یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امین میرزایی

حوزه / امام جمعه دمق به مصادیق شکست صهیونیست‌ها و آمریکاییها در غزه اشاره کرد و گفت: اسرائیل و متحدانش در برابر طوفان الاقصی و مقاومت فلسطین از نظر اطلاعاتی بی‌حیثیت شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام امین علی میرزایی امام جمعه دمق استان همدان امروز در خطبه‌های نماز جمعه، با تبریک سالروز تشکیل بسیج به فرمان حضرت امام(ره)، اظهار داشت: بسیج در ترسیم مؤلفه‌ها و شاخص‌های هویت ایرانی، مهین پرستی، اسلامیت، عشق به اهل‌بیت(ع)، پیشرفت و حمایت و دفاع از مظلوم نقش به‌سزایی داشته است.

وی با اشاره به اینکه عملیات طوفان الاقصی پس از سال‌ها تحقیر فلسطینیان توسط اسرائیل، به عنوان یک رویداد بزرگ در تاریخ مردم فلسطین تلقی می‌شود، گفت: عملیات طوفان الاقصی شکست غیر قابل ترمیم آمریکا و رژیم اشغالگر قدس است.

حجت الاسلام میرزایی، با بیان اینکه آمریکا و رژیم اشغالگر قدس به اهداف اِعلامی خود در غزه از جمله نابودی حماس و آزادی اسرای صهیونیستی. دست پیدا نکرد، خاطرنشان کرد: اسرائیل با قتل‌عام و نسل‌کشی در غزه می‌کوشد خود را برنده این جنگ معرفی کند اما در واقع بازنده این جنگ بوده است.

وی به مصادیق شکست صهیونیست‌ها و آمریکاییها در غزه اشاره کرد و گفت: اسرائیل و متحدانش در برابر طوفان الاقصی و مقاومت فلسطین از نظر اطلاعاتی بی‌حیثیت شدند.

امام جمعه دمق، افزود: اسرائیل نتوانست گروگان‌های خود را آزاد کند و از این بابت نیز به‌شدت متحمل شکست شد، ناتوانی در رسیدن به مهم‌ترین هدف این جنایت‌ها، اسرائیل را کاملا مغلوب کرد.

وی با بیان اینکه اسرائیل از حیث اقتصادی، سرمایه‌گذاری و توسعه‌ای، بازنده این جنگ بود، خاطرنشان کرد: این رژیم در طول جنگ متحمل خسارت‌هایی شد که وابستگی‌اش به دولت‌های غربی را بیشتر کرد.

حجت الاسلام میرزایی، با تأکید بر اینکه از حیث حقوق‌بشری هم اسرائیل در بین افکار عمومی جهان بی‌آبرو شده است، ابراز کرد: این رژیم که پس از جنگ جهانی دوم کوشیده بود چهره‌ای مظلوم از خود به نمایش بگذارد، حالا چهره واقعی خود را به نمایش گذاشته است.

وی ششمین مصداق شکست اسرائیل را عدم موفقیت آنها در نابودی حماس عنوان کرد و یادآور شد: مقاومت فلسطینی انگیزه بیشتری برای مبارزه گرفته و با قدرت و اعتمادبه‌نفس بیشتری در آینده رو در روی تل‌آویو خواهد ایستاد.

امام جمعه دمق، با بیان اینکه در حال حاضر خشم سرکوب شده بسیار زیادی در اسرائیل وجود دارد، اظهار کرد: این خشم ناشی از شکست غیر قابل ترمیم و عدم قدرتمندی آمریکا در تغییر قواعد در میدان سیاسی و اجتماعی و نظامی است.

وی با طرح این سوال که آتش‌بس به نفع اسرائیل است یا حماس، گفت: آتش‌بس موقت در چند حوزه مختلف قابل بررسی است، از جمله در عرصه سیاسی و اجتماعی، که اسرائیل باید تن به خواسته‌های مقاومت دهد و این پیام‌های بسیاری دارد.

حجت الاسلام میرزایی، تصریح کرد: در عرصه خارجی با پیام‌هایی به مردم فلسطین و محور مقاومت روبرو هستیم که رژیم موقت صهیونیستی در مقابل استقامت و مقاومت شکست خورده است و این یک پیروزی بزرگ است.

وی با اشاره به شکست تشکیلات خودگردان، یادآور شد: به عینه برای فلسطینیان کرانه و ملت‌های عربی اسلامی ثابت شد که تنها راه مؤثر، مقاومت است نه سازش و عملیات طوفان الاقصی و پیروزی‌های به دست آمده نیز در آینده در بستر عملیات‌هایی قدرتمندتر در آن جغرافیا خواهد بود.

امام جمعه دمق، به تشریح پیام‌های خارجی در این رابطه پرداخت و خاطرنشان کرد: صهیونیسم جهانی که سال‌ها مظلوم نمایی می‌کرد، امروز نشان داد بسیار درنده است.

وی ادامه داد: آتش بس این پیام را به حامیان رژیم موقت صهیونیستی رساند که عمر نظام استکباری به پایان رسیده است.

حجت الاسلام میرزایی، با اشاره به پیام‌های داخلی به ساکنان این رژیم جعلی، مطرح کرد: ضعف دولت مستقر و شکاف داخلی صهیونیست‌ها تشدید شده و تهدید به استعفا چند تن از وزیران رژیم موقت، ادامه اعتراضات در شهرهای فلسطین اشغالی از دیگر پیام‌های این آتش بس برای رژیم صهیونیستی است.

وی با بیان اینکه از جمله شروط آتش‌بس، ممانعت از گشت‌زنی هوایی اسرائیلی‌هاست، اظهار کرد: با توجه به نیاز مبرم رژیم جعلی به شناسایی و کسب اطلاعات جدید، به‌ویژه آنکه تکیه زیادی بر داده‌های پهپادی دارند، این مهم شکست غیر قابل ترمیم و شکست تحقیرآمیزی برای ساکنان غاصب را به دنبال دارد.

امام جمعه دمق، ابراز کرد: پیام بزرگ عملیات طوفان الاقصی و آتش بس، این است که مقاومت به افکار عمومی جهان نشان داد، حماس و جهاد اسلامی نه‌تنها در میدان رزم قدرتمند عمل می‌کنند بلکه در عالم سیاست و مذاکره هم با تمام مضیقه‌های موجود توانستند دست بالا را داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه آتش بس، گزاره شکست رژیم صهیونیستی را به یک گزاره کاملا در دسترس برای ملت‌های مسلمان تبدیل کرده است، گفت: البته سروصدای وزیر جنگ رژیم موقت صهیونیستی که بعد از آتش‌بس مبنی بر اینکه دو ماه دیگر می‌جنگیم، بیشتر شبیه سروصدای کفتارها در برنامه‌های حیات وحش است.

حجت الاسلام میرزایی، با بیان اینکه محور مقاومت اعلام کرده آمادگی برای جنگ بیش از یک سال را هم دارند، خاطرنشان کرد: در صورت ادامه جنگ، قواعد تغییر محسوسی خواهد داشت و این تغییر قواعد یعنی سرعت در نابودی اسرائیل غاصب.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha