دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
جلسه طلاب استان اردبیل

حوزه/ رئیس سابق مرکز اسلامی مسکو گفت: همواره باید قدردان مجاهدت وصف ناپذیر همسران طلاب بود؛ ایشان در سخت ترین شرایط اقتصادی همواره پشتیبانی مستحکم در عمل به وظایف و رسالت های حوزوی هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین اکبری جدی در جلسه طلاب و فضلای استان اردبیل که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، مسئله حوزه و روحانیت را بسیار مهم ارزیابی نمود و بر اهمیت بازشناسی رسالت حوزه و روحانیت تأکید نمود.

وی ضمن اشاره به جایگاه شناخت فلسفه وجودی روحانیت و رسالت های دینی طلاب در بسترهای مختلف تبلیغی، خاطرنشان کرد: با توجه به توفیق حضورمان در کسوت روحانی و تغییرات چشم گیر شرایط اجتماعی و فرهنگی جوامع، بازشناسی نقش ما به عنوان یک طلبه در دوران معاصر بسیار مهم و حیاتی است.

نماینده سابق ولی فقیه در روسیه ضمن اشاره به عطش انسان نسبت به کسب علم و دانش در گستره تاریخ، با بیان این که انسان از دیرباز نسبت به کسب علم اهتمام داشته است، به فرازهایی از سخنان درس آموز اندیشمندان و فلاسفه غرب و شرق اشاره نمود.

رئیس سابق مرکز اسلامی مسکو علم، دانش و سخن را غذای روح و روان انسان دانست و با بیان این که همانطور که انسان برای سلامت غذای جسم خود دقت می کند، نسبت به غذای روح و روانش باید دقت مضاعفی داشته باشد، خاطرنشان کرد: انسان در طی مسیر معرفت نباید خستگی به خود راه دهد؛ تعریف گام به گام مراحل حرکت رو به جلو، تأثیر بسزایی در موفقیت دارد.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری جدی، امید را اساس حرکت انسان و بزرگترین مؤلفه انرژی بخش آدمی توصیف نمود و یادآور شد: قرآن کریم آخرین پیام الهی و معجزه جاویدان ذات اقدس الهی و سرشار از حکمت هایی است که روح و روان انسان را احیا و امید را در وجود آدمی زند نگه می دارد.

وی کلام و تخاطب واقعی را بزرگترین و تأثیرگذارترین سرمایه طلاب، روحانیون و مبلغین دانست و ابراز داشت: ارائه قالب‌ها و ساختارهای متناسب با اقتضائات مخاطبانی در گستره تأثیر سخنان حکیمانه بر دل و جان افراد بسیار مؤثر است.

مجاهدت همسران طلاب وصف‌ناپذیر است

نماینده سابق ولی فقیه در روسیه ایمان و جان پیامبر را سیر جریان آیات الله در جامعه دانست و با اشاره به برگزاری اجلاس علمای اسلام در منطقه روسیه و مناطق مشترک المنافع در مرکز اسلامی مسکو به مباحث ارائه شده در این اجلاس اشاره نمود و یادآور شد: باید توجه داشته باشیم که در کنار اهمیت و جایگاه علم بر قدرت تاثیر سخن، نباید از نفس سالم و خلوص نیت که با تجلی اخلاق اسلامی عینیت می یابد غافل شویم؛ این مهم تأثیرات بسیار پایداری بر نفوذ سخن در مخاطب دارد.

رئیس سابق مرکز اسلامی مسکو با تأکید بر این که بشر امروزی شدیدا تشنه عشق، مهر و محبت، صفا و صمیمیت است، خاطرنشان کرد: هر طلبه‌ای در عین کسب علوم و معارف اسلامی در مسیر تهذیب نفس و عمل به آموزه های اخلاقی قدم های مستحکمی بردارد و خودسازی داشته باشد، مورد استقبال مردم جهان که شدیدا تشنه معارف ناب الهی هستند، قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری جدی در ادامه حرکت اسلامی را حرکتی پویا و زنده در جهان دانست و ضمن اشاره به رویدادهای اخیر در فلسطین اشغالی، عمق نگاه روح خدایی مظلومان فلسطین را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: ولایت فقیه بزرگترین پایه مستحکم حرکت های اسلامی در جهان و محصول تربیت حوزه های علمیه است و بر طلاب و فضلا لازم است تا نسبت به جایگاه مهم و خطیر خود واقف باشند.

وی ضمن تقدیر از خانواده های عزیز طلاب و روحانیون با بیان این که همراهی و ایثار همسر و فرزندان طلاب در نقش آفرینی طلاب در مسیر رسالت های دینی بسیار مهم و ضروری است، یادآور شد: همواره باید قدردان مجاهدت وصف ناپذیر همسران طلاب بود؛ ایشان در سخت ترین شرایط اقتصادی همواره پشتیبانی مستحکم در عمل به وظایف و رسالت های حوزوی هستند.

نماینده سابق ولی فقیه در روسیه در بخش پایانی سخنان خود ضمن تبیین خاطراتی از همراهی ایثارگونه همسران طلاب، محیط خانواده طلبه تراز اسلامی را تجلی فضایی از زیست بهشتی توصیف نمود و اذعان داشت: عزت اسلام و انقلاب مرهون مجاهدت و تلاش علما و خانواده بزرگان دین در گستره تاریخ است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha