دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تبریز

حوزه/ امام جمعه سلطانیه با گرامی‌داشت پنجم آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفین و با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند فتح‌الفتوح امام(ره)، پرورش جوانان بسیجی بود، گفت: پدیده مبارک و نورانی بسیج مستضعفین، از عظیم‌ترین، ارزشمندترین و ماندگارترین یادگارهای امام خمینی (ره) است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت‌الاسلام سیدعمران حسینی‌نسب امام جمعه سلطانیه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان با اشاره به تحولات غزه و تشریح جنایات رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: در حملات وحشیانه به غزه ۱۶ بیمارستان و ۳۴ درمانگاه از خدمات‌دهی خارج شده و پیکر شهدا در بیمارستان مانده و ۲۰۰ شهید در بیمارستان دفن شده‌اند و در واقع بیمارستان به قتل‌گاه تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه با همه تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از اطلاع‌رسانی این جنایات، طوفان‌الاقصی جهانی شده اما دولت‌های غربی با برخورد تبعیض‌آمیز نقاب انسانیت از چهره خود کنار زده و با حمایت از این جنایات، شعار حقوق بشر و حمایت از زنان و کودکان را به سُخره گرفته‌اند، افزود: غزه میدان رویارویی شرافت و خباثت بوده و رژیم صهیونیستی خبیث و جنایتکار با حمایت غرب همه اصول انسانی را زیر پا گذاشته است.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه بدون شک برنده آتش‌بس موقت، غزه و حماس است، تصریح کرد: ضربه اول را این بار حماس وارد و با سلاح‌های کوچک و نیمه سنگین، ۵۰ روز در برابر ارتش چهارم دنیا مقاومت کرده و مدرن‌ترین تجهیزات آن‌ها را از کار انداخته است.

وی ادامه داد: نجات اسرای رژیم صهیونیستی با ابزار جنگی، نابودی حماس و کوچ اجباری ساکنان غزه از اهداف نخست‌وزیر جنایتکار اسرائیل در سه روز اول جنگ بود، اما رژیم جعلی در تحقق همه این‌ها ناکام مانده است.

حجت‌الاسلام حسینی‌نسب در ادامه با اشاره به بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه دستاوردهای هوا فضای سپاه و رونمایی از دستاوردهای جدید دفاعی مقارن با شکست رژیم صهیونیستی در جنگ غزه، پیام این بازدید را ادامه‌دار بودن پیشرفت‌های ایران در همه عرصه‌ها به‌ویژه نظامی در عین پس‌رفت‌های قدرت‌های غربی دانست و یادآور شد: مقام معظم رهبری فرمانده کل قوا پرچمدار قدرت رو به افزایش ایران قوی است.

وی با گرامی‌داشت پنجم آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفین و با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند فتح‌الفتوح امام(ره)، پرورش جوانان بسیجی بود، خاطرنشان کرد: پدیده مبارک و نورانی بسیج مستضعفین، از عظیم‌ترین، ارزشمندترین و ماندگارترین یادگارهای امام خمینی (ره) است.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه بسیج در همه عرصه‌ها و با همه اقشار در خدمت اسلام، انقلاب و مردم بوده و هست، گفت: هفته بسیج فرصتی برای تبیین و تشریح خدمات بسیج و از طرفی تبیین قابلیت جهانی شدن فرهنگ بسیجی است که نمونه آن حمایت مردم دنیا از مردم غزه بود و در واقع یک بسیج جهانی علیه رژیم صهیونیستی است.

امام جمعه سلطانیه با تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه و با بیان اینکه تا فاطمه(س) را نشناسیم، عظمت فاطمیه را درک نخواهیم کرد، گفت: فاطمیه یعنی برای دفاع از دین باید ایستاد و با ظالم مقابله کرد و حضرت فاطمه(س) الگوی دفاع از دین و ولایت در عین مظلومیت و غربت است.

حجت‌الاسلام حسینی‌نسب با بیان اینکه یکی از ارکان شعارهای انقلاب اسلامی، استقلال در همه عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی است و از میان آن‌ها، استقلال اقتصادی اهمیت خاص و ویژه‌ای دارد و با وابستگی اقتصادی عرصه‌های دیگر نیز تهدید می‌شود، خاطرنشان کرد: از راه‌های استقلال اقتصادی، تولید و مصرف کالای ساخت ایران است، البته تولیدات با کیفیت زمینه‌ساز استفاده از کالای ساخت ایران خواهد بود.

امام جمعه سلطانیه با تأکید بر رعایت حال همسایگان مساجد در مراسم‌ها، بیان کرد: پخش صدای بلندگوی مساجد به غیر اذان و قرائت قرآن قبل اذان طبق فتوای مراجع معظم تقلید به بیرون مسجد جایز نیست و آزار و اذیت مردم حرام است.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha