یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی

حوزه/ امام جمعه رشت گفت: بازنده میدان جنگ اسرائیل است و جبهه مقاومت رژیم صهیونیستی را ضربه فنی کرده است آنها سالها سرگردان حمله جبهه مقاومت خواهند ماند که چگونه توسط جبهه مقاومت غافلگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از رشت، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه رشت در جمع نمازگزاران در مصلی امام خمینی(ره)، اظهار داشت: ایرانیان در هر عرصه‌ای به شعارهایی که می‌دهند پایبندند و برای تحقق آن تلاش می‌کنند، در عرصه اقتصادی نیز عملکردی مشابه سایر امور دارند.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران در عرصه اقتصادی تلاش‌های بسیاری می‌کند و تا امروز به رشد و پیشرفت‌های فراوانی نیز دست یافته است، اما دوران پهلوی چالش‌های فراوانی برای ما به میراث گذاشته که تا صد سال آینده نیز با همه تلاش‌ها این چالش‌ها پر نخواهد شد.

وی ادامه داد: آنها فرهیختگان ایرانی را فراری دادند اما اکنون ایرانیان به افتخار جهانیان بدل شده‌اند و رهبر معظم انقلاب بر تولید و اقتصاد داخلی و مصرف این تولیدات تأکید بسیار دارند.

امام جمعه رشت با اشاره به تشکیل بسیج مستضعفان این نهاد را از یادگارهای امام راحل دانست و گفت: بسیاری از خدمات و موفقیت‌هایی که امروزه در داخل و خارج از مرزهای جغرافیایی کشور کسب می‌شود، مدیون بسیجیان است و مردم ما در روستاها و شهرها از اهالی بسیج هستند.

وی بسیج را از افتخارات این نظام و انقلاب دانست و یادآور شد:یکی از افتخارات بسیج در دنیای اسلام، نیاز جبهه مقاومت به خدمات این نهاد است.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با اشاره به نزدیکی سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار کرد: همه امامان به وجود چنین مادری افتخار می‌کردند، ایشان الگوی همه انسان‌ها در همه نسل‌ها هستند، مردان و زنان با الگو گرفتن از بانوی اول جهان اسلام درس ایمان، مقاومت، بندگی، شجاعت آموختند.

وی به روز نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز اشاره کرد و یادآور شد: امروز افتخار داریم نیروی دریایی ما همه آبراهه‌ها را در نوردیده و ابهت آمریکا و قدرت‌های پوشالی را در کنار کشورهایشان شکسته و در دریای عمان، خلیج فارس و دریای خزر با قدرت حضور دارد.

امام جمعه رشت اضافه کرد: هفتم آذرماه روزی بود که استاد بزرگ هسته‌ای ایران، محسن فخری زاده به درجه رفیع شهادت نائل شد، این شهید بزرگوار استاد فیزیک هسته‌ای دانشگاه امام حسین(ع) از بزرگان علمی دنیا و نیز فیلسوف و عارف بود که متاسفانه ما به خوبی او را نشناختیم و دشمنان این شهید گرانقدر را بهتر از ما شناختند و مردم با گذشت زمان با خدماتی که این بزرگ مرد به ایران اسلامی و جهان داشت بیشتر آشنا خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی همچنین هشتم آذر را روز همبستگی با مردم مظلوم فلسطین عنوان کرد و گفت: سرانجام ما غزه‌ای متفاوت با سایر دوره‌ها خواهیم داشت و این جنگ به اعتراف آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها تمام ناشدنی است. حماس دست برتر و قدرت بیشتر را در منطقه دارد و برخلاف تصور آمریکایی‌ها که به فکر کوچ دادن یک میلیون از جمعیت و ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفری غزه هستند آنها تصمیم گرفتند تا پای مرگ در غزه بمانند.

وی خاطرنشان کرد: بازنده میدان جنگ اسرائیل است و جبهه مقاومت رژیم صهیونیستی را ضربه فنی کرده است آنها سالها سرگردان حمله جبهه مقاومت خواهند ماند که چگونه توسط جبهه مقاومت غافلگیر شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha