سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
تصاویر/  آیین عبادی سیاسی نماز جمعه خوی

حوزه/ حجت الاسلام قاسم خانی با بیان اینکه عملیات طوفان الاقصی سرفصل اصلی مدرسه غزه در این مقطع زمانی تا آینده است، گفت: طوفان الاقصی نماد اعتماد انسان‌هایی مومن و مجاهد به وعده‌های الهی در قرآن بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حجت قاسم خانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان خوی که در مصلای این شهر برگزار شد، با تقدیر از حضور بسیجیان و مردم این شهرستان در تجمع و همایش شکوه اقتدار بسیجیان، اظهار داشت: خداوند متعال در آیات قرآن کریم ضمن تهدید جمعی از همراهان پیامبر اسلام که در باورهای دینی و دفاع از ارزش‌های اسلامی استوار نبودند، با صراحت پیش‌بینی می‌فرماید که در آینده تاریخ، گروهی به یاری اسلام خواهند شتافت که خداوند متعال، آنان را دوست دارد و آنان نیز پروردگار را دوست می‌دارند، نبی مکرم اسلام در پاسخ به سوالی در خصوص این افراد، دست مبارک بر شانه سلمان فارسی گذاشتند و فرمودند: این مرد و هم‌وطنانش مصداق این آیه شریفه هستند.

وی افزود: بسیجیان دارای راسخ‌ترین ایمان‌ها و باورها هستند، چرا که بالاترین نصاب ایمان، محبت الله است و بسیج، میدان دار محبوبیت نزد خدای متعال است.

امام جمعه خوی ادامه داد: بسیجیان اصلی‌ترین جریانی هستند که اصل «أَذِلَّةٍ عَلَی الْمُؤْمِنِینَ أَعِزَّةٍ عَلَی الْکَافِرِینَ» را تحقق می‌بخشند و این قشر دشمن‌شناسانی قهارند، یعنی اولا می‌دانند دشمن کیست و در تشخیص دشمن اشتباه نمی‌کنند، ثانیاً نقشه‌های دشمن و نقطه‌ضعف‌ها و ناتوانی‌های او را می‌شناسند، زیرا دشمن همیشه سعی می‌کند خودش را بزرگ و قوی جلوه بدهد و مراقبند تا در مقابل نقشه‌ دشمن غافلگیر نشوند، ثالثا به‌موقع عمل می‌کنند.

وی اضافه کرد: این روزها غزه فقط یک باریکه ۳۶۵ کیلومتر مربعی نیست، یک مدرسه و دانشگاه بزرگ و گسترده به پهنای همه جهان است، مدرسه‌ای که ساکنان آن از کوچک تا بزرگ درس انسانیت، صبر، شُکر و مقاومت در برابر ظلم را آموزش می‌دهند و درحال رقم زدن یک اتفاق بزرگ تمدنی هستند.

حجت الاسلام قاسم خانی عنوان کرد: غزه امروز فقط آوردگاه مبارزه و جهاد نظامی نیست، پرورشگاه انسان‌های بزرگ و تاریخ‌ساز و خاستگاه تحولات بی‌نظیر در تاریخ زندگی انسان است، نکته مهم این که، درس‌های غزه قبل از آن که امنیتی، نظامی و سیاسی باشد، فرهنگی و معرفتی است، طوفان الاقصی حامل آموزه‌های عمیق فرهنگی و تمدنی است.

وی با بیان اینکه عملیات طوفان الاقصی سرفصل اصلی مدرسه غزه در این مقطع زمانی تا آینده است، اظهار کرد: طوفان الاقصی نماد اعتماد انسان‌هایی مومن و مجاهد به وعده‌های الهی در قرآن بود.

امام جمعه خوی تأکیدکرد: درس وحدت و اتحاد، اعتماد به وعده‌های الهی، هم‌افزایی، حمایت و پشتیبانی بدون توقع و ایثارگرانه و تدبیر و برنامه‌ریزی هوشمندانه از جمله درس‌های ماندگار این روزها در غزه است.

وی تصریح کرد: طوفان الاقصی به جهانیان نشان داد وقتی پای ایمان، عزم، اراده و وحدت به میدان باز شود، فناوری‌های پیش رفته، تکنولوژی‌های بی‌نظیر و ابزارهای مدرن و نیروهای تا دندان مسلح، رنگ خواهند باخت و به زانو در خواهند آمد.

حجت الاسلام قاسم خانی با تقدیر از حضور مردم و مسئولین شهرستان خوی و آذربایجان غربی در مراسم تشییع پیکر امام جمعه سابق خوی، یادآور شد: از همه افرادی که با حضور پر معنایشان در مراسمات مرحوم حجت الاسلام شکوری جلوه‌ای دیگر از پیوند عمیق مردم و روحانیت را به نمایش گذاشتند تشکر می‌کنم، همچنین از ستاد مراسمات شهرستان و فرد به فرد کسانی که در اجرای مراسمات نقش آفرینی کردند به‌صورت ویژه تقدیر می‌کنم.

وی تصریح کرد: از نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، ائمه جمعه و نماینده استاندار، فرمانداران، خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران، سلسله جلیله روحانیت و مسئولین تشکر و قـدردانی می‌کنم و برای مـرحوم شکوری امام جمعه سابق و مرحوم نجمی امام جمعه اسبق که عمر شریف خود را وقف این راه کردند و آثار فاخری از خود به یادگار گذاشتند، غفران و رحمت الهی را از پروردگار متعال مسئلت می‌نمایم.

امام جمعه خوی از مدیر حوزه‌های علمیه خواهران و برادران کشور و رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور به جهت ارسال پیام تسلیت برای ارتحال امام جمعه سابق خوی تقدیر کرد.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha