبارزه و خنثی سازی برنامه‌ها و توطئه‌های دشمنان و خنثی سازی اهداف دشمن در نبرد شناختی به‌شکل ویژه نقش آفرینی کند و از این رو است که مقام معظم رهبری وظیفه مهم بسیج را به سرمنزل رساندن بار هدایت الهی و سعادت انسان‌ها بیان کرده‌اند.

امام جمعه برازجان با ذکر عملکرد بسیج در طول عمر انقلاب اسلامی یادآور شد: بسیج نشان داده که عرصه‌ای وجود ندارد که بسیج و فرهنگ بسیجی در آن عرصه نقش آفرینی نکرده باشد، نسیم فرهنگ بسیجی در هر عرصه‌ای بوزد و آهنگ دلنشین فرهنگ بسیجی در هر محیطی از اجتماع نواخته شود، آن عرصه و محیط اجتماعی را متحول می‌کند و می‌توان گفت تحول آفرینی در کشور مرهون فرهنگ بسیج است.

حجت الاسلام مصلح بیان کرد: بسیج امروز فراتر از یک سازمان، در جایگاه یک نهاد اجتماعی درآمده، بعد از نهاد خانواده، بسیج مهم‌ترین، اثرگذارترین و موفق‌ترین نهاد اجتماعی جامعه به شمار می‌رود و عضوی از ساخت و نظام اجتماعی محسوب می‌شود، رفته رفته ابعاد فرا مرزی، منطقه‌ای و بین‌المللی بسیج در حوزه دفاع و مقاومت در برابر نظام سلطه بیش از قبل خودنمایی می‌کند و امروز بقا و استمرار نظام اسلامی با بقا و تقویت هرچه بیشتر بسیج گره خورده و فقدان بسیج حتی در تصور هم نمی‌گنجد و بی‌شک فقدان بسیج به منزله انحلال و فقدان نظام اسلامی است.

امام جمعه برازجان اظهار کرد: بر این اساس بسیج در مسیر تمدن نوین اسلامی پیشرو و مصمم بوده و به حق می‌توان گفت که بسیج در راستای رسالت و هدف اصلی خود خوش درخشیده و به الگویی درخشان برای نسل‌های آینده تبدیل شده است.

وی با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه گفت: بیش از ۴۰ روز است که صهیونیست‌ها هر روز جنایات بیشتری را انجام می‌دهند و با کشتن زنان و کودکان و بیماران و نوزادان پرونده ننگین خود را سیاه‌تر می‌کنند، مهم‌ترین دستاورد این‌ها که تمام عالم آن را فهمیده‌اند ویران کردن خانه‌ها بر سر خانواده‌های مظلوم و بی‌گناه، نسل کشی، آدم کشی و کودک کشی بوده است.

حجت الاسلام مصلح تصریح کرد: این دستاورد بزرگ ناتو، آمریکا، انگلیس، آلمان و نتانیاهو صهیونیست است، این‌ها چه در حملات هوایی و چه در زمینی شکست خورده‌اند و این مردم مظلوم و صبور و مقتدر غزه هستند که پیروز میدان‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha