یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
6

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: اسرائیل در حمله به غزه علیرغم حمایت‌های کشورهای غربی و اروپایی به اهداف خود نرسید و لذا شاهد آتش بسی بودیم که بعد از ۴۵ روز اتفاق افتاد که نماد پیروزی جبهه مقاومت بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سیدسعید حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشان که در مصلای بقیه الله الاعظم (عج) این شهر برگزار شد، ضمن گرامی داشت ۵ آذر سالروز تشکیل شجره طیبه بسیج، اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند پرورش جوانان بسیجی بالاترین فتح امام راحل است.

امام جمعه کاشان، به سه ویژگی بسیج اشاره کرد و گفت: پیشینه بسیج ۷۲ تن و شرطة الخمیس حضرت امیرالمومنین (ع) می‌باشد.

وی یادآور شد: جان برکف بودن اولین ویژگی بسیج است، یعنی یک بسیجی حاضر است در دفاع از اسلام و ارزش‌های دینی ذبح شود.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: شرطة الخمیس سپاهی ویژه از افراد تحت فرمان امیرمؤمنان(ع) بودند که برای اولین بار در اسلام، به هنگام حضور امام در عراق شکل گرفت، آنان به دلیل تعهد و جایگاه خود، همواره در خدمت امام بودند و در جنگ‌ها نیز نقش پیشقراولان لشکر را داشتند.

امام جمعه کاشان اخلاص را از دیگر ویژگی‌های بسیج نام برد و با بیان اینکه حضرت عباس(ع) یکی از بسیجی‌های بزرگ در ۷۲ تن بود، یادآور شد: حضور در تمام میدان‌هایی که نظام اسلامی ایران نیاز دارد از دیگر ویژگی‌های بسیج می‌باشد.

امام جمعه کاشان، با اشاره به سالروز شهادت فخری زاده دانشمند هسته‌ای ایران، با بیان اینکه به گفته فرزند ایشان، شهید فخری زاده ۲۰ سال اسرائیلی‌ها می‌خواستند ایشان را ترور کنند، اظهار کرد: تلفیق علم و ایمان باعث شد که نتانیاهو بگوید فخری زاده رئیس پروژه‌های هسته‌ای ایران است، لذا جا دارد فریاد بزنیم مرگ بر اسرائیل.

وی به حوادث غزه اشاره کرد و یادآور شد: در کنار تلخی‌هایی که در به شهادت رسیدن ۱۵ هزار مسلمان غزه که ۶ هزار نفر آنها کودک بودند، تجمعات مختلف در جهان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و انزجار از رژیم صهیونیست غاصب به عنوان نماد تفکر بسیج جهانی را شاهد بودیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به حمایت سران آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان از رژیم صهیونیستی در به خاک و خون کشیدن زنان و کودکان غزه اشاره کرد و گفت: اسرائیل در حمله به غزه علیرغم حمایت‌های کشورهای غربی و اروپایی به سه هدف خود در آزاد سازی اسرا، نابودی حماس و کوچ دادن ساکنان غزه به مصر نرسید و لذا شاهد آتش بسی بودیم که بعد از ۴۵ روز اتفاق افتاد که نماد پیروزی جبهه مقاومت بود.

امام جمعه کاشان، با اشاره به قدردانی رهبر معظم انقلاب از ورزشکاران، خاطرنشان کرد: رهبری از سجده بر پرچم، حجاب کامل چادر، از حیای خانمی که با نامحرمان دست نداد و خانمی که با فرزند به بغل برای گرفتن مدال خودش آمد تقدیر کردند و از بازی نکردن با اسرائیل ابراز خوشنودی کردند.

وی ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه، مطرح کرد: باید جهاد تبیین را از حضرت زهرا(س) یاد بگیریم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha