پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی

حوزه/ امام جمعه شهر یاسوج با بیان اینکه بسیج بازوی قدرت نظام و کشور است، گفت: هر انسان مومنی باید آماده دفاع از ارزش‌ها و تقابل با ظلم باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در خطبه‌های نماز جمعه شهر یاسوج، اظهار داشت: بسیج بازوی قدرتمند نظام و کشور می‌باشد که در تمام عرصه‌ها حضوری اثرگذار و پیروزمندانه داشته است.

وی با بیان اینکه بسیج یعنی آمادگی همگانی برای دفاع از آزادی و ناموس این سرزمین، افزود: همه اقشار موظف هستند که در موقع دفاع از نظام اسلامی در میدان باشند، لشکر ۲۰ میلیونی که امام خمینی(ره) فرمودند، به این معنی بود که هر انسان مؤمنی باید هنگام ضرورت آماده دفاع از ارزش‌ها و تقابل با ظلم باشد.

امام جمعه یاسوج به نقش بسیج بعد از هشت سال جنگ تحمیلی اشاره کرد و یادآور شد: بعد از جنگ، بسیج منشأ خدمات زیادی بود، بسیج در جاده‌سازی، ساخت مدرسه، کارهای عمرانی و حوادث و بلایایی طبیعی همواره پای کار بوده و حضورشان مفید واقع شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در ادامه به موضوع کشتار بی‌رحمانه اسرائیل در غزه گریزی زد و خاطرنشان کرد: اسرائیل و آمریکا با مدرن‌ترین سلاح‌ها به کشتار مردم فلسطین می‌پردازد و می‌بینید که چگونه زن، فرزند، جوان و مرد فلسطینی در خون خود می‌غلتند، لذا در دنیای امروز که نتانیاهو و بایدن رئیس‌جمهورهای اسرائیل و آمریکا حضور دارند، باید بسیج و تفکر بسیج بیش از هر زمان دیگری در تمام ابعاد علمی، نظامی و فرهنگی حضور و آمادگی داشته باشند.

وی اضافه کرد: در فتنه سال گذشته استکبار جنگ ترکیبی را علیه کشور ما رقم زد و می‌شنیدید و می‌دیدید که چگونه پروژه کشتارسازی را در این کشور راه انداختند تا مردم را ناامید و مأیوس کنند و کسی که هم بر اثر یک بیماری فوت کرده بود چقدر رسانه‌های غربی مانور می‌دادند و درگذشت او را به‌خیال خودشان می‌خواستند به پای نظام بنویسند، اما امروز در برابر شهادت پنج هزار کودک بی‌گناه سکوت می‌کنند.

امام جمعه شهر یاسوج تصریح کرد: در دنیایی که این چنین انسان‌هایی وجود دارند، باید بیدار باشیم، بسیج مستضعفین یعنی آماده بودن برای تقابل با دشمنان انقلاب و اسلام که با تمام توان از این میراث گران‌بهای ائمه اطهار و شهدا حفاظت کنیم.

امام جمعه یاسوج مطرح کرد: سکوت در برابر ظلم جایز نیست و اگر کسی نباشد که جلوی استکبار جهانی و این ظلم‌ها بایستد، عدالت خواهد مُرد و جهان دیگر روی عدالت و آرامش را نخواهد دید، آمریکا و انگلیس و اسرائیل باید از بین بروند تا جهان روی آرامش را به خود ببیند.

وی با تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، اظهار کرد: در دنیایی که ظلمت حاکم است و همواره شیاطین به دنبال گمراهی جامعه هستند، اگر این ستارگان نباشند انسان‌ها گمراه می‌شوند، بنابراین برای هدایت بشریت و جامعه همواره باید شخصیت‌های ممتاز و بزرگی همچون حضرت زهرا (س) را به عنوان الگو جامعه معرفی کنیم.

امام جمعه یاسوج، شعار زن، زندگی، آزادی را شعاری انحرافی خواند و ابراز کرد: ما باید در مسیر حضرت زهرا(س) باشیم، نه آنکه زن را به عنوان یک کالا همچون غرب معرفی کنیم، اگر از مسیر ائمه اطهار و حضرت زهرا (س) دور شویم خسران زیادی را متحمل می‌شویم و اگر به دنبال رستگاری هستیم، باید حضرت زهرا(س) را الگوی خود قرار دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha