شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تبریز

حوزه/حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم گفت: نیروهای مسلح یک قدرت بی‌انتها در مقابل دشمن است که این اقتدار را از هدایت یک فرمانده صاحب تجربه، رشید، مبتکر و مومن به دست آورده است و قطعا هیچگاه عقب نخواهد نشست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی در خطبه‌های نماز جمعه تبریز اظهار داشت: انتخابات و صندوق رأی همواره در جامعه ما دارای شأن و جایگاه بزرگی بوده است، انتخابات در نظام دینی ما هیچگاه تشریفاتی نبوده و امامین انقلاب همواره روی مشارکت حداکثری تأکید داشتند.

وی افزود: در دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با اعضای فقهای شورای نگهبان و حقوقدانان، ایشان بر همگان مکلف فرمودند که زمینه حضور پرشور مردم را فراهم کنند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه هر از گاهی صحبت از تحریم انتخابات توسط برخی جریان‌های سیاسی در رسانه‌های خارجی منتشر می‌شود، گفت: این حرف‌ها خدمت به جامعه نیست و این حرف‌ها دقیقا برای کسانی است که در زمان فتنه سال ۸۸ می‌گفتند نه لبنان و نه غزه جانم فدای ایران.

وی با تأکید بر اینکه همین زیاده‌گویی‌های آن طرفی، امروز می‌خواهند انتخابات مردم را تحریم کنند، یادآور شد: نمی‌دانند که اکثر جریانات سیاسی در داخل کشور که در حال فعالیت هستند همه آماده برای حضور حداکثری در انتخابات شده‌اند.

حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم ابراز کرد: حرف‌های تحریم انتخابات خدمت به جامعه نیست چرا که هر کسی دلسوز ایران و این کشور است باید مدافع مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باشد ولو مذهبی نباشد، زیرا ایرانی که هست.

وی ادامه داد: انتخابات قدرت آفرین و تهدیدزا برای دشمن است و جریان‌های سیاسی و مردمی باید بدانند هیچ منفعتی بالاتر از راهبرد مشارکت بالا نباید باشد و قطعا نفع همه گروه‌ها و مردم در مشارکت حداکثری است، از این‌رو تمام راهبردها باید در این راه باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی بیان کرد: مردم ثابت کردند که هرجا دشمن توطئه‌اش بیشتر بوده، مردم علیه آنها حضورشان هم بیشتر بوده و ان‌شاءالله مردم در انتخابات حضوری پرشور و پرشکوه خواهند داشت.

وی به آتش بس موقت میان حماس و رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: توافق آتش‌بس بین رژیم صهیونیستی و حماس از چند منظر قابل بررسی است و باید اذعان کرد که روند فعلی جنگ اگر ادامه یابد و یا متوقف شود، در هر صورت باخت و شکست آن برای رژیم صهیونیستی است.

امام جمعه تبریز بیان کرد: رژیم صهیونیستی به هیچ یک از اهداف اعلامی خود نزدیک نشده، چه برسد به دستیابی به آنها.

وی با تأکید بر اینکه آتش‌بس فعلی اذعان به شکست رژیم صهیونیستی است، ادامه داد: قطعا از سرگیری دوباره جنگ، هزینه مضاعفی برای صهیون‌ها خواهد داشت و این کارهای رژیم صهیونیستی نیز نشانگر این بود که ماشین جنگی این رژیم فرسوده و از کار افتاده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم گفت: رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۰۰ در هر جنگی که وارد شده یا مجبور به پذیرش آتش‌بس شده و یا عقب‌نشینی کرده و یا شکست خورده است.

وی یادآور شد: در اوایل طوفان الاقصی نخست وزیر منحوس رژیم صهیونیستی گفت آتش‌بس را نمی‌پذیرد، زیرا این پذیرش به مثابه پذیرش شکست است، پس چی شد؟

نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: رژیم صهیونیستی امروز به دنبال آتش‌بس چهار روزه، یک هفته و ۱۰ روزه است و باید به صراحت گفت که این شکست تنها برای رژیم صهیونیستی نیست، بلکه برای آمریکا و همه طرفداران اوست.

وی خاطرنشان کرد: اگر جنگ غزه برای رژیم فاجعه‌بار بوده برای کارفرمای این رژیم یعنی آمریکا نیز فاجعه بارتر است.

امام جمعه تبریز در ادامه به بازدید رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه هوا و فضا سپاه پاسداران اشاره کرد و یادآور شد: در بازدید رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه دستاورد نیروی هوا و فضا سپاه همچنان که ایشان فرمودند، برای همه ما شیرین و افتخار آفرین بود که امروز نیروهای مسلح در یک سطح خوبی قرار دارند.

وی اضافه کرد: این موفقیت‌ها در سایه هدایت داهیانه فرماندهی کل قوا و تلاش مجاهدانه نیروهای مسلح به دست آمده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم متذکر شد: موفقیت نیروهای مسلح یک نمونه خوب برای دستگاه‌های دیگر است، چرا که در اینجا نیروی انسانی با انگیزه در کنار تخصص خود و با اطاعت از رهبر معظم انقلاب کاری کرده‌اند تا قدرت و قوت آنها یک الگوی قابل اتکا و قابل تکیه برای همه باشد.

وی ادامه داد: باید امروز به نیروهای مسلح متکی شوند زیرا قابل اتکا هستند، از اندیشمندان می‌خواهم تا مولفه قدرت‌یابی نیروهای مسلح را مورد بررسی قرار دهند که قطعا اولین مولفه ایمان و اعتقاد است که بزرگ‌ترین مولفه نیروهای مسلح تحت فرماندهی ولایت مطلقه فقیه است.

امام جمعه تبریز اذعان کرد: اگر امروز در نیروهای مسلح اقتدار و موفقیت مشاهده می‌کنید به‌خاطر شکوه ایمان و اقتدار در سایه تبعیت از فرمانده کل قواست.

وی بیان کرد: نیروهای مسلح یک قدرت بی‌انتها در مقابل دشمن است که این اقتدار را از هدایت یک فرمانده صاحب تجربه، رشید، مبتکر و مومن به دست آورده و قطعا هیچگاه عقب نخواهد نشست.

امام جمعه تبریز در اعلام مناسبت‌ها به سالگرد شهادت دکتر فخری‌زاده اشاره کرد و یادآور شد: از ویژگی‌های این شهید این بود که دانشمند فیلسوف، برخوردار از عرفان، متواضع، فروتن و مخلص بود.

وی تصریح کرد: ۵ آذر نیز روز بسیج است، حضرت امام راحل فرمودند بسیج لشکر مخلص خداست، امام(ره) می‌فرمودند من همیشه به خلوص و صفای بسیجیان غبطه می‌خورم و از خدا می‌خواهم با بسیجیانم محشور شوم.

امام جمعه تبریز تأکید کرد: بسیج معراج اندیشه پاک اسلامی است که تربیت‌یافتگان نام و نشان در گمنامی گرفتند، بسیجیان ما در دفاع مقدس شناسنامه خود را دستکاری می‌کردند تا به جبهه عازم شوند.

بسیج مظهر عظمت ملت و نیروی کارآمد درونی کشور است

وی به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص بسیج اشاره کرد و گفت: بسیج مظهر عظمت ملت و نیروی کارآمد درونی کشور است و بهترین مدافع اسلام و انقلاب است که این را در همه عرصه‌ها نشان داده است.

وی افزود: بسیج به حمایت ما نیاز ندارد ولی ما همه نیازمند فرهنگ بسیجی هستیم.

وی در بخش دیگر با بیان اینکه طبق روایت در آستانه سالروز شهادت حضرت زهرا(س) قرار داریم، بیان کرد: حضرت محمد(ص) فرموده‌اند فاطمه پاره تن من است و او عزیزترین مردم برای من است.

امام جمعه تبریز بیان کرد: این بانوی بزرگ یک الگوی مبارزه سیاسی است، در تاریخ مظلومین شیعه واقعه‌ای جانگداز تر از شهادت فاطمه صدیقه دیده نشده است.

وی خاطرنشان کرد: مقابله با ترور شخصیت مولای متقیان و دفاع از ولایت، افشای ماهیت جریان براندازی و بیان ریشه‌های سیاسی سیاست‌ستیز، بهره بردن از راهبرد سکوت سیاسی از حریم و مسیر ولایت و امامت، از جمله اقدامات روشنگرایانه حضرت زهرا(س) بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم ادامه داد: ما نقش زنان را در دفاع مقدس و انقلاب جمهوری اسلامی را دیدیم و این یعنی اینکه حضور زن در جمهوری اسلامی وامدار مبارزات سیاسی حضرت زهرا(س) است.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) با تمام توان تلاش کرد تا مسیر انحرافی را به‌مردم نشان دهند و آنها را به مسیر درست هدایت کند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha